• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Åsasåsa skrev 2011-01-22 20:33:24 följande:
    Det blir vita väggar eftersom det är så litet, kanske en grön fondvägg, kan inte riktigt bestämma mig. Vi kommer nog köra på ganska basic, hyllan vi köpte är svart så kan man ju hotta upp det med coola färger på tavlor, förvaringslådor, kuddar m.m. Längtar! Kolla in styleroom.se där kan man hitta massa inspiration till snygga badrum för liten penning.
    Åh tack för tipset ska genast kolla!
    Låter som det kommer bli jättefint hos er!

Jag kommer nog vilja köpa ganska mycket basic möbler som man kan måla i "rätt" färger så allt matchar.. Tycker det är fint med färgstarka barnrum :)
  • TheLove
    tove83 skrev 2011-01-22 20:03:50 följande:
    tycker ni att 3 000:- är ett bra pris för denna beg vagn?? den är jätte fin å röd;))

Emmaljunga DUO EDGE
    Välvårdad duo vagn säljes. Vagnen är av 2008 års modell dock inte uttagen förrän maj -09.

*Liggdel med ventilation i botten och vaggfunktion.
    *Sufflett med sol- och insektsnät samt ventilationslucka.
    *Sittdel med 5-punktssele och fullt liggläge.
    *Regnskydd
    *Reflexöverdrag till suffletten
    *Fotsack
    *Emmaljunga skötväska
    Låter bra men skulle nog satsa på en city cross för våra behov iaf... Har dock aldrig provat att köra edge så jag kan inte säga nått om den vagnen...
  • hoppfull 2010

hej på er!

Idag har jag vart på kontroll hos barnmorskan.

De såg fint ut..:)

Järnvärden hade sjunkit, men de verkade ju vara rätt vanligt..

Sockerbelastning ska jag få göra i mars..jag har diabetes i släkten , så får göra de för säkerhets skull.

Ååå..fick lyssna på hjärtljuden, lät som en hel fabrik.:) men va härligt de var att höra..

De som e lite negativt kanske e att jag har gått upp ca 10-12 kg...hon tyckte jag skulle försöka röra på mig mer o tänka på vad jag äter..

Men de känns bra..

Hur mår ni andra?
    Är ni trötta? Jag e grymt trött..i omgångar under dagen..

Ha de bra!

• Sommarnatt2010

Är det bara jag som reagerar på att de påpekar viktuppgång hos en gravid. Min vän fick höra något liknande när hon gått upp ungefär samma. Vad äter du kan du dra ner på det??? Låter konstigt i mina öron...men men det är väl så det är.

Vi ska till BM nästa torsdag...Ska bli så spännande var ju en evighet sen sist...längtar efter att höra Litens hjärta o mäta magen...är faktiskt nyfiken på hur mycket jag gått upp oxå... 

• hoppfull 2010

Men jag själv är inte orolig över vikten ännu...:)

Jag förstår ju att de är inte bra att gå upp för mycket...det blir ju jobbigare både för en själv och för bebisen..

De är nog deras jobb att påpeka..:)  tror inte dom menar de på ett elakt sätt..

ne, har vart på vattengympa i kväll...nu e ja härligt trött...dax att sova lite.

• Fridayyy
    hoppfull 2010 skrev 2011-01-26 20:43:55 följande:
    hej på er!

Sockerbelastning ska jag få göra i mars..jag har diabetes i släkten , så får göra de för säkerhets skull.

Ååå..fick lyssna på hjärtljuden, lät som en hel fabrik.:) men va härligt de var att höra..

De som e lite negativt kanske e att jag har gått upp ca 10-12 kg...hon tyckte jag skulle försöka röra på mig mer o tänka på vad jag äter..

Men de känns bra..

Hur mår ni andra?

Ha de bra!
    Jag har också gått upp i vikt, kanske 8 kg men jag vet med mig att jag ätit lite för mycket kanske. Men samtidigt går en del upp mer i början och en del mer i slutet. Brösten är ju mycket större och man har ju mer blod och så i kroppen men sammanlagt väger väl bebisen och allt det andra 12 kilo extra säger. Jag tror att vissa BM är mer på med vikten än andra. Men ibland är man ju sååå hungrig som gravid och det är inte lätt att sluta äta då ju. MEN för min del har jag nog även ätit en del choklad och det är ju inte nödvändigt..=)
  • jakeline
    hoppfull 2010 skrev 2011-01-26 20:43:55 följande:
    hej på er!

Men de känns bra..

Hur mår ni andra?

Ha de bra!
    Min BM är så där skönt laidback som tycker att nog kan man få unna sig lite när man är gravid, men kanske inte varje dag. Man äter faktiskt inte för två. Jag har ju knappt gått upp något än så länge, och har MASSOR av extra att ge till bäbisen. :P 

Idag är jag hemma med kräksjuk son. Inge kul alls. Speciellt när vi är en kort redan på jobbet. De ringde och frågade om ingen annan kunde vabba för mig... Men hallå!? tror de inte att jag skulle vara på jobbet om jag kunde? Maken kan inte då de inte har några extra att kasta in, och jag vill ju inte direkt utsätta någon annan för våra kräkbaciller... Som om man inte har dåligt samvete redan som det är?! Sorry, OT men är lite upprörd!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Jag har gått upp 3,5 kilo än så länge men hade inte så mycket aptit i början... Känns rätt så bra att jag inte gått upp mer än eftersom jag gick upp så mycket i slutet. Jag blev sammanlagt 16 kilo +...
    På mig var det rätt passande och för en gångs skull var jag normalviktig...

Jag tror de flesta tjatar om vikten pga större risk för komplikationer och diabetes mm ju mer man går upp (har för mig att det är så)

Självklart ska man inte banta som gravid men man kanske inte heller ska sitta i soffan och vräka i sig chips hela dagarna (påstår inte att ni gör så, så ni inte misstolkar..) Ni är säkert av dem som går upp mest i början...

Ta det bm säger med en nypa salt... Men i vissa fall kan det nog vara bra att bm nämner det :)

• Fridayyy
    TheLove skrev 2011-01-27 09:08:53 följande:
    Jag har gått upp 3,5 kilo än så länge men hade inte så mycket aptit i början... Känns rätt så bra att jag inte gått upp mer än eftersom jag gick upp så mycket i slutet. Jag blev sammanlagt 16 kilo +...
    På mig var det rätt passande och för en gångs skull var jag normalviktig...

Jag tror de flesta tjatar om vikten pga större risk för komplikationer och diabetes mm ju mer man går upp (har för mig att det är så)

Självklart ska man inte banta som gravid men man kanske inte heller ska sitta i soffan och vräka i sig chips hela dagarna (påstår inte att ni gör så, så ni inte misstolkar..) Ni är säkert av dem som går upp mest i början...

Ta det bm säger med en nypa salt... Men i vissa fall kan det nog vara bra att bm nämner det :)
    Ja men det var väl inte 16 kg fett??

Nä de ska väl säga så om vikten men för det mesta vet ju alla gravida som äter för mycket att de gör det..=) själv har jag nog ätit för stora portioner för jag äter inte oftare och sen rör man sig på ett annat sätt. Mindre på nåt vis.
  • maddelu

får jag fråga från NÄR ni har "vägt in" er så att säga. Alltså när "startvikten" skedde?

Jag vägde mig första gången i v 11. Sedan dess har jag gått upp 4 kg. Men jag har ingen aning om vad jag vägde i v. 0, om ni fattar..... Går man upp mycke dom där typ 11 första veckorna?

Glad

Åker till utlandet på måndag, lovely!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kom att tänka på att Bebisen har varit i utlandet 2 gånger under sin tid i magen. Första gången visste jag ju inte att jag var gravid, mensen skulle ha kommit på resan, men kom inte. Testade när jag kom hem och plussade Skrattande. Gjorde även ett tidigt test (rfsu) innan resan, men det visade negativt....Fel fel fel!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~