• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • talare

jag tänker inte ta någon vaccinspruta, har aldrig gjort det för jag vill inte utsätta mig för riskerna.. med tanke på allt man hört om förra årets vaccin o vaccinering.

jag vill också veta vilken blodgrupp jag är. fick ni veta det av bm?

• TheLove

Ja de tar ju blodgruppering men de brukar väl göra det lite senare i graviditeten... Har inte kollar det denna gång men tror de kommer göra det denna gång med...
    Jag kom där emot inte ihåg vad jag hade för blodgrupp så jag sprang och kollade i häftet som jag hade alla viktiga papper i på förlossningen :)

• talare
    TheLove skrev 2011-01-03 21:32:31 följande:
    Ja de tar ju blodgruppering men de brukar väl göra det lite senare i graviditeten... Har inte kollar det denna gång men tror de kommer göra det denna gång med...
    Jag kom där emot inte ihåg vad jag hade för blodgrupp så jag sprang och kollade i häftet som jag hade alla viktiga papper i på förlossningen :)
    jaha.. jag trodde man bara tog ett blodprov. det vid inskrivningen. men de ska alltså sticka en i armvecken ännu en gång..? mindre kul då jag får fullständig panik och ångest vid till o med "små" sprutor...
  • jakeline
    talare skrev 2011-01-03 21:37:50 följande:
    jaha.. jag trodde man bara tog ett blodprov. det vid inskrivningen. men de ska alltså sticka en i armvecken ännu en gång..? mindre kul då jag får fullständig panik och ångest vid till o med "små" sprutor...
    min BM tog alla blodprover när jag var där på inskrivning så jag är all set tänker jag! Ska dit imorgon igen! hela familjen ska med! 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    talare skrev 2011-01-03 21:37:50 följande:
    hos min bm är det så men det kan ju vara olika såklart...

Jag är svårstucken så de måste ha barnsprutor på mig och måste väl sticka minst tre gånger på mig för att ens hitta rätt, och det är inte ovanligt att ådern spricker så de får göra om... Inte konstigt om jag också är spruträdd? Fy fan vad det är obehagligt... På förlossningen stack de mig nio gånger för att få in droppgrejen som skulle sitta i armen...
    jakeline skrev 2011-01-03 22:00:48 följande:
    min BM tog alla blodprover när jag var där på inskrivning så jag är all set tänker jag! Ska dit imorgon igen! hela familjen ska med! 
    Lyx ;) måste ringa min bm kommer inte ihåg när jag ska dit men tror det är väldigt snart...
  • LL2011

Idag har vi varit på köns-UL! Och precis som så många andra majbebisar här inne på FL så är det en liten kille Så söt, vinkade och pekade åt oss

• TheLove

GRATTIS till POJKEN!!  Hjärta

hehe det är lite roligt ändå... När jag väntade sonen (också maj) så fick nästan alla just pojkar... Tror maj är en pojkmånad helt enkelt...

• Fridayyy
    TheLove skrev 2011-01-04 11:19:51 följande:

hehe det är lite roligt ändå... När jag väntade sonen (också maj) så fick nästan alla just pojkar... Tror maj är en pojkmånad helt enkelt...
    Jag har en flicka som är född i maj..=) Vet inte vad det är i magen nu. Har mått lite annorlunda mot när jag väntade flickorna så kanske det är en pojk..=)
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-01-04 11:19:51 följande:

tre av de jag känner som har fött i maj har flickor... :P en har en pojke. tror mer på årgångar... tex 2008 var ett pojktätt år iaf i vår kommun om man får tro BVC och öppna förskolan. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

2008 var det jag fick min son och alla de pojkar jag pratar om så då¨har det kanske med det att göra :)

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~