• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    doddy skrev 2010-12-27 22:48:19 följande:
    Hej tjejer. Hoppas ni alla har haft en bra jul. själv har jag bara njutut av ledigheten. Har hunnit vara på rul. Och vi såg en glad och pigg bebis. På torsdag ska vi lyssna på hjärtat och våran 3 åriga son ska vara med. 
    Lägger in en bild på magen. Är idag i v 19+5. Så vad tror ni äntligen bebismage eller är det fortfarande bara tjockismagen som ligger och luras?

Såklart är det en bebismage :) Härligt att allt såg bra ut :) Vi skulle haft ul idag men i och med att vi fått en slant i julklapp att annandagsrea-shoppa för med släkten och inga tider passade så fick jag byta denna till torsdag... hoppas lilleman vill visa om han är en pojke eller flicka (jag tror pojke)
  • TheLove

V.18+6 Tror min blivit en bebismage nu också... Dock är detta en kvällsbild...
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-28 09:02:53 följande:

V.18+6 Tror min blivit en bebismage nu också... Dock är detta en kvällsbild...
    vilken härlig mage! ska nog ta en bild någon dag här. Normalt gör jag det varannan lördag när jag ändå byter vecka... men kanske blir det en nyårskula i klänningen jag fick av maken i julklapp
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Tack tack...har dock nästan inga tröjor som framhäver magen men ska kika efter det idag :)

• maddelu

glöm inte att vi har en Bild tråd för magarna Glad det går ju bra att lägga upp här oxå såklart. Men jag tycker det tar så onödigt mycke plats....

Fina bilder föressten!!! Glad

• Sally Bally
    sarasessi skrev 2010-12-27 20:54:25 följande:
    Hej och god jul på er allesammans! Hoppas ni har haft en bra jul. Nu är man halvvägs :) Tycker mig ha känt bebis men är absolut inte säker. Är så otålig och ligger och trycker på magen för att försöka få gensvar men men det kommer nog snart...är i v.21 (20+0) idag. Vilken fin ul bild maddelu! Häftigt med 3D :) Ang. namn så har vi bestämt Alma Linnea till flicka eller Edvin Vilhelm till pojke. Får se om det passar när den lill* kommer....Gott nytt!

Bara såg just nu och hoppade in. Då har vi gått exakt lika länge. Är er oxå beräknad till den 16 maj?
  • Sommarnatt2010

Hej!!

Var på RUL igår allt såg jätte bra ut, blev inte flyttat så BF är fortfarande 24 maj. Dock sa hon att bebis låg på + så den var nog lite lång för sin ålder då eller något. Dock sa hon att det inte behövde betyda att vi skulle få en stor bebis...Skönt :P

Hon gick igenom allt väldigt noga, visade och förklarade. Vilket kändes väldigt bra. Dock var hon väldigt snabb när hon kom till urinblåsan och de nedre regionerna...nästan som om hon inte ville ge oss en chans att hinna se vad som gömmer sig där inne.

Min man frågade om kön o då sa hon bara att det är inget de berättar. Då frågade han om hon hade sett då vickade hon på huvudet och sa bara att det lägger de ingen viktigt vid. Det kändes verkligen som om hon visste vad det var för något men vägrade verkligen berätta för oss...Får de undan hålla information om de har sett???

Det spelar inte så stor roll, men trist när det verkligen känns som de undanhåller..

Jag tror dock att det är en liten tös där inne...Får väl se om man har rätt

ska ringa BM i veckan så man får en tid för att lyssna på hjärtat någon gång i v 24 tror jag det var dags för det.

Har börjat ge mit ut i barnvagns djungeln...hur ska man kunna välja???? Gillar teutonia Lambda till utseendet...men det är väl bara till att ge sig ut o klämma o känna...

har ni köpt något till liten där inne ännu...jag var lite sugen igår efter att vi gjort UL men vet inte..Har dock fått raggsockar och en kofta av min mormor som hon stickat till liten...=)

God Fortsättning alla

• talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-28 14:14:39 följande:
    Hej!!

Var på RUL igår allt såg jätte bra ut, blev inte flyttat så BF är fortfarande 24 maj. Dock sa hon att bebis låg på + så den var nog lite lång för sin ålder då eller något. Dock sa hon att det inte behövde betyda att vi skulle få en stor bebis...Skönt :P

Hon gick igenom allt väldigt noga, visade och förklarade. Vilket kändes väldigt bra. Dock var hon väldigt snabb när hon kom till urinblåsan och de nedre regionerna...nästan som om hon inte ville ge oss en chans att hinna se vad som gömmer sig där inne.

Min man frågade om kön o då sa hon bara att det är inget de berättar. Då frågade han om hon hade sett då vickade hon på huvudet och sa bara att det lägger de ingen viktigt vid. Det kändes verkligen som om hon visste vad det var för något men vägrade verkligen berätta för oss...Får de undan hålla information om de har sett???

Det spelar inte så stor roll, men trist när det verkligen känns som de undanhåller..

Jag tror dock att det är en liten tös där inne...Får väl se om man har rätt

ska ringa BM i veckan så man får en tid för att lyssna på hjärtat någon gång i v 24 tror jag det var dags för det.

Har börjat ge mit ut i barnvagns djungeln...hur ska man kunna välja???? Gillar teutonia Lambda till utseendet...men det är väl bara till att ge sig ut o klämma o känna...

har ni köpt något till liten där inne ännu...jag var lite sugen igår efter att vi gjort UL men vet inte..Har dock fått raggsockar och en kofta av min mormor som hon stickat till liten...=)

God Fortsättning alla
    va kul med rul! känns som det var evigheter sen jag var på mitt (6dec) ... vi har samma bf också, spännande vem som får när av oss i maj. jag har redan börjat kolla barnvagnar för att kolla vad man tycker om olika märken o så, men det är verkligen en djungel! men om man vill köpa ny så kanske det är smart att göra det nu eftersom de börjar få in 2011modeller och sänker priset på 2010s. jag har redan köpt två bodys och ett par byxor, och har hittat en pyjamas som jag ska köpa.

sen bm är ju ärlig när hon säger att kolla efter könet är inget de prioriterar eftersom det inte är viktigt, de kollar efter andra saker som tex hjärtfel o så. rutin är att vill man veta kön så får man göra ett könsbestämmande ul. generellt tror jag att det är upp till barnmorskan om hon vill berätta/eller inte vad hon tror det är. hittade det här: www.niomanader.se/content.asp
  • Sommarnatt2010

Det där med modell 2010 va ju smart. men då är det endast de som finns i affär va, så om man vill ha en annan färg tex går inte det va...Men man borde ju absolut ge sig ut o kika...

Tycker bara det verkar så väldigt olika från ställe till ställe...

De flesta verkar tala om om de blir tillfrågade o om det har sett..som sagt inget de letar efter...

men som sagt det spelar mig ingen roll, lite nyfiken bara.

• TheLove

Ursch, idag har vi varit med om en bilolycka... Körde på motorvägen och en bil bromsade in hastigt framför oss så vi fick svänga ut i omkörningsfilen och får sladd. Det slutar med att vi står med nosen i motsatt riktning och kan inte ta oss där ifrån. Väntar in polisen som stänger av ena filen så vi kan vända sen får vi köra 20km till närmsta poliskontrollplats för att vänta in bärgare. Polisen tror att bilen får åka till skroten...

Vi mår i alla fall bra! Det var bara jag och mannen i bilen. Har lite ont i magen, revbenen, axeln och nacken... Har inte kännt bebis sen olyckan (vid 5 tiden) men brukar bara känna när jag ligger i sängen. Får hoppas att det inte är någon fara med lille filuren där inne. Tur att jag bokade om ul tiden till torsdag så jag får se lillen nu efter olyckan. Imorgon ska vi till VC för att kolla oss... Inget kul om det blev whiplach eller nått i den stilen...

Håll tummarna för att min lille bebis mår bra!

(orkar inte svara på era inlägg som jag tänkt... har så mycket annat i huvet nu...)

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~