TheLove skrev 2011-02-16 12:41:35 följande:
Nej jag vet faktiskt inte vart det ligger... (dock är jag från Linköping men jag har inte mycket koll hehe)
Jo vi kommer föda på Linköpings förlossning... Hur gammalt är ditt äldre barn då? Min son blir tre i April.
Jag gillade inte föräldrautbildningen när jag väntade Elliot men det beror kanske på att vi var en ganska stor grupp, vi skulle träffas 3 gånger men jag gick på första, sen gick mitt vatten och jag var inlagd på special bb och missade nästa tillfälle, tillfället efter det fick jag permission och då hade ju alla redan lärt känna varandra och man kände sig lite utanför...
Jag går även hos bm i Linköping...
Jag ska börja på vattengymnastik på p.a.u.s i Linköping den 2/3..
www.vattengymnastikforgravida.se/ Det är 4 gånger och kostar 900:- (dvs svindyrt) min syster gick på det och säger att hon skulle utan tvekan betala det dubbla. Det bästa hon gjort... Då nu tänkte jag prova det med. Det är en gång i veckan 2 timmar och man börjar med vattengympa och sen fikar man. De som håller i gympan är barnmorskor som jobbar på förlossningen så det är endel profylaxövningar och sådär... Så vill du kan du väl boka in dig där också? Skulle vara kul tycker jag, och det är ju förberedelser inför förlossningen...
Själv känner jag inte så många andra mammor. Umgicks med en del när jag bodde i linköping men vi gled ifrån varandra efter att jag flyttade och har inte några mammakompisar i mjölby... Lite trist och speciellt för sonen som inte har några kompisar att leka med efter dagis...
He he, nej jag trodde nästan inte det heller. Det är Ulrika är skitlitet, men ganska mysigt och det är rätt kul att bo i en sån här liten håla när man inte växt upp i den. Det är ju rätt mycket skvaller och rykten, men inga handlar om mig och mina ungdomssynder för dem är det ingen som känner till.
Det låter jättekul med vattengympa och jag har kompisar som rekomenderat det. Det var ju iofs väldigt dyrt, men man kanske ska unna sig något dyrt nån gång, men problemet är vad jag i så fall skulle göra med Lilla Snäckan, eller Emilia som hon heter på papper. Snäckan blir ett år i mars och har inte börjat på dagis ännu. Hmmm.... Jag får kolla upp om jag känner någon som skulle kunna barnvakta.
När det gäller lekkompis så har jag haft tur. Min syster fick en liten tjej fem dagar efter mig och bor bara 7 km bort (supernära på landet

men det är ju roligt om man kan ha flera förstos, fast min tjej kanske är för liten för en treåring att leka med?
Min sambo ska förresten bygga Coop i Mjölby. ....Helt själv ;-P he he... Eller han och några till kanske. (plusinfo)
När måste man anmäla sig senast?