Gummsan85 skrev 2011-03-07 00:06:12 följande:
hej alla, länge sen jag skrev nu. kollar in och läser lite då och då när jag orkar :) denna graviditet har varit såå mycket jobbigare än min förra, är trött typ hela tiden och sover bort nästan hela dagarna :( sjukskriven har jag varigt sen i december och en månad innan dess. har mycket tid till å göra saker men orken finns inte :( längtar såå mycket på att min lilla prins ska komma så man slipper graviditeten :) som sagt den har varigt mycket jobbigare än förra, kan knapt röra mig för de känns som jag ska explodera :(
hoppas att ni andra mår bättre än jag :) snart e de iaf dax att kläcka våra små :)
Nej men usch stackare! Jag förstår att det är jobbigt! Men kan inte dra mig till minnes av hur jobbigt det egentligen är. Här klagar man om man får lite halsbränna någon gång...
När jag väntade Elliot hade jag också en jobbig graviditet, blödningar, sammandragningar från V.16, illamående och spydde konstant fram till V.18, orkarde inte mer än att sova i princip. Gick upp och jobbade, slutade jobbet, lagade mat (mannen gjorde lumpen och var borta i veckorna) åt oftast inte mer än lunchen och så somnade jag... Foglossning från V.14 eller nått...
Men det är skönt för jag har glömt hur jobbigt det var...
Jag var dock väldigt rädd att det skulle bli likadant denna graviditet som förra. men hade riktigt tur...
Nu har jag blödningar (som inte påverkar mig nått) lite sammandragningar ibland, men inte alls mycket, halsbränna om jag äter för mycket bröd och så har jag börjat få lite vadkramper och ichias tror jag... Går och lägger mig vid 22 på kvällen till skillnad från när jag väntade Elliot och somnade vid 18 :P
Just ja, jag har varit förkyld i 8 veckor nu med :P Det försvinner aldrig... (kommer säkert sitta i fram till förlossningen)
Jag hoppas du ska må bättre snart!!
Krya på dig!!!