• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    masw skrev 2011-03-06 09:17:27 följande:
    Vi har också lite svårt att komma överens. Eller eg var vi ju överens om flicknamn, men bara därför ska vi ju ha en kille ;-P Sjysst att ni lyckats enas i alla fall
    Ja flicknamn är så mycket lättare än pojknamn.
    När vi väntade Elliot fanns det bara just det namnet vi kom överens om..
  • Gummsan85

hej alla, länge sen jag skrev nu. kollar in och läser lite då och då när jag orkar :) denna graviditet har varit såå mycket jobbigare än min förra, är trött typ hela tiden och sover bort nästan hela dagarna :( sjukskriven har jag varigt sen i december och en månad innan dess. har mycket tid till å göra saker men orken finns inte :( längtar såå mycket på att min lilla prins ska komma så man slipper graviditeten :) som sagt den har varigt mycket jobbigare än förra, kan knapt röra mig för de känns som jag ska explodera :(

hoppas att ni andra mår bättre än jag :) snart e de iaf dax att kläcka våra små :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • TheLove
    Gummsan85 skrev 2011-03-07 00:06:12 följande:

hej alla, länge sen jag skrev nu. kollar in och läser lite då och då när jag orkar :) denna graviditet har varit såå mycket jobbigare än min förra, är trött typ hela tiden och sover bort nästan hela dagarna :( sjukskriven har jag varigt sen i december och en månad innan dess. har mycket tid till å göra saker men orken finns inte :( längtar såå mycket på att min lilla prins ska komma så man slipper graviditeten :) som sagt den har varigt mycket jobbigare än förra, kan knapt röra mig för de känns som jag ska explodera :(

hoppas att ni andra mår bättre än jag :) snart e de iaf dax att kläcka våra små :)

Nej men usch stackare! Jag förstår att det är jobbigt! Men kan inte dra mig till minnes av hur jobbigt det egentligen är. Här klagar man om man får lite halsbränna någon gång...

När jag väntade Elliot hade jag också en jobbig graviditet, blödningar, sammandragningar från V.16, illamående och spydde konstant fram till V.18, orkarde inte mer än att sova i princip. Gick upp och jobbade, slutade jobbet, lagade mat (mannen gjorde lumpen och var borta i veckorna) åt oftast inte mer än lunchen och så somnade jag... Foglossning från V.14 eller nått...

Men det är skönt för jag har glömt hur jobbigt det var...
    Jag var dock väldigt rädd att det skulle bli likadant denna graviditet som förra. men hade riktigt tur...

Nu har jag blödningar (som inte påverkar mig nått) lite sammandragningar ibland, men inte alls mycket, halsbränna om jag äter för mycket bröd och så har jag börjat få lite vadkramper och ichias tror jag... Går och lägger mig vid 22 på kvällen till skillnad från när jag väntade Elliot och somnade vid 18 :P

Just ja, jag har varit förkyld i 8 veckor nu med :P Det försvinner aldrig... (kommer säkert sitta i fram till förlossningen)

Jag hoppas du ska må bättre snart!!
    Krya på dig!!!
  • TheLove

Nu är det bestämt. Det blir en Wilgot (Maken kunde gå med på det om det var ett W istället för V så jag fick ta och böja mig lite! Det blev ju ändå namnet jag ville ha :)

• tove83

idag så jobbade jag min sista dag,får hel hp från måndag känns så skönt...nu ska jag sova och inte stressa;))

var hos min barnmorska innan jobbet idag, och allt såg bra ut!

sf-mått 30
    hb 131
    p-glukos 6,3
    blodtryck 120/75
    fosterljud 138

den har även fixerat sig nu oxå;)

• TheLove

Åh vad skönt med ledigt fram till lillen kommer!!

Själv tror jag lillebror vill komma snart. Har mkt sammandragningar och känner tryck nedåt mellan benen. Dessutom känns det som att det sipprar fostervatten... Dock mkt lite i så fall...

Har pratat med förlossningen som beordrade mig vila, så ligger i soffan sen kl 16 o bara tar det lugnt... Sammandragningarna har lugnat sig lite...

• Fridayyy
    TheLove skrev 2011-03-18 21:13:19 följande:
    Åh vad skönt med ledigt fram till lillen kommer!!

Själv tror jag lillebror vill komma snart. Har mkt sammandragningar och känner tryck nedåt mellan benen. Dessutom känns det som att det sipprar fostervatten... Dock mkt lite i så fall...

Har pratat med förlossningen som beordrade mig vila, så ligger i soffan sen kl 16 o bara tar det lugnt... Sammandragningarna har lugnat sig lite...
    Jag drömde i natt att mitt vatten gick, sen kändes det som det var på riktigt när jag vaknade men det var ju som tur var bara en dröm!! Hoppas bebisen stannar ett tag till ändå, fast det börjar bli jobbigt nu.

Hade du fått för tidigt innan??
  • TheLove
    Fridayyy skrev 2011-03-19 08:02:20 följande:
    Jag drömde i natt att mitt vatten gick, sen kändes det som det var på riktigt när jag vaknade men det var ju som tur var bara en dröm!! Hoppas bebisen stannar ett tag till ändå, fast det börjar bli jobbigt nu.

Hade du fått för tidigt innan??
    Ja, vattnet gick i V.34 och sonen kom i V.36 så därav blir man ju extra orolig...

straxt efter jag skrev igår blev sammandragningarna tätare och gjorde ondare igen. Då är man glad att kan man profylaxandas för det behövs vid onda sammandragningar... Inatt har jag vaknat av några sd men somnat om ganska snabbt igen men nu är det inte alls mycket på morgonen vilket känns skönt och jag känner inget sipprande heller...

Men förlossningen är på gång nu i alla fall, det är jag ganska säker på, kanske dröjer någon vecka innan nått mer händer men jag känner att det är nått på gång...

Tur att det bara var en dröm du hade inatt :)

Jag börjar bli lite orolig att vara någon annanstans än hemma nu, tänk om vattnet går när man är ute i kylan, sitter i en stol i skolan eller varsom... Känns inte helt bra...

Nej nu blir det soffläge igen, känner att magen börjar dra ihop sig lite :(
  • Fia 82

Vet inte om, någon kommer ihåg mig.. skrev i denna tråden från början men fick missfall..

Hittade denna och ser att ni kommit en bra bit på väg!! härligt! Min resa har precis börjat igen då jag precis fått plus igen... hoppas verkligen den lille ville stanna denna gång!  {#emotions_dlg.flower}

Lycka till allihopa med förlossningar och bebisar! Solig

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~