• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove

haha jo att brösten blir mycket större när man börjar amma stämmer på mig i alla fall... Mina växte inte mycket när jag väntade sonen men några dagar efter förlossningen hade jag världens bomber (jämfört med innan då)

• Sommarnatt2010

Jag är lite inne i barnvagnssvängen... Känner lite så där för att köpa en begagnad men mannen tycker att nypriserna är helt galna (vilket jag kan hålla med om) Hur har ni tänkt??

Om man nu kikar på begagnade vagnar vad är rimligt pris för en begagnad Teutonia Mistral S vilket nog är det vi är mest inne på om den får plats i vår bil =)

Har hittat en -07 för 2800 där ingår både ligg och sittdel som enligt annons är förvarad inomhus. 

• TheLove

Det är så svårt... Att tänka på är ju garantin som finns på vagnen om man köper i butik. De flesta butiker brukar ju även ha så man har möjlighet att vagnen står där tills bebisen är född och "köper tillbaka" vagnen om det skulle hända någonting med bebisen.

Vi köpte en rockstar baby targo city vagn i butik till vår son som vi tycker fungerar riktigt bra. men jag har tröttnat på de små svängbara däcken fram (vintertid går det ju inte använda ute) och köpte en begagnad emmaljunga look alike för 300:- som vi nästan enbart använder nu. Vi har bestämt oss för att sälja targo cityn i och med att vi inte behöver den längre.

Nu vill jag istället köpa en syskonvagn. Ska kolla i butik och prova. Se om det finns någon billig bra vagn i butik annars kommer vi köpa begagnat :)

Anser att en vagn som kostar 300:- (med lite rost på sina ställen) känns mer värt än en vagn för 6000:- som säkert förlorat MINST halva värdet...

(nu kan man ju köpa begagnat i bra skick för lite mer pengar men man förlorar ju inte lika mycket på en begagnad vagn...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-01-07 11:27:55 följande:
    H&M har amningsbh med bygel om du vill köpa det... Där emot säger de ju att mjölkstockning är vanligare om man har bygel i och med att mjölkköttlarna kan klämmas åt... Jag använde inte bygel men jag har så pass små bröst att jag inte behöver det...
    Det är ju det... :P pest eller kolera känns det som ibland. jaja, vi får se helt enkelt. Det brukar ge sig... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • hoppfull 2010
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-07 11:39:30 följande:
    Jag är lite inne i barnvagnssvängen... Känner lite så där för att köpa en begagnad men mannen tycker att nypriserna är helt galna (vilket jag kan hålla med om) Hur har ni tänkt??

Om man nu kikar på begagnade vagnar vad är rimligt pris för en begagnad Teutonia Mistral S vilket nog är det vi är mest inne på om den får plats i vår bil =)

Har hittat en -07 för 2800 där ingår både ligg och sittdel som enligt annons är förvarad inomhus. 
    Vi har oxå varit ute  i den svängen idag...Vi var på Babyproffsen..tänkte att börja kolla måste vi ju..:) Fick jättebra hjälp, dom var så duktiga på att berätta  o visa.  Vi har varit inne på att vi nog måste köpa ny bur till hunden för att få plats me vagnen. Men där fick dom oss att tänka efter lite, så de ser ut som om vi kommer behålla vår bur...så de var ju bra. Just nu lutar de nog åt en Briovagn av något slag. Vi ska försöka Boka en vagn innan Januari slut, dom hade en så bra kampanj nu. Bokade man innnan januari slut så får man med ett babyskydd för endast 500 kr, kändes som bra då har man de klart oxå.
    Men de e en djungel de här me vagn...hua..
    Men de ska väl lösa sig.

Vårt lilltroll fick en liten present idag..:) En speldosa, jag tänkte om jag spelar den för H*n så kanske den känner igen den som lugnande när H*n e ute..:) Om melodin faller i smaken vill säga..:)

Ha en bra kväll!!

//Sandra
  • Sommarnatt2010

Jag hade oxå tänkt köpa en speldosa till liten...men det första som jag köpt blev blöjor..Vi är på semester i norge och här är det så fruktansvärt billigt med blöjjor..Köpte 12 paket (2 pkt stl 1, 8 pkt stl2 och 2 pkt stl 3) för endast 196 kr...Tyckte det var helt galet billigt. Ju större storlek man vill ha ju mindre skilde priserna, men de är första minsta storlekarna var jätte billiga. J tyckte jag kunde köpt några paket till...Men fylde ju en varukorg så vågade inte riktigt. Men det kanske blir en tur till idag =) vi har ju gott om plats i bilen...

Men snart blir det nog en speldosa oxå..J frågade igår  om vi inte kan köpa en body snart =) 

• Sommarnatt2010

glömde ju det här med barnvagn...

Vi vill ha en med små svängbara hjul fram, vändbart handtag och den måste vara ganska smal eftersom vi sa få plats med hunden jämta...den får inte vara allt för lång heller för den måste ju gå in på längden oxå..

Ibland känns det som att vi har för mycket krav för att få det att fungera :(

Har provat en Teutonia Mistral S denna vecka..Fungerar jätte bra, inga problem alls trots en hel masssa snö och oskottat. Så i eftermiddag ska vi se om den får plats i bilen =)

• LL2011

Vi håller också på att fundera på vagn. Vi kommer med största sannolikhet att köpa en ny i butik. Till första barnet lånade jag en vagn, till andra köpte jag en begagnad, så nu när ekonomin är bättre känner jag att jag vill passa på till tredje barnet

Blir troligen en Emmaljunga City Cross, ska åka och klämma på dem under februari. Någon här som har koll på leveranstider?

• TheLove
    LL2011 skrev 2011-01-11 15:13:12 följande:
    Vi håller också på att fundera på vagn. Vi kommer med största sannolikhet att köpa en ny i butik. Till första barnet lånade jag en vagn, till andra köpte jag en begagnad, så nu när ekonomin är bättre känner jag att jag vill passa på till tredje barnet

Blir troligen en Emmaljunga City Cross, ska åka och klämma på dem under februari. Någon här som har koll på leveranstider?
    babyproffsen brukar ha på lager (i alla fall i linköping) men bara i vissa färger. Är det någon speciell färg man vill ha kan det kräva leverans och då tror jag det är upp till 10 veckors leveranstid. Tror även babyproffsen har någon grej att de behåller vagnen tills man vill ha hem den så den inte står och tar plats hemma och även att de köper tillbaka vagnen om nått går fel med graviditeten/förlossningen.
  • TheLove

Känner ni mycket sparkar och rörelser?
    Vår lille grabb trycker ner sig längst ner i magen och trycker ut sig åt alla håll och kanter.. Förstår inte alls vad han gör men han ska i princip alltid ligga intryckt längst ner. Det är obehagligt och gör ont... Han bara jävlas med mig ;)

Annars sparkar han mest när jag ligger ner. Jag känner klart och tydligt var han ligger men inte hur. Känns som han ligger precis under huden.

Har ni kännt när er lilla sparkar mot ryggen istället för i magen?
    Det gjorde jag aldrig med Elliot men denna krabat sparkar även mot ryggen. Det känns inte lika mycket men man känner att det är sparkar mot organen eller nått.. Han brukar även sparka på tarmen (tror jag) vilket är obehagligt och så brukat han även trycka mot urinblåsan. Från att inte vara alls kissnödig till att nästan kissa på mig på sekunder... hehe tokunge är vad jag har inne i magen :P

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~