Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Wiiiihh, Pingla, vad glad jag blir!! Håller tummarna stenhårt för att det fortsätter så!!

Kaprifolen, jobbigt med illamåendet, svårt att inbilla sig att det är för a good cause... Och tack för tummarna!

Smiley - hehe, lite avis på dig är jag att illamåendet lett till viktnedgång - det som dämpar det hela här är att äta och äta och jag kräks inte... Skämt åsido, jobbigt med illamående...

• L Maria

Millan - jag tror att graviditet nr 5 kommer vara den som håller hela vägen och att den kommer med den här omgången!! Jag håller tummarna för att nr 5 är bådas vår turgraviditet! Och på något vis kan jag tycka det känns tryggt att du har alternativet med ÄD sen, det finns fortfarande lösningar kvar att ta till! Kram!

Mentalt har jag inte lämnat den här tråden, man är ju lite skadad fortfarande, även om jag skrivit in mig i den andra, så jag hänger kvar här lite till (men ska inte prata krämpor och grejer här mer).
    Utan den här tråden tror jag att jag hade brutit ihop flera gånger om - ni här vet precis vad man går igenom och vet vad man vill höra när det är tufft, alla här förtjänar friska graviditeter och friska barn i slutändan, det är ett som är säkert! Hjärta

• L Maria

Pingla - jag är impad att du kan hålla dig från att testa (testoman här!!) men jäklar var jag kommer att hålla tummarna för att det är ett starkt och fint plus på tisdag!
    Är också nyfiken på vad vinet hette? Kan vara bra att veta!

• L Maria

Wiiii, Pingla, vad glad jag blir, härligt att det går på rätt väg!!

Grattis Aruba, då behöver ni inte göra IVF nu!

• L Maria

Millan - hur går det med sprayning och grejer, har dålig koll på processen...?

• L Maria

Jag förstår dig Millan, alltid ett steg framåt i tanken... Det är kanske inte så dumt att tänka på äggdonationen, desto större positiv överraskning om det går vägen nu! Jag mår ok, illamående på kvällarna, tycker inte att jag gör annat än att äta o äta för att hålla det i schack, så jag är rätt svullen om magen. Ja, kub blir det antagligen veckan efter midsommar, vi väntar på remissen. Skulle vi få dåliga odds kommer vi att göra moderkaksprov har vi bestämt.

• L Maria

Punga - de gånger jag har fått missfall har det varit som mens, dvs börjat lite mindre, sen tilltagit och inte slutat förrän en vecka senare, och mensvärk på det. Så länge det är mer avspottings kan du nog avvakta och känna dig lugn. Tänk på att man inte ser så mycket i början - på 5+6 fick vi bara se en hinnsäck och inget embryo - en vecka senare fick vi se hjärtslag. Det händer massor där i början och en dag hit eller dit när ägget fäst spelar roll när de dubblar sin storlek på bara en vecka. Alltså - stirra dig inte heller blind på hur långt du borde vara enligt ivfen, ett par dagar fram eller tillbaka kan det skilja många mm på embryot!

• L Maria

Pingla - det var ju dig jag syftade på i mitt inlägg, damn you autocorrect...

• L Maria

Åh, grattis till bröllopsplanerna, vad härligt! Någon speciell anledning att ni ska göra det ensamma? Nu har vi fått remissen till kub-vul, 26 juni är det dags.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet