• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Drömmen om Elin
    Drömmen om Elin skrev 2010-10-16 23:26:10 följande:
    Tar bort mig från listan, känner mig inte gravid, mensen kommer nog när ja vaknar eller i dagarna, prickade inte in ÄL dagen på nån sticka... Lycka till ni andra!
    Hej var ju med i den här gruppen förut, hade BIM 17 okt men jag tog bort mig från listan för att jag inte kände mig gravid, Nu 11 dagar senare har jag plussat. Så kan de gå, första försöket och allt. Ville bara berätta de eftersom jag var med här ett tag.
  • Jojjo77
    Drömmen om Elin skrev 2010-10-27 21:10:41 följande:
    Hej var ju med i den här gruppen förut, hade BIM 17 okt men jag tog bort mig från listan för att jag inte kände mig gravid, Nu 11 dagar senare har jag plussat. Så kan de gå, första försöket och allt. Ville bara berätta de eftersom jag var med här ett tag.
    GRATTIS
  • Drömmen om Elin

Tack, men jag fiskade inte efter era goa grattis, ville bara berätta och ge inte upp hoppet som jag gjorde!

• Gris78

Har man plussat så har man gjort sig mer än förtjänt av ett grattis även om man bara ville peppa andra som är i samma sits som man själv varit i.

Kul att du valde att berätta för pss i denna mys tråd... :) 

• Pingla35

Hej!
    Nu var det ett tag sedan jag var inne. Och oj vad det blir mycket att läsa igen. Ni skriver så ni skriver. JAg måste ju erkänna att jag skummar igenom allt  och kommer inte riktigt ihåg vem som skriver vad när det blir så många sidor.

Men att oja sig i den här tråden när man har fått ett plus tycker jag är helt OK! Jag tycker det är roligt att man liksom har  varit med på ett hörn. 
    här blir vi gravida lite titt som tätt och det är roligt. Och så egoistiskt så håller man en extra tumme att man själv hamnar på den gravida listan.
    Grattis drömmen om elin!!Solig

Själv har jag nu testat och testat med dessa stickor och jag får ju inga utslag som är värda namnet. Rynkar på näsan 
    Har jag ingen ÄL eller visar inte stickorna något?? Vi kör varannan dag bara för att. Men två streck har jag som mest bara anat, möjligtvis inbillat mig, ja jag vet inte. Jobbigt värre när folk i närheten bara har magar och vagnar överallt. Det är svårt att glädjas med dem ibland. Är jag konstig?

Något positivt var iallfall pratstunden med läkaren idag som gav mig ett positivt negativt besked på cellförändringarna som de skar bort. Nu ska allt vara borta. Efterkoll om ett halvår...

Nog med gnöl, nu blicka framåt!! Det är lite drygt en vecka kvar till BIM. Och jag har i två dagar mått illa till och från. Inbillar mig att det är något men beror säkert på all stress från jobbetRynkar på näsan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet