• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Cissi - Skönt att hör att vi är fler
    Det är ju Flashdance på 4:an.....

Godnatt!!

• MaLevi

Smindy- Här är en som provade hallonteet innan förlossning. Men jag vet ej om det hjälpte har ju bara en erfarenhet med barnafödande Men jag hade en relativ snabb förlossning. (finns att läsa på min sida). Teet smakar enormt gott och inte bara det. Jag är en stor te drickare, under graviditetet iaf, så det var en glad smakvariation

Molaris- välkommen hem till den lilla snön vi har Vill oxå smaka lite nybryggt kaffé Hade ni det bra med all snö? Hur mycket var det?

Jag har fått min schema för nästa termin och det visar att jag "bara" är på universitetet måndagar och onsdagar, vilket betyder att tisdagar - kyrkis here we come!!! Om jag orkar med alla er men det ska nog gå om vi inte får många läxor

• Peand

Jaha, då var det bara jag igen då!!! Oroväckande

Kan väl passa på att tacka Maria för ett gott sällskap och en underbar fika i förmiddags. Jag lägger etiketten i Pelles jacka så ska han inte kunna missa den Han jobbar mellan 7-17 imorgon.

Snart är det ett nytt år och det innebär att vi kommer bli tvugna att säga att våra barn föddes förra året - huuuu!!! Ettårs dagen kommer med stormsteg!! Men vi överlever nog det med.

Läge sedan Johanna var inne Firar jul för fullt kanske??

Nä, har inte så mycket annat att svammla om längre. Hej Hopp!!

• Solhöjden

Tack Petra! Otroligt nog känns det som om vi nyss arbetade ihop...tiden går fort.... Va´bra att Pelle kan ta med den... Hoppas han vet om att jag kommer så han inte undrar vad jag är för en som vill ha en sträck-kod .... Hoppas även att jag känner igen honom , så jag inte dyker på fel person.... Jag är ju inte inne på bildelar allt för ofta, det är lixom min äkta hälfts område Han får väl ha en blomma i "kavaj-fickan", eller hur gör man Ha ha ha

• Peand

Maria - Det är lungt....Stå och lyssna lite på dem när de pratar så kommer du höra vem han är Han har ju inte riktigt samma dialekt som oss andra. Ta Jesper och skala av hans bergslagsmål, ta det du får kvar * 10 och sedan har du Pelle. Annras så är han lång, lite skranglig, var sken gravid med mig men har inte fött ännu och är i behov utav en klippning...
    Jösses vilken kärleksfull beskrivning det blev av min älskade make

Sitter här och frossar i vår/sommar kläder. Ellos, Halens och HM´s kataloger har kommit....Fast ute är det ju snö så det känns lite galet att titta på shorts åt killarna

• Solhöjden

Petra - Tack för sträck-koden. Nu är det inskickat. Jag kunde identifiera din äkta hälft på dialekten och sen för att Jonas är så otroligt lik pappa! När ni var i tidningen tyckte jag att han o Jesper var väldigt lika..men i verkligheten är Jonas mest lik just nu!
    Du hade verkligen en kärleksfull beskrivning
    Här du beställt något ännu ur sommarkatalogerna? Jag har bara fått H&M, har inte hunnit kolla ännu....
    Idag var det invation av barn på BVC, det välde in folk hela tiden. Patric behöver också äta grekisk yoghurt nu....Han har bara gått upp 155gram på 1,5 månader....men så har han varit sjuk också.... Så Petra du är inte ensam om att få göda lite extra nu!

• Peand

Maria - Ja du vissa tycker att de är jätte lika och vissa vet inte vem Jonas är lik. Men inte behöver han ha några problem med vilken pappa barnen har

Hörde rykte om att ni hade varit och vägt Patric idag....Elin och Linus har varit här, och Jenny med Levina också så klart Så då är det väl bara att vi ta och göder våra små spädgrisar....Ska väga Jonas nästa vecka igen får vi se om yoghurten har haft någon effekt

Har inte hunnit kolla alla kataloger ännu, men jag har svårt att se att jag _ inte _ kommer att beställa något Jesper har redan hittat tröjor och shorts som han "bara måste ha", enligt honom iallafall

• Peand

Bara tjat Petra igen Står visst för varannat inlägg här numer......

Hursom helst måste jag bara berätta att jag "fick" en kanon fin åkpåse med posten idag...Det har ju varit jul så jag har full förståelse till att hon inte har hunnit skicka den innan. Men inte visste jag vilket klipp jag hade gjort.
    Super tjock och fin, fleece tyget inuti är lite nopprigt eller inte riktigt nopprigt utan ser använt ut som fleecen lät gör efter ett par gånger, men annars syns det inte att den är beg. Och vad smart att man kunde öppna uppe hela så det blir som en filt!
    Jag är med andra ord supernöjd, hoppas bara att Jonas blir det också när han får pröva.

Och monstertrucks förklädet komm för en vecka sedan så det hann han få i julklapp. Han blev jätteglad - tack för tipset Cissi!!

Nä, nu ska här ätas lunch och senare i kväll bär det av mot IKEA när Pelle har slutat. Golvet till Jonas rum skall inskaffas. Ett steg nämre att han kan flytta in till sig

• Morots mamman

Petra... oj oj oj ska ni köpa golv hihi då ska de bara lägga sig själv fört då innan han kan flytta in... Hur har veckan vart?

• Peand

Linda - Sällskap = nice

Nu sover Jonas och Jesper spelar sitt älskade X-box. Borde börja med cheescake`en som jag ska ha tills i morgon men min elvisp låter så och jag vill inte riskera att väcka Jonte. Låter som en dålig ursäkt för att sitta här , men det är sant.......

Veckan har varit bra men det ska blir skönt nät den riktiga vardagen komemr igen och man kan återgå till sina rutiner. Att ha Jesper hemma hela dagaran är man ju inte van vid, och han tycker ju inte alltid att allt är superroligt. Som idag var det pust och stön när vi var emd deras gammelmormor (snart 80) och handlade. Hon tar sig ju inte själv till affären utan då får man hjälpa till.
    Fast jag tycker ju inte att det är så super roligt heller

Hur går det med era förkylningar? Här är läget kontant det samma....Fattar inte hur länge vi ska hålla på så här!

Svar på tråden LindeMammor2005