• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • idab84

Cesso :Åh fy va obehagligt :(...

Hoppas hoppas hoppas nu att de hår bra för sig trotts detta,,!!!

Massa lycka till!!! Ska hålla tummarna !

• Veronica76

Cesso- håller tummarna för att allt går bra! Ska du få Lomma tillbaka ngt för kontroll?

• turkos77
    cesso skrev 2013-07-18 21:35:32 följande:
    Hej alla. Förlåt förlåt om jag oroar ngn.. måste bara själv få lite stöd nu..

Gjorde ju fvp för 10 dagar sedan och idag var jag med om ngt hemskt! Usch! Satt på toaa och så bara "splasch"... jag trodde det var blod. Men det var blött och luktade fostervatten (min andra förlossning började med vattenavgång så jag vet hur det luktar), och magen blev liksom plattare. Helt hysteriskt rädd blev jag! Ringde gyn som sa att vi skulle komma. Jag vara säker på att bebis var död.. och att det var början på sent mf. Men, tack och lov levde bebis. Och hade vatten. Läkaren trodde att det var vatten men väl på sjukhuset var tappen sluten och lång (4cm) och det såg bra ut. Blev ordinerad ett par dagars lugn och ro och bara vänta och se och hålla tummarna. Hon sa att det visserligen är 10 dagar efter fvp men att man ändå inte kan veta... det kan bero på det och också inte. Har haft såna skuldkänslor redan för att ngt skulle gå snett, och så hände detta!

Inget mer vatten kom idag men rätt onda sammandragningar och "mensvärk". Bara att hoppas och vänta.. hu! 
    Gud vad jobbigt. Jag har läst mycket, speciellt på amerikanska sidor. Det är tydligen ganska vanligt att det kommer en splash efter 1-2 veckor. Fostervatten som har legat och läckt och samlats mellan fosterhinnorna. Sen en dag så kommer allt ut helt plötsligt. 

Gå in och läs på community.babycenter.com/groups/a6718373/pprom_support_group  

Det är en supportgrupp för kvinnor där fostervattnet gått tidigt i graviditeten. Jag blev mer positiv efter att ha läst där. Många många där vattnet var helt borta men där det har återskapats. Och du har ju vatten.

Vet hur jobbigt det är. Jag hoppas att jag har slutat läcka nu. Inte helt säker, men läckte definitivt vatten i över en vecka.  
  • Frökenfru

Cesso, hoppas att allt går bra för dig och det verkar det ju göra. Skönt att ni fick komma in för kontroll. 

Ni som har fått svar, skönt att det visat friska bebisar. Grattis till det =) 

Vi fick vårt svar på mk-provet i fredags (har varit bortrest) och det var fint med allting. Visade sig att vi väntar en liten flicka. Fortfarande kvarstår en viss oro för missfall, men jag försöker att släppa det och bara njuta även om det är svårt mellan varven... Jag har fortsatt och tagit det ganska lugnt för det har känts bäst rent psykiskt.  

Hoppas ni som inte fått svar får det snart och att allt runt omkring fungerar smidigt och bra.
    Ha en skön dag!  

• turkos77

Skulle ringt i torsdags. Men åkte iväg och glömde lappen med numret man skulle ringa. Sjukt störigt. Är jättenyfiken. Ska ringa på måndag. Är så inställd på att det är en flicka så vet inte hur jag reagerar omdet är en pojke. :) inte alls va jag har föreställt mig.

• Veronica76

Turkos77 - så irriterande, då inväntar jag rapport på måndag! Har du barn sen tidigare?

• turkos77
    Veronica76 skrev 2013-07-20 11:05:37 följande:
    Turkos77 - så irriterande, då inväntar jag rapport på måndag! Har du barn sen tidigare?
    Nej, detta blir första. Skrattande 

Trodde aldrig att jag skulle bli så nojig och hönsig som jag är nu. Satt i solstolen idag, när jag reste mig så är byxor och trosor dyngsura. Jag inser att det är jag som inte skruvat på korken på vattenflaskan men ändå oroar jag mig för att det inte är det. Totalt ologiskt. Skrattande

Du hade barn innan väl? 
  • Veronica76

Turkos77 - man blir nojig... Å då ska du se sen när man har dom hos sig å man undrar om dom andas när dom sover :/
    Japp jag har en son på 2 år å 4 mån sen tidigare.

• cesso

Det har inte läckt mer vatten nu, men jösses vad ansträngande känslor av oro! Nåja. Allt verkar väl. kanske var en sån där "efter-splasch" från fvp. Låter mest logiskt eftersom det inte kom ngt mer.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!