cesso skrev 2013-07-18 21:35:32 följande:
Hej alla. Förlåt förlåt om jag oroar ngn.. måste bara själv få lite stöd nu..
Gjorde ju fvp för 10 dagar sedan och idag var jag med om ngt hemskt! Usch! Satt på toaa och så bara "splasch"... jag trodde det var blod. Men det var blött och luktade fostervatten (min andra förlossning började med vattenavgång så jag vet hur det luktar), och magen blev liksom plattare. Helt hysteriskt rädd blev jag! Ringde gyn som sa att vi skulle komma. Jag vara säker på att bebis var död..

och att det var början på sent mf. Men, tack och lov levde bebis. Och hade vatten. Läkaren trodde att det var vatten men väl på sjukhuset var tappen sluten och lång (4cm) och det såg bra ut. Blev ordinerad ett par dagars lugn och ro och bara vänta och se och hålla tummarna. Hon sa att det visserligen är 10 dagar efter fvp men att man ändå inte kan veta... det kan bero på det och också inte. Har haft såna skuldkänslor redan för att ngt skulle gå snett, och så hände detta!
Inget mer vatten kom idag men rätt onda sammandragningar och "mensvärk". Bara att hoppas och vänta.. hu!
Gud vad jobbigt. Jag har läst mycket, speciellt på amerikanska sidor. Det är tydligen ganska vanligt att det kommer en splash efter 1-2 veckor. Fostervatten som har legat och läckt och samlats mellan fosterhinnorna. Sen en dag så kommer allt ut helt plötsligt.
Gå in och läs på
community.babycenter.com/groups/a6718373/pprom_support_group
Det är en supportgrupp för kvinnor där fostervattnet gått tidigt i graviditeten. Jag blev mer positiv efter att ha läst där. Många många där vattnet var helt borta men där det har återskapats. Och du har ju vatten.
Vet hur jobbigt det är. Jag hoppas att jag har slutat läcka nu. Inte helt säker, men läckte definitivt vatten i över en vecka.