• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Fridayyy

Hur är era magar? Min är så svullen och spänd ibland ända upp till tuttarna men så stor är ju inte livmodern?? Varför blir jag så hård om magen över livmodern? Är det tarmar eller var är det? Blir bättre när jag lägger mig ner.

• jakeline
    Fridayyy skrev 2010-12-31 10:43:01 följande:
    Hur är era magar? Min är så svullen och spänd ibland ända upp till tuttarna men så stor är ju inte livmodern?? Varför blir jag så hård om magen över livmodern? Är det tarmar eller var är det? Blir bättre när jag lägger mig ner.
    det är tarmarna och allt annat som förut var längre ner. Det liksom flyttas uppåt tänker jag... 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • talare
    Fridayyy skrev 2010-12-31 10:43:01 följande:
    det lär väll vara allt annat som pressas uppåt som spänner magen. jag får alltid en känsla av att inte riktigt få plats i mig själv och som om jag ska sprängas när som helst, då magen och tarmarna är proppfyllda av mat och då är jag också spänd där du beskriver.
  • Fridayyy

Ja det är ju värst när jag ätit, hade dock för mig att det kom senare i graviditeten, att man känner att magen känns så spänd.

• Fridayyy

Har ni vaccinerat er mot influensan`? Jag gjorde det inte förra året  men funderar på att göra det nu, ringde BM men vet varken ut eller in nu.

• TheLove

Jag kommer inte vaccinera mig, har inte gjort det förra året heller men tror att risken för att bli dålig av influensan är mindre än att bli dålig av vaccinet... Det var ju mycket prat om att dödfödda barn var större av de som tagit vaccinet och sådär...

Nu är ju snart vintern över så då känns extra onödigt (jag drabbas framför allt av sjukdomar på hösten...)

• maddelu

jag tog vaccinet förra året ,och blev sjuk av sprutan i en vecka..jobbigt var det! dom säger ju att föra årets skydd inte hjälper mot årets influsensa. Men jag ska INTE ta det iår. Tidigare år har jag tagit för att jag jobbar inom vården och vill skona mina gamlingar. Men iår skippar jag det med tanke på bebisen...

Föresten!! vet ni vilken blodgrupp ni tillhör? jag fick veta idag att jag är 0 RhD neg. Jag har för mig att det ska göras extra prover och så om mamman är negativ. För om bebisen är + och mamman - och blodet blandas kan det bli knas...

• Fridayyy
    maddelu skrev 2011-01-03 14:29:32 följande:
    jag tog vaccinet förra året ,och blev sjuk av sprutan i en vecka..jobbigt var det! dom säger ju att föra årets skydd inte hjälper mot årets influsensa. Men jag ska INTE ta det iår. Tidigare år har jag tagit för att jag jobbar inom vården och vill skona mina gamlingar. Men iår skippar jag det med tanke på bebisen...

Föresten!! vet ni vilken blodgrupp ni tillhör? jag fick veta idag att jag är 0 RhD neg. Jag har för mig att det ska göras extra prover och så om mamman är negativ. För om bebisen är + och mamman - och blodet blandas kan det bli knas...
    Ang. blodgrupp så tror jag mest att du får en spruta när bebisen kommer ut eller om bebisen också får det. Jag är INTE RH Negativ.

Min BM sa att de som tagit svininfluensasprutan inte behövde ta vaccinet i år.
  • TheLove

Jag är A RhD Neg och behövde inte ta någon spruta... Men tror vi hade samma blodgrupp och och sonen. De sa i alla fall att de skulle ta hans blodgrupp och se om jag behövde ta en spruta... 

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~