• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • maddelu

Idag har vi beställt vagn Glad Blev en emmaljunga citycross med citykorg. Sittdelen tog vi i färgen pro titan, citykorgen och skötväskan i grey flower .
    Känns kul att vara ytterligare ett steg närmare Skrattande vagnen kommer i slutet på april....

Vad ska ni ha för vagn?
  • Sommarnatt2010
    talare skrev 2011-01-29 11:30:43 följande:
    hon kanske bara menar att man ser att du är gravid iom att du har fått gravidmage, men att du i övrigt ser ut som vanligt dvs inte lagt på dig något extra på armar osv?
    Troligtvis är det nog så hon menar =) ja
    maddelu skrev 2011-01-29 14:11:09 följande:

Idag har vi beställt vagn Glad Blev en emmaljunga citycross med citykorg. Sittdelen tog vi i färgen pro titan, citykorgen och skötväskan i grey flower .
    Känns kul att vara ytterligare ett steg närmare Skrattande vagnen kommer i slutet på april....

Vad ska ni ha för vagn?
    Vi har köpt en Teutonia Mistral S

• TheLove

Vad tyst vi har det i tråden... Hur är det med alla?
    Jag blev lite paff igår när jag kom på att det inte alls är långt kvar till lillebror föds... Varje vecka springer ju fram och imorgon går jag in i V.26 (14 veckor kvar till bf) Men jag har ju något större risk att föda tidigt i och med att vattnet gick med Elliot i V.34... Är det samma denna gång så är det bara 8 veckor dit... Visst att han fick ligga kvar två veckor efter det men fortfarande så känns det som det är väldigt kort tid kvar...

Satt och började skriva på en lista över vad som ska packas i BB väskan... Har ni funderat så långt? Vet inte hur jag ska packa... Förra gången hade vi en skötväska och en större bag eller hur man säger, typ sporväska och en liten kabinväska... mycket väskor... Det blev för mycket, tänk er min man bärandes på tre väskor från förlossningen till specialbb hehe :) Denna gång får det nog räcka med max två väskor... Antingen sportbag eller en större resväska... Resväska känns lite speciellt om jag skulle ta med i och med att vi inte ska på semester, men det är mycket jag vill få med och lättare att packa i en resväska... Hur tänker ni?

Börjar även fundera på det där med förlossningsbrev med... Det är svårt det där...

• jakeline

jag hade en kabinväska sist och maken en liten väska. Tror det blir något liknande den här gången. Är dock glad att vi båda har laptops den här gången som vi kan ladda fulla med teveserier och filmer ifall det skulle bli så långtråkit som sist... :P hehe. 

Förlossningsbrev har jaginte ens tänkt på. Vill dock helst undvika snitt så mycket det bara går. Inte för att man kan råda över det alla gånger... tror dessutom att jag ska försöka vänta med EDA:n längre den här gången. Får fundera lite till tror jag. Det mesta brukar ju ge sig i slutändan iaf.   

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Jo tror vi tar med en laptop också... Hade det när vi väntade sonen men då låg vi ju inlaggda i en vecka innan han kom (fick vara hemma sista veckan) och sen var vi kvar 5 dagar efter förlossningen så jag känner att det kan vara skönt med endel serier om man får stanna ett tag :)

Jag är jätte rädd att bli snittad och även att separeras från lillebror när han är född... Är rädd att men har svårt att ta till sig barnet då...
    Jag kommer skriva i mitt brev att jag absolut inte vill ha samma personal som när jag födde Elliot (sjuksköterskan i alla fall) för hon sa att om jag skulle krysta nu skulle det vara farligt för både mig och bebisen och att han kunde dö då, men de vägrade undersöka hur öppen jag var... Efteråt fick jag veta att bm förlöste en annan då och hade inte tid att kolla mig... Hade väldigt gärna haft en annan bm som kom in och förlöste mig istället för att kämpa emot krystvärkar i 40 minuter med världens ångest och tro att bebisen skulle dö om jag råkade krysta...

Gillade inte min förlossning speciellt mycket...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-02-06 13:27:30 följande:
    Jo tror vi tar med en laptop också... Hade det när vi väntade sonen men då låg vi ju inlaggda i en vecka innan han kom (fick vara hemma sista veckan) och sen var vi kvar 5 dagar efter förlossningen så jag känner att det kan vara skönt med endel serier om man får stanna ett tag :)

Jag är jätte rädd att bli snittad och även att separeras från lillebror när han är född... Är rädd att men har svårt att ta till sig barnet då...
    Jag kommer skriva i mitt brev att jag absolut inte vill ha samma personal som när jag födde Elliot (sjuksköterskan i alla fall) för hon sa att om jag skulle krysta nu skulle det vara farligt för både mig och bebisen och att han kunde dö då, men de vägrade undersöka hur öppen jag var... Efteråt fick jag veta att bm förlöste en annan då och hade inte tid att kolla mig... Hade väldigt gärna haft en annan bm som kom in och förlöste mig istället för att kämpa emot krystvärkar i 40 minuter med världens ångest och tro att bebisen skulle dö om jag råkade krysta...

Gillade inte min förlossning speciellt mycket...
    att bli separerad var inte det roligaste kan jag lova. Hela vår upplevelse eftersnittet är skitjobbig att tänka på. Allt blev bara fel. Maken blev hälsad på avdelningen med "Här kommer ensamna pappan" och trodde då att jag hade dött. Jag låg på uppvaket och visste ingenting... tog väl 3-4 timmar innan vi fick träffas igen. i övrigt är jag rätt nöjd med BM och läkare som förlöste. men återhämtningstiden efter ett snitt är ju jättelång i jämförelse och det var svårt att ta det lugnt och inte lyfta för tungt... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Ursh ja... Måste vara hämskt att inte få vara med mannen och sonen när du vaknat... Det är just det du skriver som jag är rädd för... Och allt efter ett snitt... tror det är mycket lättare att föda vaginalt...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-02-06 13:43:16 följande:
    Ursh ja... Måste vara hämskt att inte få vara med mannen och sonen när du vaknat... Det är just det du skriver som jag är rädd för... Och allt efter ett snitt... tror det är mycket lättare att föda vaginalt...
    jag var ju vaken, så på så sätt var det ingen fara. Tror det är värre att bli sövd och snittas än att vara vaken, iaf upplevelsemässigt. Nu hade jag ju redan EDAN så de fyllde bara på med extra grejs så var det till att åka upp till op. Så jag fick ju träffa sonen i princip direkt efter det att han kommit ut. 

Det är lite fascinerande att läsa om alla planerade snitt pga ditten och datten. Jag vill inte förringa någons förlossningsrädsla eller komplikationer som kräver snitt, men jag tror inte att alla är helt beredda på det som efterföljer ett snitt.  
  • TheLove

Nej det tror inte jag heller. Har en vän som fick barn en vecka efter jag fick Elliot och hon blev snittad och hade ju ont i snittet länge och tror att hon fortfarande inte har någon känsel där... Skulle aldrig i mitt liv välja snitt i första hand utan det är verkligen en sista utväg...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-02-06 14:41:26 följande:
    Nej det tror inte jag heller. Har en vän som fick barn en vecka efter jag fick Elliot och hon blev snittad och hade ju ont i snittet länge och tror att hon fortfarande inte har någon känsel där... Skulle aldrig i mitt liv välja snitt i första hand utan det är verkligen en sista utväg...
    jag har fortfarande dåligt med känsel kring snittet och det har ändå gått två år. Måste man så måste man ju. Hoppas så på en vaginalförlossning i vilket fall.  
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~