• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • maddelu
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-28 14:14:39 följande:
    Hej!!

Var på RUL igår allt såg jätte bra ut, blev inte flyttat så BF är fortfarande 24 maj. Dock sa hon att bebis låg på + så den var nog lite lång för sin ålder då eller något. Dock sa hon att det inte behövde betyda att vi skulle få en stor bebis...Skönt :P

Hon gick igenom allt väldigt noga, visade och förklarade. Vilket kändes väldigt bra. Dock var hon väldigt snabb när hon kom till urinblåsan och de nedre regionerna...nästan som om hon inte ville ge oss en chans att hinna se vad som gömmer sig där inne.

Min man frågade om kön o då sa hon bara att det är inget de berättar. Då frågade han om hon hade sett då vickade hon på huvudet och sa bara att det lägger de ingen viktigt vid. Det kändes verkligen som om hon visste vad det var för något men vägrade verkligen berätta för oss...Får de undan hålla information om de har sett???

Det spelar inte så stor roll, men trist när det verkligen känns som de undanhåller..

Jag tror dock att det är en liten tös där inne...Får väl se om man har rätt

ska ringa BM i veckan så man får en tid för att lyssna på hjärtat någon gång i v 24 tror jag det var dags för det.

Har börjat ge mit ut i barnvagns djungeln...hur ska man kunna välja???? Gillar teutonia Lambda till utseendet...men det är väl bara till att ge sig ut o klämma o känna...

har ni köpt något till liten där inne ännu...jag var lite sugen igår efter att vi gjort UL men vet inte..Har dock fått raggsockar och en kofta av min mormor som hon stickat till liten...=)

God Fortsättning alla
    igår köpte vi en jätte fin, jätte mjuk gossekanin med speldosa i, du vet en sån man drar upp med ett snöre. Vi spelar för "magen" varje kväll. Sen när bebisen kommer hoppas vi att den ska känna igen ljudet och bli lugn av detta Glad

God fortsättning på er med!!!
  • sarasessi
    Sally Bally skrev 2010-12-28 12:16:36 följande:
    Bara såg just nu och hoppade in. Då har vi gått exakt lika länge. Är er oxå beräknad till den 16 maj?
    Nej, 15 maj är vår lill* beräknad. Får se när den vill dyka upp...vi längtar! :)
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-28 21:31:39 följande:
    Ursch, idag har vi varit med om en bilolycka... Körde på motorvägen och en bil bromsade in hastigt framför oss så vi fick svänga ut i omkörningsfilen och får sladd. Det slutar med att vi står med nosen i motsatt riktning och kan inte ta oss där ifrån. Väntar in polisen som stänger av ena filen så vi kan vända sen får vi köra 20km till närmsta poliskontrollplats för att vänta in bärgare. Polisen tror att bilen får åka till skroten...

Vi mår i alla fall bra! Det var bara jag och mannen i bilen. Har lite ont i magen, revbenen, axeln och nacken... Har inte kännt bebis sen olyckan (vid 5 tiden) men brukar bara känna när jag ligger i sängen. Får hoppas att det inte är någon fara med lille filuren där inne. Tur att jag bokade om ul tiden till torsdag så jag får se lillen nu efter olyckan. Imorgon ska vi till VC för att kolla oss... Inget kul om det blev whiplach eller nått i den stilen...

Håll tummarna för att min lille bebis mår bra!

(orkar inte svara på era inlägg som jag tänkt... har så mycket annat i huvet nu...)
    Oj! hoppas att allt är bra med er! fick ni inte komma in till akuten för att kollas upp?! Är inte det "normalt"? Speciellt om du är gravid, tänker jag... Men fy vad hemskt ändå! Tänker på er!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Polisen sa att eftersom vi mår bra så är det bättre att ringa vc idag... Skulle vi till akuten skulle ju vi få vänta halva natten då vi inte mådde dåligt någon av oss... Bebis verkar må bra i alla fall... Han sparkade sen igårkväll så det känns skönt... Men vc blir det idag i alla fall... Tack för du tänker på oss... Jag är bara glad att inget värre hände... Började tänka på Elliot o vad som skulle hända med honom om vi gått bort... Men så får man ju inte tänka... Sån tur att vi inte hade några bilar supernära bakåt i alla fall...

• jakeline
    TheLove skrev 2010-12-29 09:09:05 följande:
    Polisen sa att eftersom vi mår bra så är det bättre att ringa vc idag... Skulle vi till akuten skulle ju vi få vänta halva natten då vi inte mådde dåligt någon av oss... Bebis verkar må bra i alla fall... Han sparkade sen igårkväll så det känns skönt... Men vc blir det idag i alla fall... Tack för du tänker på oss... Jag är bara glad att inget värre hände... Började tänka på Elliot o vad som skulle hända med honom om vi gått bort... Men så får man ju inte tänka... Sån tur att vi inte hade några bilar supernära bakåt i alla fall...
    okej. Men vad skönt att han sparkat iaf! usch jag har världens dödsångest så sådant förtränger jag helt! Men det är klart att man tänker i de banorna. Skönt att ni mår bra i alla fall!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

ja det är jätteskönt! Nu har jag inte ont någonstans tror jag... Orkar inte känna efter riktigt... känner mig ordentligt avtrubbad och orkar ingenting just nu... Vill bara mysa med min familj...

• talare

nu har jag lärt mig att lägga in stora bilder i trådar! såhär ser min mage ut.. syns knappt på bilden tycker jag, men det är väll kanske för att jag skulle envisas med att göra bakgrunden enfärgad så man inte har något att jämföra med.

v.20
    http://www.familjeliv.se/hem/talare/gallery/phpv0rdly.jpg

v.19
    http://www.familjeliv.se/hem/talare/gallery/phpffaenm.jpg

• Sally Bally
    sarasessi skrev 2010-12-28 22:27:02 följande:
    Nej, 15 maj är vår lill* beräknad. Får se när den vill dyka upp...vi längtar! :)
    aha, vår lilla flicka är beräknad till den 16 maj. Ja, man får se. Inte alls säkert ju. Tror ju inte de blir det datumet men men...=)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~