• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Fridayyy skrev 2011-02-14 12:10:52 följande:
    Jaha, hur mycket krämpor har ni? Jag har halsbränna, myrkrypningar (när jag glömmer att äta grapefrukt), ont i bäckenet på natten, kissar säkert 5 ggr på natten, viss deppighet (kan även berott på det tråkiga vädret innan). Nu längtar jag så efter våren och att bebisen ska komma ut!! Tiden går ju relativt fort ändå, 3 månader kvar nu. Magen blir tyngre och tyngre. Sparkar på blåsan och upp mot revbenen. Då känns 3 månader som en lång tid...=)
    Jag mår förvånansvärt bra! Mår lite illa ibland/halsbränna. så får jag sammandragningar om jag anstränger mig för mycket. Hormonkossa till tusen men behöver åtminstånde inte kissa så mycket... under natten går jag inte upp mer än en gång för att kissa! Skönt! När jag väntade Elliot var jag uppe två gånger per timme minst... Inte så roligt...

Jag har 99 dagar kvar idag tror jag (eller var det 98?) tiden springer fram iaf
  • Sommarnatt2010

Jag har lite halsbränna till och från...Vissa dagar riktigt illa, men sen är jag helt utan vissa dagar =) Slipper toabesök på nätterna..Börjar bli lite tungt att jobba nu, står o går hela dagarna men försöker mer o mer sitta still så får eleverna komma till mig, ska ju jobba iaf drygt två månader till. Har nog klarat mig riktigt bra faktiskt. peppar peppar...

Men har sovit riktigt illa inatt, hoppas dock att det var en engångsföreteelse...Känner mig lite krasslig med hosta o öm kropp idag så kan ju berott på det.  Håller tummarna

• tove83

fick idag besked från försäkringskassan,beviljad havandeskapspenning from den 18 mars;))

äntligen börjar det bli lite mera liv i magen,så även sambon får känna;)

• jakeline
    Var hos BM idag. Allt såg bra ut! Bönan blev lite upprörd när vi skulle lyssna på hjärtat och sparkade och hetsade upp sig så hjärtat pickade allt fortare... :P Men sen lugnade den ner sig och den stannade på 139 slag.  

Sammanfattning: 
    Vikt: +2,2 kg (sen inskrivning)
    SF-mått: 25
    HB: 122
    Socker: 6,1
    Blodtryck: 114/63
    Hjärtslag. 139
    (läs mer i bloggen: jagochbonan.blogspot.com )
    efter detta gick jag till frissan och klippte av mig stripet... :P bildbevis finns i bloggen nedan. :P  Så skönt... var evighter sedan!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy

Ja, humöret. Jag kan vara irriterad på okända människor på ett helt annat sätt. Stör mig på en massa saker. Ex programledarna på Melodifestivalen. Tycker de är sååå tråkiga (har det med graviditeten att göra eller är de tråkiga??)

• TheLove
    Fridayyy skrev 2011-02-15 10:38:05 följande:
    Ja, humöret. Jag kan vara irriterad på okända människor på ett helt annat sätt. Stör mig på en massa saker. Ex programledarna på Melodifestivalen. Tycker de är sååå tråkiga (har det med graviditeten att göra eller är de tråkiga??)
    Det är nog en kombination där :)
  • Åsasåsa

Då är jag med barn, sambo, hund och idag KÖRKORT! Yey! Räknas jag som vuxen nu? Flört

Jag är sjukskriven 75% för smärta och bäckenförändringar, börjar bli en vardag att ha ont men man vänjer sig vid det med. Går på gravidpenning fr.o.m 16/3. Tycker också tiden går relativt snabbt men ser till att boka in fika mm med goda vänner på veckodagarna.

Har målat Lillans rum och vagnen kom igår! Jag har inga humörsvängningar alls utan känner mig som den lyckligaste kvinnan på jorden Hjärta

• TheLove
    Åsasåsa skrev 2011-02-15 11:58:55 följande:
    Då är jag med barn, sambo, hund och idag KÖRKORT! Yey! Räknas jag som vuxen nu? Flört

Jag är sjukskriven 75% för smärta och bäckenförändringar, börjar bli en vardag att ha ont men man vänjer sig vid det med. Går på gravidpenning fr.o.m 16/3. Tycker också tiden går relativt snabbt men ser till att boka in fika mm med goda vänner på veckodagarna.

Har målat Lillans rum och vagnen kom igår! Jag har inga humörsvängningar alls utan känner mig som den lyckligaste kvinnan på jorden Hjärta
    Grattis till körkortet! Det är så skönt att ha! Innan man hade det fanns ju inte direkt behovet, men skulle inte klara mig utan det nu :)

Tråkigt att du har så ont... Jag hade väldiga problem när jag väntade Elliot (sjukskriven mer än halva graviditeten) men mår bra denna gång som tur är...

Jag vill också fixa grabbarnas rum men vet inte riktigt hur... vill du visa en bild?

Idag har jag bokat vattengympa för gravida. Kostar 900:- för 4 gånger så skit dyrt är det. Men då är det barnmorskor som håller i det och lär ut profylax och grejer... Ska bli såå roligt! 2 timmar håller det på varje gång :) Börjar den 2/3 =)
  • Åsasåsa

Bild kommer när vi fixat lite mer :)

• masw

Hej hej!
    Jag är ny här och undrar om det är ok att hoppa in fast att jag inte varit med sen plusset eller om det kanske är en sluten grupp?
    Jag bor i alla fall i Östergötland och ska ha mitt andra barn 20:e maj enl planerna.

Läste förresten om det nya körkortet här ovan Lovelyy. Grattis! Vilken frihetskänsla det är. Jag tog körkort sent och har inte haft det så länge. Nu bor jag på landet och det hade jag aldrig kunnat göra om jag inte haft körkort.
    Ha det gott alla.

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~