• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove

Nu är jag hemma från en resa i Järvsö! Gud så härligt det har varit. Men nu är det åter till vardagen...

Jag har vägt mig nu igen och har konstaterat att jag gått upp över 3 kilo på två veckor... Det är inte dåligt :P

• TheLove

Åh idag blir det vattengympa! Det ska bli så roligt!!

• masw
    TheLove skrev 2011-03-02 07:03:44 följande:
    Åh idag blir det vattengympa! Det ska bli så roligt!!
    Ja, hoppas att det var riktigt bra nu.
  • TheLove

Du det var så grymt bra! Bland det bästa jag gjort!!
    Dock var vår barnmorska (hon som håller i vattengympan) sjuk och vi fick ha en tjej som hette Åsa som var helt underbar! Hoppas att Jessica är lika bra sen!!

Hur många gånger har du bokat in? Jag fick en lapp och på den stod det att om man betalar för 5 ggr kostar det baa 1000:- istället för 900 som det skulle kosta för fyra gånger... Kommer definitivt lägga till den där extra 100-lappen!

• maddelu
    TheLove skrev 2011-03-03 17:00:31 följande:
    Du det var så grymt bra! Bland det bästa jag gjort!!
    Dock var vår barnmorska (hon som håller i vattengympan) sjuk och vi fick ha en tjej som hette Åsa som var helt underbar! Hoppas att Jessica är lika bra sen!!

Hur många gånger har du bokat in? Jag fick en lapp och på den stod det att om man betalar för 5 ggr kostar det baa 1000:- istället för 900 som det skulle kosta för fyra gånger... Kommer definitivt lägga till den där extra 100-lappen!
    jasså, ni måste betala för vattengympan?!
    I min kommun är det gratis,  gång i veckan går jag, helt gratis. Fasen vad tur jag har =)
  • TheLove
    maddelu skrev 2011-03-03 17:17:27 följande:
    jasså, ni måste betala för vattengympan?!
    I min kommun är det gratis,  gång i veckan går jag, helt gratis. Fasen vad tur jag har =)
    Jo det har du verkligen... Här är det dyrt men riktigt riktigt underbart! Är det barnmorskor som håller i ert med?

Vi fick efter vattegympapasset göra en avslappningsövning som gick ut på att ha huvudet på en flytmojjäng och en tjejsom höll i benen och man skulle vekligen slappna av och vila... Vi höll på i ca 3-3½ minut och man blev sååå avslappnad och utvilad av den korta stunden. (mellan väkarna under förlossningen är det ju oftast 3-3½ minuts vila så hon ville att vi skulle få uppfattning om hur mycket man faktiskt hinner vila om man tar till rätt sätt mellan värkarna... Det var verkligen toppen :)

Åh vad jag längtar till nästa vecka :)
  • tove83

idag har jag varit hos min barnmorska!!

hb117
    blodtryck 120/80
    sf 29
    fosterljud 138

fosterljuden har varit olika varje gång tycker jag,om det nu ska finnas nåt belägg angående kön??

20/12 var det 156 -sf 20
    8/2 var det 147- sf 25
    3/3 var det 138 -sf 29

ska äta 2st Niferex om dagen...jippi;))

annars så mår vi kanon och den lever rövare i mellanåt men är väldigt nöjd där inne!!

• jakeline
    tove83 skrev 2011-03-03 19:42:59 följande:
    idag har jag varit hos min barnmorska!!

hb117
    blodtryck 120/80
    sf 29
    fosterljud 138

fosterljuden har varit olika varje gång tycker jag,om det nu ska finnas nåt belägg angående kön??

20/12 var det 156 -sf 20
    8/2 var det 147- sf 25
    3/3 var det 138 -sf 29

ska äta 2st Niferex om dagen...jippi;))

annars så mår vi kanon och den lever rövare i mellanåt men är väldigt nöjd där inne!!
    det beror lite på vilket humör bebben är på, och de brukar vara högra tidigare i graviditeten än senare. Myten säger väl att snabbare hjärtljud säger flicka och långsammare säger kille, jag vet inte jag... :P Min BM var noga att poängtera att hjärtljuden inte hade något med könet att göra. :P Men det är kul att jämföra... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • masw
    TheLove skrev 2011-03-03 17:00:31 följande:
    Du det var så grymt bra! Bland det bästa jag gjort!! Dock var vår barnmorska (hon som håller i vattengympan) sjuk och vi fick ha en tjej som hette Åsa som var helt underbar! Hoppas att Jessica är lika bra sen!! Hur många gånger har du bokat in? Jag fick en lapp och på den stod det att om man betalar för 5 ggr kostar det baa 1000:- istället för 900 som det skulle kosta för fyra gånger... Kommer definitivt lägga till den där extra 100-lappen!

Jag har inte bokat ännu. Hon jag pratade med sa att jag fick ha platsen så länge jag ville från den 16:e. Tänkte att jag skulle prova först innan jag bestämmer mig. Sjysst att det var bra.
  • TheLove
    masw skrev 2011-03-04 12:21:32 följande:
    Jag har inte bokat ännu. Hon jag pratade med sa att jag fick ha platsen så länge jag ville från den 16:e. Tänkte att jag skulle prova först innan jag bestämmer mig. Sjysst att det var bra.
    Okej men det är ju superbra! Hoppas att jag kan gå ända fram till förlossningen för det var verkligen sååå bra (jag kan tydligen inte släppa det...) Hoppas inte ag drar upp dina förväntningar nu bara så du blir besviken på det sen :P
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~