• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Linda - Jo tack, tomten hittade hit också
    Fick lite smått och gott...Bla en bok som jag ska försöka hitta tid till att läsa, kläder, pengar till nytt golv i hallarna och Jonas rum men framför allt fick jag ,och även Pelle, en summa pengar var av min far med fru. Dessa pengar fick inte läggas på något som hade med familjen, barnen, varandra eller huset att göra. Skulle vara rena egoist pengar alltså. Gissa om vi sitter här hemma ioch klurar på vad vi ska göra för pengarna - var för sig alltså!! Hm, är nästan lite svårt för jag är ju sånn att jag vill ha ut så mycket som möjligt av mina pengar

Själv då? Hittade han upp till er??

• Morots mamman

Ne hit hittade han inte men hade lämnat paketen under granen fick lite men inte alls som du fick ett fotbad , lite pengar , en ljusstake, trädgårstomte, en skyld som de stog låt de snöa på hmmm låt solen skina va eller hur vill vi ha det haha å så fick ja presentkort.... jaha du *undrar vad petra ska göra för skoj nu* de var väl himla skoj å skönt... nytt golv ska de oxå bli då får ni de fin fint ju

• Peand

Linda - Ett fotbad är ju inte dumt...Så nu har du både kamin och fotbad och här sitter jag och fryser
    Och visst fick vi pengar till golv men de lägger sig inte själva och känner jag den här famljen rätt finns risken att jag kommer få tjat så att det till slut kommer ske under gnäll och sura miner...Om jag bara vore lite mer djärv skulle jag ta och lägga in skiten själv, men det är ju ganska kul att göra något tillsammans också.

• Morots mamman

Haha jag la mitt golv själv eller iaf en bit som en fin pik... jepp så nu e de varmt å mysigt här ja visst e de kul å göra saker tillsammans haha men då e de ju som du säger då får de vänta hihi...

• Peand

Linda - Då finns det alltså inget annat att göra än att fixa dit det själv då

Usch, får nästan lite dåligt samvete när jag ser vilka som har varit aktiva i denna tråd den sista tiden...Man skulle ju kunna tro att jag inte har något liv Men nu kollar alla grabbar på barnprogram vilket tyvärr inte intresserar mig speciellt mycket så då hamnade jag här - igen.
    Tror datorn har varit på dygnet runt snart i en vecka, därmed inte sagt att jag har suttit här hela tiden....
    Varför känns det som om jag måste svammla om detta nu då??
    Får nog ta och börja läsa den där boken jag fick i julklapp

• Molaris

Morsning på er alla morsor!
    Nu har hela familjen Moraglio med packning anlänt hem!!
    Mycket bära har det blivit.
    Vi har haft det jätte bra, mycket snö och många klappar.
    Men även Tindras snuva hänger i, förundras oxå hur mycket som får plats i den lilla näsan.
    Hoppas ni alla har haft en bra jul....

• Peand

Cissie - Välkommen hem!! Jag har saknat er, och huset har sett så sorgligt tomt och mörkt ut varje gång vi har åkte förbi
    Fick Zebban några nya Montertrucks i julklapp?? Jesper har en han vill visa Han tjatar på mig att vi _ måste _ åka in till Örebro så han kan köpa flera.....

Nu är pausen slut och fikat med familjen väntar.....

• Molaris

Petra- Nej inga monstertrucks blev det men desstomer andra saker som tv spel och lego och kapplastavar mm....
    Emelie fick en mobil efter mycket tjat och gnat så lyckades hon övertala farmor.(till hennes mosters stora förtret!! stackars moster som ingen ny mobil fick.....)sen fick hon en tatto maskin oxxå så gissa om hennes armar är fina!!och lite böcker och pennor mm.
    Tindra fick kläder och blöjor och en bok och en jätte söt kanin som snarkar värre än mig....hahaha...
    Själv fick jag bla en ny cappocinomaskin så här skall bjudas på kaffe.
    Gissa om vi har slittit och burit alla dessa klappar.

• Peand

Cissie - Tänkte på det i går när vi var ute hos pappa att presentkort måste ju vara det optimala för eran familj. Enkelt och lätt att släpa med på flyget....
    Åh, jag kan se Emelies min när hon öppnade paketet och fick sin älskade mobil med kamera antar jag
    Och gissa om jag vill bli bjuden på kaffe

• Brodsmulan

Petra.. då är vi fler som inte har nått liv kallas mest bara fl-beroende.. *s* är ju kul att se hur det går för alla å bara titta in å säga hej.
    Snart dags för reprisen av cityakuten

Svar på tråden LindeMammor2005