• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Sommarnatt2010
    masw skrev 2011-02-17 14:49:20 följande:
    Har ni fått vaccinera er?
    Jag gjorde det förra året, men har inte gjort det i år.  
    Jag gjorde det oxå förra året el ja 2009...Men i höstas sa de att gravida som vaccinerade sig förra året inte skulle göra det igen..så har inte vaccinerat mig i år...Kanske man borde gjort?! Får väl bara hoppas man slipper följdsjukdomar som lunginflamation o sån skit..det är väl ganska stor risk för det när man är gravid :S
    jakeline skrev 2011-02-17 15:26:16 följande:
    jag har vaccinerat mig en gång mot influensan, bara för att vi fick det gratis där jag jobbade då. och jag reagerade jättestarkt på vaccinet så nu har det fått vara. De råder väl de som itne vaccinerade sig förra året att vaccinera sig nu, men jag har valt att itne göra det. :P *rebel, rebel* 
    Jag reagerade oxå på vaccinet förra året, fick liksom influensa light i typ en dag...Frossa, feber ont i kroppen ja alla symptom...Då var den sjuksköterska som sa till mig att det var tur att jag vaccinerade mig, för om jag reagerade så pass mycket på vaccinet som är en väldigt liten dos, hade jag blivit jätte dålig om jag blivit sjuk på riktigt. vet inte om det stämmer men så sa hon.

Visst var det någon här inne som virkade oxå??? Fick en sån himla bra länk med jätte söta djur (tror det var i denna tråden), men jag måste glömt spara den för nu kan jag inte hitta den :( Någon som känner sig träffad =)
  • hoppfull 2010
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-17 16:08:54 följande:
    Jag gjorde det oxå förra året el ja 2009...Men i höstas sa de att gravida som vaccinerade sig förra året inte skulle göra det igen..så har inte vaccinerat mig i år...Kanske man borde gjort?! Får väl bara hoppas man slipper följdsjukdomar som lunginflamation o sån skit..det är väl ganska stor risk för det när man är gravid :S
    jakeline skrev 2011-02-17 15:26:16 följande:
    jag har vaccinerat mig en gång mot influensan, bara för att vi fick det gratis där jag jobbade då. och jag reagerade jättestarkt på vaccinet så nu har det fått vara. De råder väl de som itne vaccinerade sig förra året att vaccinera sig nu, men jag har valt att itne göra det. :P *rebel, rebel* 
    Jag reagerade oxå på vaccinet förra året, fick liksom influensa light i typ en dag...Frossa, feber ont i kroppen ja alla symptom...Då var den sjuksköterska som sa till mig att det var tur att jag vaccinerade mig, för om jag reagerade så pass mycket på vaccinet som är en väldigt liten dos, hade jag blivit jätte dålig om jag blivit sjuk på riktigt. vet inte om det stämmer men så sa hon.

Visst var det någon här inne som virkade oxå??? Fick en sån himla bra länk med jätte söta djur (tror det var i denna tråden), men jag måste glömt spara den för nu kan jag inte hitta den :( Någon som känner sig träffad =)
    hej Lakriz!

jag virkar..men jag vet inte om de var jag som var framme med länken..men en länk där man hittar mycket skoj är http://monsterarkivet.blogspot.com/ , inte bara virkat..utan lite allt möjligt. väl värt ett besök!
    Jag håller just nu på med två olika filtar till vårt lilltroll, i mormorsrutor..
  • TheLove
    masw skrev 2011-02-17 15:15:31 följande:
    Aha oki, jag ska kolla med syrrans man om han kanske kan passa. Vilken veckodag hade du tänkt gå? 

Jag hittar rätt dåligt i omgivningarna ännu så nej jag vet inte vart det ligger.

Jag vet inte heller när det ska vara klart, bara att han ska vara där rätt länge och det var ju lite nice eftersom det blir närmre för honom till jobbet. De skulle dock varit igång för länge sen, redan före jul tror jag, men hittills har det bara varit tre dagars jobb där så det kommer nog bli försenat.
    Jag kommer gå på onsdagar kl 12:30

Bankekind ligger utanför linköping vid bla Askeby (har knappt koll själv) det är i alla fall på fel sida Linköping... Hon har i alla fall en son som är 8 månader äldre än Elliot och en dotter född i Juni.

Ja de har ju inte kommit jättelångt med bygget. Men nu när din man är där blir det väl klart på ett kick ;)

Angående att vaccinera sig så har jag inte heller gjort det. Gjorde det varken förra hösten eller denna.. Jag tror att risken att man blir dålig av vaccinet är större än att man drabbas av influensan...

Fick i alla fall också höra att man inte behöver vaccinera sig om man tagit den förra hösten men att man som gravid skulle vaccinera sig... Men jag vågar mig inte på vaccin som inte är så testade....
  • Sommarnatt2010
    hoppfull 2010 skrev 2011-02-17 17:44:34 följande:
    hej Lakriz!

jag virkar..men jag vet inte om de var jag som var framme med länken..men en länk där man hittar mycket skoj är monsterarkivet.blogspot.com/ , inte bara virkat..utan lite allt möjligt. väl värt ett besök!
    Jag håller just nu på med två olika filtar till vårt lilltroll, i mormorsrutor..
    Nä det var nog inte den jag tänkte på, men det är alltid roligt med idéer så Tack!!

Det är så mycket jag vill virka..håller ju på med sköldpaddor till en barnvagnsmobil..just nu är det dock sniglar, får inte till benen :P Sen är jag oxå sugen på att virka en filt med mormorrutor..Hittade världens sötaste elefant oxå...ooo kanske skulle satsa på att vara sjuk ett tag :) Nä fy, det är inte roligt. Hoppas det räcker med den här veckan ut så man slipper sjukskriva sig.
  • masw
    TheLove skrev 2011-02-17 17:51:10 följande:
    Jag kommer gå på onsdagar kl 12:30

Bankekind ligger utanför linköping vid bla Askeby (har knappt koll själv) det är i alla fall på fel sida Linköping... Hon har i alla fall en son som är 8 månader äldre än Elliot och en dotter född i Juni.

Ja de har ju inte kommit jättelångt med bygget. Men nu när din man är där blir det väl klart på ett kick ;)

Angående att vaccinera sig så har jag inte heller gjort det. Gjorde det varken förra hösten eller denna.. Jag tror att risken att man blir dålig av vaccinet är större än att man drabbas av influensan...

Fick i alla fall också höra att man inte behöver vaccinera sig om man tagit den förra hösten men att man som gravid skulle vaccinera sig... Men jag vågar mig inte på vaccin som inte är så testade....
    Hans sa att de skulle vara klara till semestern och att de skulle öppna sen i sept, men vi får väl se om de håller tidsplanen.

Har kollat lite vart det där hotellet ligger eftersom jag hittar skitdåligt i stan. Har jag fattat rätt om jag tror att det är det som man kan se från tinnisparkeringen in på gatan till vänster i korsningen när man går mot kvinnohälsan? Jag såg en bild och tyckte att jag kännde igen glasbågen. Kanske lite meckigt beskrivet men hur mycket hotell kan det finnas just där?!
  • TheLove

Det är rätt hotell! Då går man in i dörren till höger om hotellets ingång.

• masw
    TheLove skrev 2011-02-18 00:12:48 följande:
    Det är rätt hotell! Då går man in i dörren till höger om hotellets ingång.
    Toppen då hittar jag ju dit, då ska jag bara se om jag kan få barnvakt också :-S
  • TheLove
    masw skrev 2011-02-18 09:52:32 följande:
    Toppen då hittar jag ju dit, då ska jag bara se om jag kan få barnvakt också :-S
  • masw

Jag försökte ringa dem på vattengympan (barnmorskemottagningen) i fredags ang anmälan och exakt vilka dagar det är så jag kan boka barnvakten och så. Vilken onsdag startar det? Det var iaf ingen som svarade så jag mailade dem också men har inte fått något svar så jag får försöka igen på måndag.

• TheLove
    masw skrev 2011-02-20 09:51:52 följande:
    Jag försökte ringa dem på vattengympan (barnmorskemottagningen) i fredags ang anmälan och exakt vilka dagar det är så jag kan boka barnvakten och så. Vilken onsdag startar det? Det var iaf ingen som svarade så jag mailade dem också men har inte fått något svar så jag får försöka igen på måndag.
    konstigt... Jag svarade igår på mobilen...

Jag börjar i alla fall den 2/3. Mailade dem och de ringde upp mig nästa vardag.
    Hoppas de svarar snart så du också kan vara med :)

----

Nu har vi varit på Gekås och handlat grejer till Lillebror och till Elliot :) Och så lite annat också då... Elliot fyller ju år i april så det kändes nödvändigt med lite nya grejer till lilleman!

Nu är man 3000:- fattigare men det kan det vara värt :)
    Nu vill jag tillbaka :)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~