• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Morots mamman

Förkyldningarna håller i sig, maximus ögon e bättre men inte bra, felix har oxå ögon inflamation å så å jag har sååååå ont i min hals å de vill inte ge sig men men den som väntar på nått gott , ja vad säger man nu igen väntar ALLTID för länge ja du jag undrar oxå när det ska ge sig...

Vi va iaf ute i dag i 15 minuter å prövade nya pulkan å va tror du pappa gjorde då? jo då snömulade sin lille son så nu har han fåt sin första mulning pulkan välte när han skulle dra upp den på trottoaren

• Peand

Linda - Det rä en seg och eländig förkylning som går nu. Synd att ni har blivit drababde hela familjen. Är väl kanske lite kaxig nu ( ligger nerbäddad i morgon) men här är det ju bara Jonas som är sjuk.

Vad lite folk det kan vara på IKEA!! En fredag kväll dagen innan nyårsafton kl 19 är ett tips om man inte vill trängas Tror eller ej men golvet fanns faktiskt inne, annars brukar allt vara restat när vi väl bestämt att vi ska ha något....
    Så nu ligger det i en hög i hallen men ska "bara" bäras upp och "söängas" ut i Jonas rum...Lär ju inte bli detta år det

Godnatt!!

• Morots mamman

Gott nytt år på er alla.............

• Brodsmulan

Same as last year madame... Same as every year James...

~*~ Gott ~*~ Nytt ~*~ År ~*~ *~* ~*~ Happy ~*~ New ~*~ Year ~*~

Zoriontsu Urte Berri On (Baskiska)
    L'Shannah Tovah (Hebreiska)
    Gung Hai Fat Choi (Cantonese)
    Sabai dee pee mai (Laos)
    Te-Pito-O-Te-Henua (Rapa Nui)
    Subha Aluth Awrudhak (Singhalese)
    Sawadee Pee Mai (Thai)
    Naya Saal Mubarak Ho (Urdu)

Japp, viktigt vetande

• Brodsmulan

Petra.. mysigt att åka utomlands men för stiligt i min smak, kändes lite i stil att komma in på sheraton. Men där är man ju delad som tur är, själv vill jag gärna åka till något litet pensionat när jag är ute, sist i Grekland hade vi ett hotell med 14 rum, men helgo personal iom att de kände oss alla. Förlovade oss där nere å de fixade värsta bbq'n åt oss men blir inte riktigt samma på kanarieöarna, är ju inte direkt gjort för att umgås lokalt där, är ju mycket mer turisminriktat.. men avis.. japp, jag bara huttrar och vill åka.. skruttans brorsan som har som kallast 22 grader.

• Peand

God morgon och God fortsättning på er

Cissi - Att åka till Teneriffa är väl kanske inte min bild av spännande exotisk utlands semester Mer att komma bort och slappna av i solen.... Men problemet var ju att när man ska åka i vintern blir det ju så himla lång flygtider och då måste man nästan vara borta 2 veckor och det kändes inte aktuellet för mammahjärtat som kommer lämna sin två havregryn hemma
    Ett litet mysigt pensionat på en pytte grekisk ö låter betydligt mysigare och mer personligt. Men nu ska jag iväg och njuta av lyxen och känslan av att inte behöva fundera på tvätt, städning och mat under en hel vecka. Att säga att jag inte behöver fundera på barnen vore nog att ljuga en bit

Nä hä, har inte tid att sitta här. Var bara tvungen att logga in och kolla en tråd och då kunde jag ju inte låta bli att hälsa på här också Men nu är det upp i Jonas rum som gäller för i dag ska vi i allafall _ börja _ med hans golv.

• MaLevi

God Fortsättning på 2006!!!

Vi gav oss iväg till Jönköping i fredags, nästan, bara hux flux och så firade vi nyår med min bästis och hennes syrra med familj. Syrran är höggravid och var så glad att jag kom ner så de får se hur en bebis är när man är borta. Och självklart tusen frågor Levina visade sig från sin bästa sida (ska nog åka bort oftare ). Nu är vi tillbaka och det har varit svårt att vara ifrån FL. Men jag måste vara stark har ännu en tenta kvar att skriva men det blir i veckan som kommer

Svar på tråden LindeMammor2005