• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • LL2011
    TheLove skrev 2011-01-04 13:07:59 följande:
    2008 var det jag fick min son och alla de pojkar jag pratar om så då¨har det kanske med det att göra :)
    jag fick min dotter -00, och hennes grupp på dagis bestod av henne och 7 killar
  • TheLove

haha det jag menade var att jag tror är att det i maj 08 föddes extra många pojkar och att det känns som det kommer bli så i år med :P

hehe jag menar inte att det är något magiskt med det utan att de flesta man hört väntarpojkar i maj detta år likaså när min son föddes, men så är det kanske inte så men av dem jag pratat med känns det så...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-01-04 13:55:34 följande:
    haha det jag menade var att jag tror är att det i maj 08 föddes extra många pojkar och att det känns som det kommer bli så i år med :P

hehe jag menar inte att det är något magiskt med det utan att de flesta man hört väntarpojkar i maj detta år likaså när min son föddes, men så är det kanske inte så men av dem jag pratat med känns det så...
    det låter ju onekligen så.  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • maddelu

vi vet inte vad det ska bli, och ska inte kolla heller.... Men majoriteten tror verkligen att det blir en pojk, så jag har börjat bli lite inställd på det oxå. Men spelar såklart ingen roll...

Nån som har bra tips till trög mage, nästintill förstoppad? Förvånad

jag har nu provat torkade plommon, mycke vatten, c-vitamin, extra frukt och grönt. rört på mig lite mer, fiberbröd...men icket!

till historien hör att jag låg vaken i timmar innat med värsta magknipet. upp mitt i natten och duschade, för jag trodde det skulle kännas skönt. Men det hjälpte föga...Upp trött som F-N på morgon, iväg och skjutsa en kompis som skulle till flygplatsen och iväg med flyget. MItt i all stress och trötthet måste jag förbi och tanka...VET NI VAD JAG GÖR????? ......................................... trög, pinsam...what så ever!... Tackar våran dieselbil med bensin!!!!!!!!!! upptcker det när jag tankat in 30 liter... SHIT, vad gör vi nu, inte går det ju att köra flera mil med bensin i dieselbilen. Så kör ett par kilometer till mina föräldrar, byter bil där, skjutsar kompisen till flyget som precis kommer i rätt tid.
    ÅÅHHH nej, hem till mamma å pappa å störtlipar, har ringt sambon och varit förtvivlad..ojojj, vad jobbigt det var, Men men, bilen är nu iallafall på verkstad, kommer nog kosta ca 2000 kr...Blä!!!!

jag skyller på gravidhjärna, stressad och trött!

Så, där delade jag med mig av dagens pinsammaste!

• TheLove

haha förlåt att jag skrattade men det är verkligen så, man blir trög när man är gravid :)

Vi har precis fått veta att vår bil kommer bli fixad (halt på E4an för en vecka sen) men innan vi fick veta hur bilen mådde grämde vi oss lite över att vi precis tankat bilen full och var glada över att vi skippade biltvätten som vi hade tänkt ta den dagen :P Hade kännts väldigt onödngt att lägga pengar på det när hela bilen blev förstörd... :P

• jakeline

BM-besök två avklarat! Har gått upp 3 hekto sen inskrivningen! Hur sjutton har jag lyckats med det?! Bebisens hjärtljud låg på 151/min och blodtrycket var bra. Sonen skulle prompt upp på britsen med mig efter vi lyssnat på hjärtljudet... Sötisen. 

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Mys! :) Det var inte mycket du gått upp... Jag har gått upp tre kilo bara... Tycker det känns lite lite men å andra sidan har jag väldigt svårt att äta...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-01-04 19:09:19 följande:
    Mys! :) Det var inte mycket du gått upp... Jag har gått upp tre kilo bara... Tycker det känns lite lite men å andra sidan har jag väldigt svårt att äta...
    jag har en hel del att ta av. Och BM sa att det var helt okej att ge de mesta till bebben. Var likadant förra graviditeten. Gick upp massor på slutet... eller ja typ 5 kg på två månader eller nåt. :P
  • TheLove

har ingen koll på när jag gick upp förra gången men jag gick upp 16 kilo förra gången...

• Fridayyy

Jag har sedan inskrivningen säkert gått upp 5-6 kilo. Undrar hur mycket som är extra fett?? Känns som jag äter större portioner. Inte så bra kanske. Hoppas det planar ut lite.

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~