• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-03-20 13:08:44 följande:
    Tack!!

Angående att ligga på rygg har jag aldrig hört att det skulle vara farligt utan snarare att det kan vara svårt att andas och att det trycker mot organ. Tror inte det är det minsta farligt!
    jakeline skrev 2011-03-20 13:19:26 följande:
    jag har inte heller hört något om att det skulle vara farligt? Jag ligger ytterst sällan på rygg, om jag inte måste... Typ vid vissa aktiviteter i sängen... :P Jag får ont i ryggen och kan knappt andas ordentligt. Tror du kan sova lugnt!
    Skönt att höra...jag sover aldrig på rygg annars, helst på mage. men det är ju helt omöjligt nu o eftersom jag bara kan ligga på högersida. vaknar jag av att det gör ont o behöver avlasta då är rygg det enda alternativet. Men då ska jag försöka släppa det o sova gott i natt... =)
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-20 13:56:17 följande:
    jakeline skrev 2011-03-20 13:19:26 följande:
    jag har inte heller hört något om att det skulle vara farligt? Jag ligger ytterst sällan på rygg, om jag inte måste... Typ vid vissa aktiviteter i sängen... :P Jag får ont i ryggen och kan knappt andas ordentligt. Tror du kan sova lugnt!
    Skönt att höra...jag sover aldrig på rygg annars, helst på mage. men det är ju helt omöjligt nu o eftersom jag bara kan ligga på högersida. vaknar jag av att det gör ont o behöver avlasta då är rygg det enda alternativet. Men då ska jag försöka släppa det o sova gott i natt... =)
    jag googlade lite och alla som har frågat har fått svaret att så länge det inte känns obekvämt för dig själv så ska det inte vara farligt för bebisen. Sen som tove säger så blir ju trycket på dina organ högre om du ligger på rygg då alla dessa trycks ännu mer tillbaka. Men rent farligt tror jag inte att det är. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Tänkte bara uppdatera med att sammandragningarna lugnat sig och att jag mår bättre nu!! Har dock väldigt ont i ljumsken :s

• jakeline
    TheLove skrev 2011-03-21 20:43:21 följande:
    Tänkte bara uppdatera med att sammandragningarna lugnat sig och att jag mår bättre nu!! Har dock väldigt ont i ljumsken :s
    vad skönt att höra, ja inte om ljumskontet, men att sd har lugnat ner sig :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-03-21 20:43:21 följande:
    Skönt att höra...Hoppas det håller sig lugnt nu!!
  • TheLove

Idag har jag varit inne på förlossningen o gjort ctg. Ramlade i en trappa igår så de tyckte att jag skulle komma in. Allt såg bra ut och wilgot har lagt sig med huvudet ner och är nu ruckbar :)

Vaknade precis av att jag låg o drömde att jag födde barn som kom för tidigt så bm sprang ut med grabben direkt o jag fick inte se honom på två dagar :( det var ej jätte jobbig dröm (massa saker som hände runt omkring) så jag vaknade at att jag grät :( nu ska jag försöka drömma bättre drömmar. Natti!!

• Fridayyy
    TheLove skrev 2011-03-24 02:34:24 följande:
    Idag har jag varit inne på förlossningen o gjort ctg. Ramlade i en trappa igår så de tyckte att jag skulle komma in. Allt såg bra ut och wilgot har lagt sig med huvudet ner och är nu ruckbar :)

Vaknade precis av att jag låg o drömde att jag födde barn som kom för tidigt så bm sprang ut med grabben direkt o jag fick inte se honom på två dagar :( det var ej jätte jobbig dröm (massa saker som hände runt omkring) så jag vaknade at att jag grät :( nu ska jag försöka drömma bättre drömmar. Natti!!
    Då kanske såg En unge i minuten?? Hon som födde i v. 27.

Jag drömde i natt att jag födde en flicka till men sen var det inte jag och min man i drömmen längre utan ett annat par. Vet inte hur jag ska tolka det..=)
  • maddelu

hej alla!!!
    Jag är dålig på uppdatera, men jag är in och läser titt som tätt Glad
    Jag mår toppen, har dock legat inne på sjukhus för gallsten. Ingen hit. Nu "diet", för att hålla stenarna i chack. När bebben kommit ut och så blir det operation för att ta bort gallbllåsan. I övrigt mår jag jätte bra.
    Idag är min första lediga dag med havandeskapspenning Skrattande Känns härligt Glad

Sköt om er!!!

• Fridayyy
    maddelu skrev 2011-03-24 07:58:32 följande:
    hej alla!!!
    Jag är dålig på uppdatera, men jag är in och läser titt som tätt Glad
    Jag mår toppen, har dock legat inne på sjukhus för gallsten. Ingen hit. Nu "diet", för att hålla stenarna i chack. När bebben kommit ut och så blir det operation för att ta bort gallbllåsan. I övrigt mår jag jätte bra.
    Idag är min första lediga dag med havandeskapspenning Skrattande Känns härligt Glad

Sköt om er!!!
    Vad har du fått för diet??
  • maddelu
    Fridayyy skrev 2011-03-24 08:54:32 följande:
    Vad har du fått för diet??
    Inte gurka, äpple, paprika, lök, ägg. Ej rökt mat. Undvika fet mat, hellre kokt än stekt... mm mm
    Vad jag har förstått så är det induviduellt vad man reagerar på och inte. Men ovanstående är klassiska grejjer som gör att man kan få ett gallstensanfall....
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~