• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • minolia

Min lille kämpe orkade inte mer, hjärtat hade slutat slå.... Det känns både sorgset men samtidigt en lättnad. Jag vet ju hur allvarlig svullnaden var och hjärtat orkade helt enkelt inte. Läkaren i Linköping var jättebra, han förklarade allt noga. Det blev alltså inget mkp men vi frågade om att få reda på om det var ett kromosomfel det berodde på och då sa han att vi kunde göra fvp istället eftersom barnet inte lever längre. Han försökte 2 ggr och höll på länge men det kom inget fostervatten. Han hade aldrig varit med om något liknande. Ibland är hinnorna så starka att de är svåra att tränga igenom men man brukar alltid lyckas, men inte i mitt fall. Min mage är därmed väldigt öm just nu. Han ber läkarna att analysera navelsträngen senare så vi får lite svar. Imorgon ska vi träffa läkare och få hjälp med att förlösa fostret... Jag har tänt ett ljus och gråter lite för min lilla ängel.

• Sinni

Minolia: Jag beklagar verkligen! Så fruktansvärt sorgligt. Skönt att du fick en bra läkare i allafall. Det är ju en klen tröst i detta läget, men äntligen någon på din väg som var lite bra inom sjukvården. Jag hoppas ni får lite svar så småningom på vad som var fel med ditt lilla barn. Och att ni kommer igenom sorgen tillsammans på ett bra sätt. Ska ni genomföra aborten imorgon? Hoppas att det går "bra", låter fel - men jag menar så smärtfritt och fort som möjligt. Kram till dig!

• minolia
    Sinni skrev 2013-09-04 15:42:23 följande:
    Minolia: Jag beklagar verkligen! Så fruktansvärt sorgligt. Skönt att du fick en bra läkare i allafall. Det är ju en klen tröst i detta läget, men äntligen någon på din väg som var lite bra inom sjukvården. Jag hoppas ni får lite svar så småningom på vad som var fel med ditt lilla barn. Och att ni kommer igenom sorgen tillsammans på ett bra sätt. Ska ni genomföra aborten imorgon? Hoppas att det går "bra", låter fel - men jag menar så smärtfritt och fort som möjligt. Kram till dig!

Tack, jag vet inte om det blir imorgon. Vi ska träffa en läkare och sen vet jag inte hur fort de kan gå. Hoppas jag slipper vänta...
  • Sinni

Ja, hoppas du slipper vänta. Men det tror jag inte du behöver. För min del gick det fort. Vi träffade läkaren dagen efter och fick första tabletten samma dag. Sen vänta 48 timmar och så in på avdelningen. Jag tror nog de skyndar på det så mkt de kan.

• mteriksson
    minolia skrev 2013-09-04 14:59:16 följande:
    Min lille kämpe orkade inte mer, hjärtat hade slutat slå.... Det känns både sorgset men samtidigt en lättnad. Jag vet ju hur allvarlig svullnaden var och hjärtat orkade helt enkelt inte. Läkaren i Linköping var jättebra, han förklarade allt noga. Det blev alltså inget mkp men vi frågade om att få reda på om det var ett kromosomfel det berodde på och då sa han att vi kunde göra fvp istället eftersom barnet inte lever längre. Han försökte 2 ggr och höll på länge men det kom inget fostervatten. Han hade aldrig varit med om något liknande. Ibland är hinnorna så starka att de är svåra att tränga igenom men man brukar alltid lyckas, men inte i mitt fall. Min mage är därmed väldigt öm just nu. Han ber läkarna att analysera navelsträngen senare så vi får lite svar. Imorgon ska vi träffa läkare och få hjälp med att förlösa fostret... Jag har tänt ett ljus och gråter lite för min lilla ängel.
    Neeeej. Vad sorgset och hemskt. =( Stor kram!!
  • mamma40plius

Ja, den lille var allt en kämpe. Beklagar det tråkiga som händer er.  Ang att inte komma igen hinnorna så hände det mig med. Två försök och sedan sa jag stopp. Läkaren ville försöka en tredje gång, men jag och min partner bestämde oss för att inte göra ngt fvp alls efter dessa två försök. 
  • Cahela

Minolia: Beklagar sorgen. Hoppas ni får den bästa hjälp man kan få i detta läge. {#emotions_dlg.flower}

• WhifeM
    idab84 skrev 2013-09-04 15:26:16 följande:
    Näää :( Masssssssa massssssa styrke kramar!!!!

Beklagar verkligen!
  • Bubbles

Minolia Gråter Såhär skulle det ju inte bli för oss....

Fasen så orättvist.....
    Vill bara kramar dig hårt, hårt....

Känner så med dig Hjärta 

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!