• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Fridayyy skrev 2011-01-18 14:52:17 följande:
    Lovelyy, har du ringt BM? Kan sammandragningarna göra att du föder för tidigt? Iså fall bör de väl ha mer koll på dig nu?? Jobbigt att det börjar redan? Min mage blir också jättehård men det var även över livmodern så jag misstänker att det har med matsmätningen att göra.
    Vet inte men i och med att jag födde tidigt förra gången och jag har blödningar kommer de nog vilja kolla upp det... Ringer imorgon om det inte är bra då.. har bara hhaft en sammandragning idag..
  • TheLove

mina sammandragningar blir bara tätare och tätare...
    Har ringt förlossningen nu och de sa att jag skulle komma in så fort jag ätit frukost... Får hoppas att det inte är nått allvarligt!

• Åsasåsa

åh hoppas det inte är nån fara! lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• Fridayyy
    TheLove skrev 2011-01-22 07:52:26 följande:
    Har ringt förlossningen nu och de sa att jag skulle komma in så fort jag ätit frukost... Får hoppas att det inte är nått allvarligt!
    Nä, jag hoppas verkligen inte det är nån fara. *håller tummarna*
  • maddelu
    TheLove skrev 2011-01-22 07:52:26 följande:
    lycka till! och hoppas att allt går bra .
  • TheLove

Allt är bra. Har troligtvis uvi vilket kan leda till sd och tryck nedåt. Urinprov skickat på odling och så får jag antibiotika om det visar sig vara uvi. Tappen var bra med...

• Åsasåsa

Skönt! Bra att du kollade upp det då.

Har vart på IKEA idag, hittade massa fint men köpte bara en babywatcher på sambons intiativ. Det är ju fortfarande MÅNGA veckor kvar så har ju tid att gå o kika runt innan man bestämmer sig. Men det är konstigt det där, det känns nästan som att jag måste köpa när jag ser saker till bebisen. Som att det är något primitivt behov haha.

Köpte iaf en bokhylla på rean till barnrummet, imorgon ska vi nog köpa färg och börja måla väggarna sen kan man sakta men säkert börja fylla rummet med fina saker. Tror att vagnen kommer nästa vecka också.

• TheLove
    Åsasåsa skrev 2011-01-22 19:38:30 följande:
    Skönt! Bra att du kollade upp det då.

Har vart på IKEA idag, hittade massa fint men köpte bara en babywatcher på sambons intiativ. Det är ju fortfarande MÅNGA veckor kvar så har ju tid att gå o kika runt innan man bestämmer sig. Men det är konstigt det där, det känns nästan som att jag måste köpa när jag ser saker till bebisen. Som att det är något primitivt behov haha.

Köpte iaf en bokhylla på rean till barnrummet, imorgon ska vi nog köpa färg och börja måla väggarna sen kan man sakta men säkert börja fylla rummet med fina saker. Tror att vagnen kommer nästa vecka också.
    Jo det känns jätte bra att ha kollat upp det. Jag vet även vilken bm jag vill ha! Lina, fy fan vadf bra hon är! Så himla snäll och go! Kan man önska bm?

Härligt att shoppa lite... Här blir det nästan ingen shopping då vi redan har en grabb och svägerskan har en som jag fått massa kläder från nu med... Har köpt två uppsättningar kläder på rean. byxor och body för 50kr (gånger två i olika färger)

Vagn har vi redan men jag vill köpa syskonvagn... Får se om tjat lönar sig :P

Hur ska ni måla rummet? Nu blev jag med sugen på det... Skulle vara super skoj att fixa Elliots rum, sen kommer ju lillebror få flytta in där med (om nått år eller så :P) Hans rum är förnärvarande i någon blågrå nyans och tapeten är något sönderriven så när det blir omgjort blir det att riva tapeter och måla i två snygga färger (turkos och grönt eller nått sånt skulle jag tro...) Fan då, varför tänkte jag inte på detta tidigare (jullovet) då hade jag ju all tid i världen :P
  • tove83

tycker ni att 3 000:- är ett bra pris för denna beg vagn?? den är jätte fin å röd;))

Emmaljunga DUO EDGE
    Välvårdad duo vagn säljes. Vagnen är av 2008 års modell dock inte uttagen förrän maj -09.

*Liggdel med ventilation i botten och vaggfunktion.
    *Sufflett med sol- och insektsnät samt ventilationslucka.
    *Sittdel med 5-punktssele och fullt liggläge.
    *Regnskydd
    *Reflexöverdrag till suffletten
    *Fotsack
    *Emmaljunga skötväska

• Åsasåsa
    TheLove skrev 2011-01-22 19:51:11 följande:
    Jo det känns jätte bra att ha kollat upp det. Jag vet även vilken bm jag vill ha! Lina, fy fan vadf bra hon är! Så himla snäll och go! Kan man önska bm?

Härligt att shoppa lite... Här blir det nästan ingen shopping då vi redan har en grabb och svägerskan har en som jag fått massa kläder från nu med... Har köpt två uppsättningar kläder på rean. byxor och body för 50kr (gånger två i olika färger)

Vagn har vi redan men jag vill köpa syskonvagn... Får se om tjat lönar sig :P

Hur ska ni måla rummet? Nu blev jag med sugen på det... Skulle vara super skoj att fixa Elliots rum, sen kommer ju lillebror få flytta in där med (om nått år eller så :P) Hans rum är förnärvarande i någon blågrå nyans och tapeten är något sönderriven så när det blir omgjort blir det att riva tapeter och måla i två snygga färger (turkos och grönt eller nått sånt skulle jag tro...) Fan då, varför tänkte jag inte på detta tidigare (jullovet) då hade jag ju all tid i världen :P
    Det blir vita väggar eftersom det är så litet, kanske en grön fondvägg, kan inte riktigt bestämma mig. Vi kommer nog köra på ganska basic, hyllan vi köpte är svart så kan man ju hotta upp det med coola färger på tavlor, förvaringslådor, kuddar m.m. Längtar! Kolla in styleroom.se där kan man hitta massa inspiration till snygga badrum för liten penning.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~