• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • mteriksson
    Bubbles skrev 2013-09-05 10:43:23 följande:
    Ja, det är jobbigt... Gråter

För några år sedan hade jag med en väninna som förlorade sitt fullgångna barn. Jag var uppe hos henne, höll deras fina perfekta flickebarn. De hade en jättefin begravning. Vet att hon sa efteråt att det betydde så mycket för dom att jag hade varit där och sett deras lilla Astrid. De hade ju blivit föräldrar och ville ju visa henne. 
    Astrids död blev klassad som psd i magen i vecka 40. Det var ju säkert klart värre än det vi har gått igenom men jag kan och vill inte jämföra sorg. Vad är meningen med det liksom.

Jag tror att din väninna uppskattar att du vill titta, hon har ju blivit mamma och det är viktigt att få den bekräftelsen.
    Du är en fin vän som klarar stötta  så bra i deras svåra stund Hjärta
    Livet är fruktansvärt orättvist så är det tyvärr ibland... 
    Man kan aldrig mäta sorg! Jag tyckte att det var lite läskigt att titta på bilderna. Men samtidigt var det jätte viktigt för min väninna. Då får man stålsätta sig. För henne var det jätte viktigt att visa hur fin bebban var, och vilka fina händer hennes bebis hade, långt hår osv....
    Samtidigt blev jag rädd. Är gravid i vecka 33...haft årtal av missfall bakom mig....samtidigt kände jag mig skyldig med min stora mage... Sååå mycket tårar och känslor. Livet är så skört.  Det sägs att tiden läker alla sår, men ärren blir faktiskt kvar....
    så ledsen för er alla som får dåliga svar. Jag är fortfarande rädd varje dag. Har inte kunnat njuta en dag av graviditeten.  Bagaget är alldeles för tungt att bära...
    Stooor kram till er alla!!!  
  • Millan78

Hej

Har gått som i en dimma ("gömmer mig för verkligheten") senaste veckan eller så. Men idag så gjorde jag FVP och är nu hemma igen. Orolig, ledsen och känner mig tom. Det blir inte bättre för att man INTE har en förstående stöttande mor och far ... 

Känner mig helt förstörd och undrar hur jag skall klara av kvällen o hela helgen. Trotsig son och 40 graders feber på dottern. 

Jag beklagar alla som går igenom en jobbig tid just nu sitter här och gråter när jag läser alla inlägg.       

• mteriksson
    Millan78 skrev 2013-09-05 14:10:27 följande:
    Hej

Har gått som i en dimma ("gömmer mig för verkligheten") senaste veckan eller så. Men idag så gjorde jag FVP och är nu hemma igen. Orolig, ledsen och känner mig tom. Det blir inte bättre för att man INTE har en förstående stöttande mor och far ... 

Känner mig helt förstörd och undrar hur jag skall klara av kvällen o hela helgen. Trotsig son och 40 graders feber på dottern. 

Jag beklagar alla som går igenom en jobbig tid just nu sitter här och gråter när jag läser alla inlägg.       
    styrkekramar!!
  • Millan78
    mteriksson skrev 2013-09-05 14:13:18 följande:
    styrkekramar!!

Tack det behövs känner jag, är helt slut psykiskt och fysiskt. Har inget stöd av familj eller vänner förutom sambon men det är mycket just nu ... för mycket ...
  • Bubbles
    Millan78 skrev 2013-09-05 14:10:27 följande:
    Hej

Massa styrkekramar till dig!!!
    Vill du prata är vi alla här.... 
  • Cahela

Kram till er som går igenom svåra stunder. Vid min förlossning med min dotter hade både hon och jag tur som överlevde. Det har varit jobbigt för mig att komma igenom men det gick även om skräcken finns där i mitt huvud ibland. Nu klarade vi oss och omgivningen tyckte att jag skulle fokusera på det och inte på det som hände, vilket jag upplevde som jobbigt. Det var som att ingen av mina närmaste ville prata om det för var som att de tyckte att det var för jobbigt.
    Att inte ha närmaste omgivningens stöd är jobbigt oavsett anledning. Jag behövde prata, prata, prata om det och kan göra fortfarande men att då inte få göra det med de som står en närmast är jobbigt. Min stora räddning blev en kurator på sjukhuset där vi blev kvar i 10 dygn, hon ringde mig även när vi kommit hem.
    Bara man får någon som förstår så går det att ta sig igenom jobbiga upplevelser.
    Kram till er som behöver.{#emotions_dlg.flower}

• minolia

Vill bara berätta att nu är det färdigt, det har gått jättebra. Kände ingenting, inte ens molvärk och var beredd att ta nya tabletter. Då knäppte det till i magen och allt blev blött. Jag gick till toaletten och då kom den lille ut. Är glad att jag slapp smärta och slippa vara påverkad av smärtstillande. Vi valde att ha den lille hos oss en stund. Han var så fin, fina små ben och fötter. Svullnaden syntes bara vid nacken, annars var han helt perfekt. Vi hade en fin stund med vår ängel och det känns som nu kan vi börja bearbeta detta.

• Bubbles
    minolia skrev 2013-09-05 21:13:35 följande:
    Vill bara berätta att nu är det färdigt, det har gått jättebra. Kände ingenting, inte ens molvärk och var beredd att ta nya tabletter. Då knäppte det till i magen och allt blev blött. Jag gick till toaletten och då kom den lille ut. Är glad att jag slapp smärta och slippa vara påverkad av smärtstillande. Vi valde att ha den lille hos oss en stund. Han var så fin, fina små ben och fötter. Svullnaden syntes bara vid nacken, annars var han helt perfekt. Vi hade en fin stund med vår ängel och det känns som nu kan vi börja bearbeta detta.
    Har tänkt på dig hela dagen....
    Känns som ni hade samma upplevelse som oss.
    Nu går livet vidare, igen men utan våra små änglar Hjärta

Skönt att ni med fick en "bra" stund...
    Massa kramar och ta hand om varandra. 
  • mteriksson
    minolia skrev 2013-09-05 21:13:35 följande:
    stoor kram! Vad skönt att du slapp smärtan!  Ta nu hand om er två och var rädd om varandra! 
  • minolia

Tack alla för ett otroligt stöd! Skönt att ha andra att dela sin oro med och älta sina tankar. Stor kram till er! Idag känns det bara tomt på något sätt och jag tror ännu inte att jag riktigt har fattat att jag inte är gravid. Tror oxå att jag har fokuserat på själva uppgiften att få ut barnet och snart kommer jag väl landa och tillåta mig att sörja på riktigt. Tack igen, massa kramar till er!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!