• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Fridayyy
    maddelu skrev 2011-03-05 08:28:41 följande:
    Mina boobs har börjat läcka. Märkte det igårkväll :O.. Nån fler?
    Ja jag känner det ibland med inte så mycket så att det syns på nattlinnet. Det är väl bara att vänja sig..=)
  • TheLove

Mina bröst har börjat läcka sen långt tillbaka men nu behöver jag bara nudda vid dem så kommer det mjölk...

Känns som ett gott tecken inför amningen. Tror det kommer gå lika smidigt som med Elliot (hoppas det i alla fall.

Har även provat att sätta dit bröstpumpen bara för att kika om de fungerar (bara för att få fram en droppe, vill inte störa graviditeten genom att producera mjölk :P) och jag trycker bara en gång så kommer det en droppe... (har en gammal från apoteket, ett sånt rör typ som man pumpar med två händer (99 och en från babyboom som jag köpt på gekås (119

• maddelu

okeeejs, är inte helt ovanligt att dom börjar läcka vid den här tiden alltså Glad dåså ..

• jakeline

min har läckt ett tag nu, men sällan dagtid, utan mest på nätterna när man legat på sidan så de tryckts mot armen. Men det kommer inget om man försöker själv. :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • masw

Jag har inte börjat läcka ännu, men det gjorde jag inte förrän efter jag fött förra gången så det är väl rätt lika precis som med allt annat ;-P en kompis läckte hela sängen dyngsur i princip varenda natt länge innan hon födde. Det borde vara lättare att komma igång med ammningen om man har det så i alla fall.

• tove83
    jakeline skrev 2011-03-03 20:11:01 följande:
    det beror lite på vilket humör bebben är på, och de brukar vara högra tidigare i graviditeten än senare. Myten säger väl att snabbare hjärtljud säger flicka och långsammare säger kille, jag vet inte jag... :P Min BM var noga att poängtera att hjärtljuden inte hade något med könet att göra. :P Men det är kul att jämföra... 
    ja det spelar mig ingen roll det är mest skoj när vänner frågar om hjärtljuden...även magformen är det många som spekulerar i,å det kan de la få göra;))

har en kompis som sa till mig i v25 typ? att jag hade en hög flick mage? sedan när vi var och fikade för nån vecka sedan när jag var i v27-28?? så var hon konfunderad då magen inte såg likadan ut längre...tyckte det var skoj!!!

älskar när folk ska säga vad det kan tänkas vara...alla har ju 50% chans till rätt;))
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-05 19:09:38 följande:
    ja det spelar mig ingen roll det är mest skoj när vänner frågar om hjärtljuden...även magformen är det många som spekulerar i,å det kan de la få göra;))

har en kompis som sa till mig i v25 typ? att jag hade en hög flick mage? sedan när vi var och fikade för nån vecka sedan när jag var i v27-28?? så var hon konfunderad då magen inte såg likadan ut längre...tyckte det var skoj!!!

älskar när folk ska säga vad det kan tänkas vara...alla har ju 50% chans till rätt;))
    ja men precis. majoriteten tror på en tjej den här gången för mig, medan förra var alla utom två tror jag säkra på en kille. Så vi får se. Jag tror på tjej, och har gjort så sedan jag började misstänka att jag var gravid, maken tror på en kille. Vi har ju en son sen tidigare, så en liten tjej vore inte helt fel, men som sagt så spelar det ju ingen roll.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Vi har nog bestämmt namn nu. Tror det blir en Algot eller Vilgot :) känns så skönt att vara överrens om två namn nu... har inte kunnat enas alls innan... :)

• masw
    TheLove skrev 2011-03-06 07:49:03 följande:
    Vi har nog bestämmt namn nu. Tror det blir en Algot eller Vilgot :) känns så skönt att vara överrens om två namn nu... har inte kunnat enas alls innan... :)
    Vi har också lite svårt att komma överens. Eller eg var vi ju överens om flicknamn, men bara därför ska vi ju ha en kille ;-P Sjysst att ni lyckats enas i alla fall
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~