• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Fridayyy
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-23 19:21:25 följande:
    Idag har jag konstaterat att min halsbränna är väldigt arbetsrelaterad. Jag har inte haft halsbränna sen någon dag innan sportlovet...men igår kväll tyckte jag den kröp på igen...O idag (första dagen på jobbet på 1½ vecka) har jag haft väldans massa halsbränna :S Känns ju sådär ska ju jobba iaf två månader till =(
    Novalucol hjälper för mig. Tar det varje kväll.
  • Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2011-02-24 10:45:05 följande:
    Novalucol hjälper för mig. Tar det varje kväll.
    Jag har som värst mitt på dagen efter lunch o då håller novalucol bara en kort stund...Mjölk lindrar ungefär lika bra när det är som värst...Men men jag överlever.
  • masw
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-24 17:55:52 följande:
    Jag har som värst mitt på dagen efter lunch o då håller novalucol bara en kort stund...Mjölk lindrar ungefär lika bra när det är som värst...Men men jag överlever.
    Jag tog Novalucol under förra graviditeten och tyckte att det lindrade, men som du skriver bara en stund så det vart väldigt mycket Novalucol i perioder. Denna gången har jag haft jättesvårt att ta dem eftersom jag tycker att de är så äckliga och har därför provat Samarin istället och tycker att det fungerar mycket bättre. Inte de vanliga dock eftersom de smakar jätteilla, men de som smakar persika är helt ok och det står på förpackningen att de är ok att ta.
  • Fridayyy

Jag har mest halsbränna på natten och när jag ligger på rygg. Gör ju inte det när jag somnar men kan vakna av halsbrännan om jag hamnat på ryggen. VÄRST är det ju om jag ätit tex chips på kvällen..hehe.

• masw
    Fridayyy skrev 2011-02-25 12:01:48 följande:
    Jag har mest halsbränna på natten och när jag ligger på rygg. Gör ju inte det när jag somnar men kan vakna av halsbrännan om jag hamnat på ryggen. VÄRST är det ju om jag ätit tex chips på kvällen..hehe.
    *S* ett hett tips är alltså också att inte äta chips på kvällen.   ....ta dem till frukost istället ;-P
  • Fridayyy
    masw skrev 2011-02-25 12:27:40 följande:
    *S* ett hett tips är alltså också att inte äta chips på kvällen.   ....ta dem till frukost istället ;-P
    Jo det har väl hänt det med..=)

Det är lite svårt det där med "kvällsfika". Jag är rädd för att få gallsten så jag vill inte äta äpplen och morötter (gjorde jag innan jag blev gravid) och macka kan också ge halsbränna. Och så dricker jag te och får kissa varannan timme på natten. Egentligen borde jag sluta äta kl 17.
  • masw
    Fridayyy skrev 2011-02-25 12:42:01 följande:

Det är lite svårt det där med "kvällsfika". Jag är rädd för att få gallsten så jag vill inte äta äpplen och morötter (gjorde jag innan jag blev gravid) och macka kan också ge halsbränna. Och så dricker jag te och får kissa varannan timme på natten. Egentligen borde jag sluta äta kl 17.
    Själv tycker jag att jag gick upp alldeles för mycket förra gången jag var gravid så denna gången tog jag ett beslut om att jag bara äter godis, chips (som jag fö älskar), kakor, efterrätter o dyl på lördagar och det har faktiskt funkat bra än så länge, men då kanske jag ska tillägga att jag denna gången också mår rätt bra än så länge så att jag fortfarande kan träna.

*S* Det där med teet känner jag igen, men jag tror inte att jag skulle kunna låta bli att äta efter kl 17. Då skulle jag nog inte kunna sova eftersom jag mådde så illa.
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-02-25 12:42:01 följande:

har du problem med gallsten sen innan? Jag opererade bort min gallblåsa innan första graviditeten. har massor av problem men inte av just äpplen och morötter... Halsbränna kommer här när som känns det som. Spelar ingen roll vad jag äter. Utan mer om jag sitter mycket...

Dock har jag märkt att jag blivit väldigt intolerant mot mjölkprodukter... kan inte ens äta en bit choklad...
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy
    jakeline skrev 2011-02-25 14:22:53 följande:
    har du problem med gallsten sen innan? Jag opererade bort min gallblåsa innan första graviditeten. har massor av problem men inte av just äpplen och morötter... Halsbränna kommer här när som känns det som. Spelar ingen roll vad jag äter. Utan mer om jag sitter mycket...

Dock har jag märkt att jag blivit väldigt intolerant mot mjölkprodukter... kan inte ens äta en bit choklad...
    Vad klarade du inte av att äta för gallstenen? Båda mina andra graviditeter har jag fått värsta magkramperna på höger sida som gått över efter några dagar men jag har inte fått det konstaterat att det är gallsten men allt stämmer in på det. Tydligen är risken större att man får det när man är gravid eller precis efter pga hormonerna.
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-02-25 15:25:25 följande:
    Vad klarade du inte av att äta för gallstenen? Båda mina andra graviditeter har jag fått värsta magkramperna på höger sida som gått över efter några dagar men jag har inte fått det konstaterat att det är gallsten men allt stämmer in på det. Tydligen är risken större att man får det när man är gravid eller precis efter pga hormonerna.
    hallonsylt tex. jag tror iofs att jag undvek äpplen överlag iom att de säger att det är framkallande. stekt mat, ägg... fet mat överlag. men till slut spelade det liksom ingen roll vad jag åt märkte jag... blåsan var ju överfull också... :P jag fick ont lite höger om mitten om man säger, som om någon stuckit kniven in där. Fy faaaen vad ont det gör! så glad att jag slipper. Har inte haft några problem alls sedan dess. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~