• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2011-02-17 12:02:55 följande:
    Lakritz, mycket märkligt att de inte tog prover på dig??? Nä jag vet bara att jag pratade med BM om influensa och hon sa att bebisen kunde påverkas med inte hur. Det är nog mest mamman ändå. Jag trodde man hade 40-graders feber med influensa i ca 1 veckà?? Varför trodde de att det var svininfluensan?
    Ja det tycker jag oxå...Får försöka ringa BM i morgon...Har man varit sjuk mer än två dygn kan de ändå inte göra något, då verkar inte tamiflu...O tydligen ska de vara ganska frikostiga med tamiflu för att förhindra att man blir så jätte dålig...

Dels tror jag hon gick på att de hade en kollega som kom till jobbet i måndags med exakt samma symtom som jag hade..Hosta o ont i luftvägarna...sen blev han jätte dålig under eftermiddagen och gick hem med hög feber...Så hon ville väl ta det säkra före det osäkra kanske beroende på att man är gravid oxå. Febern steg ju under eftermiddagen igår, men jag tog ju en dos direkt när jag kom hem o kanske hann den börja ha effekt med en gång eftersom jag inte har någon direkt feber idag. Ska äta i fem dagar så hoppas jag är pigg snart. 

TOVE83: tack, känns skönt att Liten troligtvis inte tar skada...

Står att man ska undvika shoppingcenter o i ett sådant har jag inte varit på flera månader men ska jag undvika mitt jobb oxå då eller =) Tror nämligen smittorisken är större där än i affärer...Jobbar som lärare på en F-6  skola...
  • Fridayyy

Dumt det lät med shoppingcentra (i Bli Mammas text), det måste ju vara lika mycket smitta i en biosalong, konsertsal och andra stora platser med mycket folk.

• Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2011-02-17 13:17:09 följande:
    Dumt det lät med shoppingcentra (i Bli Mammas text), det måste ju vara lika mycket smitta i en biosalong, konsertsal och andra stora platser med mycket folk.
    Precis min tanke...o vissa jobb typ sjuksköterska på VC :P
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-02-17 13:17:09 följande:
    eller kollektivtrafiken för den delen... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • masw

Har ni fått vaccinera er?
    Jag gjorde det förra året, men har inte gjort det i år.  

• TheLove
    masw skrev 2011-02-16 19:43:07 följande:
    He he, nej jag trodde nästan inte det heller. Det  är Ulrika är skitlitet, men ganska mysigt och det är rätt kul att bo i en sån här liten håla när man inte växt upp i den. Det är ju rätt mycket skvaller och rykten, men inga handlar om mig och mina ungdomssynder för dem är det ingen som känner till.

Det låter jättekul med vattengympa och jag har kompisar som rekomenderat det. Det var ju iofs väldigt dyrt, men man kanske ska unna sig något dyrt nån gång, men problemet är vad jag i så fall skulle göra med Lilla Snäckan, eller Emilia som hon heter på papper. Snäckan blir ett år i mars och har inte börjat på dagis ännu. Hmmm.... Jag får kolla upp om jag känner någon som skulle kunna barnvakta. 

När det gäller lekkompis så har jag haft tur. Min syster fick en liten tjej fem dagar efter mig och bor bara 7 km bort (supernära på landet men det är ju roligt om man kan ha flera förstos, fast min tjej kanske är för liten för en treåring att leka med? 

Min sambo ska förresten bygga Coop i Mjölby.   ....Helt själv ;-P he he...  Eller han och några till kanske. (plusinfo)

När måste man anmäla sig senast? 
    Ja det är ju skit dyrt men jag känner att det är antagligen sista gången som jag är gravid, självklart ska jag passa på att unna mig detta (och då är både jag och maken studenter) Men det blir nog inte mer än dessa fyra gånger för min del...

Åh så skönt med syrran nära och extra bra att kunna vara mammaledig samtidigt. Jag har min syster i Bankekind (om du vet vart det ligger) så det tar ju nästan 50 minuter att ta sig dit...

Min son älskar att leka med småbarnen på dagis, de yngsta är väl nu 1½ men Elliot känner sig så stor med dem så han skulle nog ha jätte kul :) (dessutom skulle det ju inte göra nått med lite sällskap i sommar) Flört

Jaha vad skoj! När är det som det beräknas vara färdigt? Jag har ju tänkt tigga jobb där ju... (skadar ju inte med extrajobb som mammaledig)

Anmälan till vattengympan bör nog göras så snart som möjligt... tror det var en del majmammor som redan börjat...
  • jakeline
    masw skrev 2011-02-17 14:49:20 följande:
    Har ni fått vaccinera er?
    Jag gjorde det förra året, men har inte gjort det i år.  
    jag har inte vaccinerat mig i år och inte tidigare heller. Och sjuk har jag inte heller blivit.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • masw
    TheLove skrev 2011-02-17 14:53:44 följande:
    Ja det är ju skit dyrt men jag känner att det är antagligen sista gången som jag är gravid, självklart ska jag passa på att unna mig detta (och då är både jag och maken studenter) Men det blir nog inte mer än dessa fyra gånger för min del...

Åh så skönt med syrran nära och extra bra att kunna vara mammaledig samtidigt. Jag har min syster i Bankekind (om du vet vart det ligger) så det tar ju nästan 50 minuter att ta sig dit...

Min son älskar att leka med småbarnen på dagis, de yngsta är väl nu 1½ men Elliot känner sig så stor med dem så han skulle nog ha jätte kul :) (dessutom skulle det ju inte göra nått med lite sällskap i sommar) Flört

Jaha vad skoj! När är det som det beräknas vara färdigt? Jag har ju tänkt tigga jobb där ju... (skadar ju inte med extrajobb som mammaledig)

Anmälan till vattengympan bör nog göras så snart som möjligt... tror det var en del majmammor som redan börjat...
    Aha oki, jag ska kolla med syrrans man om han kanske kan passa. Vilken veckodag hade du tänkt gå? 

Jag hittar rätt dåligt i omgivningarna ännu så nej jag vet inte vart det ligger.

Jag vet inte heller när det ska vara klart, bara att han ska vara där rätt länge och det var ju lite nice eftersom det blir närmre för honom till jobbet. De skulle dock varit igång för länge sen, redan före jul tror jag, men hittills har det bara varit tre dagars jobb där så det kommer nog bli försenat.
  • masw
    jakeline skrev 2011-02-17 15:14:25 följande:
    jag har inte vaccinerat mig i år och inte tidigare heller. Och sjuk har jag inte heller blivit.  
    Va skönt!
    Nej förra året rådde de ju alla gravida och även partners till gravida att vaccinera sig, så vi gjorde det, men Hans blev jättedålig av vaccinet och fick hög feber och var sängliggande. Jag mådde fint däremot.

I år verkar det inte vara så aktuellt med vaccinering alltså.
  • jakeline
    masw skrev 2011-02-17 15:22:11 följande:
    Va skönt!
    Nej förra året rådde de ju alla gravida och även partners till gravida att vaccinera sig, så vi gjorde det, men Hans blev jättedålig av vaccinet och fick hög feber och var sängliggande. Jag mådde fint däremot.

I år verkar det inte vara så aktuellt med vaccinering alltså.
    jag har vaccinerat mig en gång mot influensan, bara för att vi fick det gratis där jag jobbade då. och jag reagerade jättestarkt på vaccinet så nu har det fått vara. De råder väl de som itne vaccinerade sig förra året att vaccinera sig nu, men jag har valt att itne göra det. :P *rebel, rebel* 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~