• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-01-12 22:12:57 följande:
    Känner ni mycket sparkar och rörelser?
    Vår lille grabb trycker ner sig längst ner i magen och trycker ut sig åt alla håll och kanter.. Förstår inte alls vad han gör men han ska i princip alltid ligga intryckt längst ner. Det är obehagligt och gör ont... Han bara jävlas med mig ;)

Annars sparkar han mest när jag ligger ner. Jag känner klart och tydligt var han ligger men inte hur. Känns som han ligger precis under huden.

Har ni kännt när er lilla sparkar mot ryggen istället för i magen?
    Det gjorde jag aldrig med Elliot men denna krabat sparkar även mot ryggen. Det känns inte lika mycket men man känner att det är sparkar mot organen eller nått.. Han brukar även sparka på tarmen (tror jag) vilket är obehagligt och så brukat han även trycka mot urinblåsan. Från att inte vara alls kissnödig till att nästan kissa på mig på sekunder... hehe tokunge är vad jag har inne i magen :P
    min är rätt vild av sig. Lite party varje kväll så där innan läggdags. :P Ligger ofta och trycker ner mot blåsan och det gör så grymt ont ibland. Tror den ligger med benen uppåt och boxar på blåsan. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-01-13 08:57:44 följande:
    min är rätt vild av sig. Lite party varje kväll så där innan läggdags. :P Ligger ofta och trycker ner mot blåsan och det gör så grymt ont ibland. Tror den ligger med benen uppåt och boxar på blåsan. 
    hehe visst är det mysigt när de "partajar" :)
    Lillebror ligger alltid och sparkar längst ner på magens vänstra sida, nere vid troslinjen... men som sagt är det där nere han håller sig :)

Idag ska jag köpa en Akta Graco, Duo Logic...
    Först ska Elliot få ha den ett tag sen får vi köpa en ny till honom (den är ju mellan 0-18 kilo) Elliot väger bara 14,7. Köpet beror på att vi var ju med om en bilolycka och måste lämna in hans stol, och folksam har 500:- rabatt på denna stol och jag har hittat den för 3000:- vilket betyder att jag får en stol för 2500 istället för typ ett babyskydd för 1400 och en bilstol för 2500 så jag känner mig nöjd...

Sen får vi väl forska i vad man ska köpa för stol till Elliot när lillebror kommer... Vill absolut inte ha en frammåtvänd för han kommer ju bara vara tre år...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-01-13 10:44:32 följande:
    hehe visst är det mysigt när de "partajar" :)
    Lillebror ligger alltid och sparkar längst ner på magens vänstra sida, nere vid troslinjen... men som sagt är det där nere han håller sig :)

Idag ska jag köpa en Akta Graco, Duo Logic...
    Först ska Elliot få ha den ett tag sen får vi köpa en ny till honom (den är ju mellan 0-18 kilo) Elliot väger bara 14,7. Köpet beror på att vi var ju med om en bilolycka och måste lämna in hans stol, och folksam har 500:- rabatt på denna stol och jag har hittat den för 3000:- vilket betyder att jag får en stol för 2500 istället för typ ett babyskydd för 1400 och en bilstol för 2500 så jag känner mig nöjd...

Sen får vi väl forska i vad man ska köpa för stol till Elliot när lillebror kommer... Vill absolut inte ha en frammåtvänd för han kommer ju bara vara tre år...
    Jag önskar ju att det kändes lite mer utifrån så maken får vara med och mysa också. Men han verkar inte så där jätteintresserad just nu... :P Jaja, det kommer väl. 

Vi hyr från IF vi så vi kommer beställa en ny till lill*n lagom till BF tänker jag. Vill itne heller sätta framåtvänt ännu. visst, sonen är bara 2 än så länge, men jag har sett fler som har vänt på sina redan.  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • talare

min lilla bebis är nog en blivande ballerina/balettdansare, full rulle mest hela tiden och mycket av dom nätta puffarna, bara någon enstaka gång man får en rejäl duns. h*n har nog inte börjat med hoppen än! så pappa får snällt vänta på att känna, han har bara lyckats känna bebisen någon gång.

• Sommarnatt2010

Nu har vi köpt en barnvagn...Det blev en Teutonia Mistral S. Hittade en på blocket, oanvänd uthämtad i dec 2010..Hon hade fått den i present men den gick inte in i deras bil...4800 kändes väldigt bra..Så nu kan man stryka det från listan.

Liten i magen gör inte jätte mycket väsen av sig..visst känner jag en hel del buffar o främst när jag sitter vid skrivbordet o gör något, Liten tycker inte om byxlinningen =) då där är den o petar massor...

Härom kvällen var det värsta aktiviteten och jag fick jätte mycket respons var jag än tryckte, har inte haft sån aktivitet varken innan eller efter. Men antar att det blir mer så fram över. tyvärr blir det tvärstilla när J lägger handen på magen o han har inte riktigt tålamod att ligga länge o vänta...Men hoppas snart att även han får känna lite knuffar...

• TheLove

Jag har börjat få sammandragningar. Hur är det för er? Tre dagar sen jag fick det första gången och haft det flera gånger sen dess...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-01-16 15:05:28 följande:
    Jag har börjat få sammandragningar. Hur är det för er? Tre dagar sen jag fick det första gången och haft det flera gånger sen dess...
    inget sådant ännu. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • maddelu
    hur känns sammandragningar?
  • Åsasåsa
    Ja jag har också fått det och riktigt ont i mitt bäcken. Mycket att göra nu och tungt på jobbet. Önskar att 2 månader kan rullar på snabbt nu, sen ska jag gå på havandeskapspenning. Tiden står ju verkligen stilla, känns som om det har varit Januari i evigheter!
  • maddelu

bli inte aaaaaallt för avisa nu....MEN vi har bokat utlandresa idag Glad Den 31 januari åker vi en vecka till Puerto Rico, gran canaria. Vi gillar att resa båda två, har varit på en charter minst en gång per år . Så nu passar vi på att åka på en "sista", innan vi får tillökning Flört Vi ska bara njuta och ta det lungt i en vecka, lovely!!!!!

Såpp, nu har jag fått retas lite Cool

( kan tillägga att vi bor ju i norrbotten, igår hade vi minus 32 grader, så lite värme är på sin plats!!! )

Hoppas ni har det toppen!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~