minolia skrev 2013-09-04 14:59:16 följande:
Min lille kämpe orkade inte mer, hjärtat hade slutat slå.... Det känns både sorgset men samtidigt en lättnad. Jag vet ju hur allvarlig svullnaden var och hjärtat orkade helt enkelt inte. Läkaren i Linköping var jättebra, han förklarade allt noga. Det blev alltså inget mkp men vi frågade om att få reda på om det var ett kromosomfel det berodde på och då sa han att vi kunde göra fvp istället eftersom barnet inte lever längre. Han försökte 2 ggr och höll på länge men det kom inget fostervatten. Han hade aldrig varit med om något liknande. Ibland är hinnorna så starka att de är svåra att tränga igenom men man brukar alltid lyckas, men inte i mitt fall. Min mage är därmed väldigt öm just nu. Han ber läkarna att analysera navelsträngen senare så vi får lite svar. Imorgon ska vi träffa läkare och få hjälp med att förlösa fostret... Jag har tänt ett ljus och gråter lite för min lilla ängel.
Ja, den lille var allt en kämpe. Beklagar det tråkiga som händer er. Ang att inte komma igen hinnorna så hände det mig med. Två försök och sedan sa jag stopp. Läkaren ville försöka en tredje gång, men jag och min partner bestämde oss för att inte göra ngt fvp alls efter dessa två försök.