• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    hoppfull 2010 skrev 2011-03-19 22:34:58 följande:
    Lovelyy, hur mår du? hur går det med sammandragningarna? Håller tummarna att bebben vill stanna lite till.
    Jag mår väl lite sisådär... Har endel sammandragningar, lite lugnare ikväll än igår tycker jag men har fått väldigt ont i ryggslutet och mår väldigt illa... Nu ska jag lägga mig och sova och hoppas på att allt lugnar sig ett par veckor till i alla fall :)
  • masw
    TheLove skrev 2011-03-19 22:50:34 följande:
    Jag mår väl lite sisådär... Har endel sammandragningar, lite lugnare ikväll än igår tycker jag men har fått väldigt ont i ryggslutet och mår väldigt illa... Nu ska jag lägga mig och sova och hoppas på att allt lugnar sig ett par veckor till i alla fall :)
    Jag håller också tummarna för att han ska stanna i magen ett tag till. Det är bara att vila som hjälper om något gör det eller?
  • TheLove
    masw skrev 2011-03-20 08:36:13 följande:
    Jag håller också tummarna för att han ska stanna i magen ett tag till. Det är bara att vila som hjälper om något gör det eller?
    Precis.. Bara vila om jag förstått det rätt... Men jag kan ju inte vila dygnet runt, jag har ju en son och ett hem att skönta med (tur att Anton varit hemma i helgen och tagit hand om mig) Flört

Har fortfarande väldigt ont i ryggslutet och höger ljumske men sammandragningarna har varit lugna nu inatt och så vaknade jag nyss (Elliot ville sova hos farmor så nu ska vi upp till dem (150 meter upp på gatan) och äta frukost.

Känns som att jag bara går och väntar på att vattnet ska gå, känns nämligen som det kommer göra det snart (konstigt med hjärnan ibland)
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2011-03-20 09:10:42 följande:
    Precis.. Bara vila om jag förstått det rätt... Men jag kan ju inte vila dygnet runt, jag har ju en son och ett hem att skönta med (tur att Anton varit hemma i helgen och tagit hand om mig) Flört

Har fortfarande väldigt ont i ryggslutet och höger ljumske men sammandragningarna har varit lugna nu inatt och så vaknade jag nyss (Elliot ville sova hos farmor så nu ska vi upp till dem (150 meter upp på gatan) och äta frukost.

Känns som att jag bara går och väntar på att vattnet ska gå, känns nämligen som det kommer göra det snart (konstigt med hjärnan ibland)
    Hur startade din förlossning förra gången? Jag kände aldrig innan att vattnet skulle gå, men det gick mitt i natten så jag vaknade av att det "ploppade". Innan dess kände jag ingenting, inga värkar eller nåt.
  • jakeline

Jag har börjat fundera jättemycket på förlossningen nu. Ska sätta mig ner och skriva ned vad jag vill och inte. Förra gången gick inte vattnet utan de fick ta hål på hinnorna inne på BB.

På Danderyds sjukhus där jag ska föda har det något som kallas för 12 timmars metoden: dvs en förlossning ska inte behöva ta mer än 12 h och gör den det så diskuterar man vad som ska göras, om det blir snitt eller så. Jag vill absolut inte bli snittad igen om jag inte måste. Trots att det slutade i ett halvakut snitt förra gången är jag rätt nöjd med själva förlossningen, förutom att det blev så in i norden tråkigt när jag fick eda. :P Vi hade ju inte med oss någonting att läsa eller titta på. :P Nu har vi varsin laptop så det blir nog bättre. 

BM rådde mig att ladda på med långsamma kolhydrater innan den här gången så jag är väl förberedd och vila så klart. :P hah förra gången var det ju julfirande innan och vi hade kommit hem kvällen innan det satte igång.  

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Jakeline
    Usch vill inte heller bli snittad... Bra tips med långsamma kolhydrater... Ska nog också skriva ett förlossningsbrev snart... Har inte gjort det än..

Jag börjar bli lite nojjig över det här med förlossningen nu. Känns inte som det är långt kvar till dess nu.

Frida
    Mitt vatten gick förra gången. Jag var hos bm dagen innan o sa att jag trodde det va på gång och att det nog var sista gången jag var där... Och morgonen efter gick vattnet... Visste ju inte att vattnet skulle gå men att nått va på g. Det var i v.34

• Sommarnatt2010

Hej!!

Har varit väldigt frånvarande ett tag men nu har jag läst ifatt mig...Det är en massa med huset just nu, bara 4 veckor till inflyttning o nu kan jag vara delaktig på ett annat sätt, välja tapeter, måla lister osv...

Lovelyy: Hoppas bebis vill stanna ett tag till där inne, håller tummarna...

Men jag fick en liten sån där aha upplevelse förra veckan. När en kompis kompis fick ca fem veckor för tidigt. Det fick mig att tänka till både en och två gånger, vi har ju inte fixat något mer än barnvagn typ...Men när ska jag hinna fixa resten innan huset är klart, det går liksom inte ihop sig :S Vi ska iofs till IKEA nästa lördag o köpa badrumsinredning o då kanske jag hinner plocka på mig lite bebis saker oxå...Men har ju inte köpt ett enda klädesplagg ännu :(

Tänkte höra med er oxå..Har nämligen hört att det är farligt att sova på rygg i slutet av graviditeten. Hur farligt är det??? Jag sover mesta dels på höger sidan, men sen ibland är det skönt att ligga på rygg en stund kan nämligen inte altinera med vänster sida för det är väldigt obekvämt att ligga på den sidan...Men jag vågar knapt sova (sover väldigt oroligt pga av att jag är rädd för att lägga mig på rygg)  Vet ni hur det är med det?? Ska kolla med BM ska dit på onsdag. 

Annars mår jag som innan, väldigt bra. Promenaderna med hunden går aningen långsammare och jag blir väldigt andfådd men annars är det fin fint...

Fortfarande inga sparkar av liten, bara buff o bök..samtidigt som det oroar mig lite så har jag helt klart börjat vänja mig =) 

Fia82:e: Grattis o lycka till hoppas bebis vill stanna denna gången. 

• TheLove

Tack!!

Angående att ligga på rygg har jag aldrig hört att det skulle vara farligt utan snarare att det kan vara svårt att andas och att det trycker mot organ. Tror inte det är det minsta farligt!

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-20 11:58:38 följande:
    Tänkte höra med er oxå..Har nämligen hört att det är farligt att sova på rygg i slutet av graviditeten. Hur farligt är det??? Jag sover mesta dels på höger sidan, men sen ibland är det skönt att ligga på rygg en stund kan nämligen inte altinera med vänster sida för det är väldigt obekvämt att ligga på den sidan...Men jag vågar knapt sova (sover väldigt oroligt pga av att jag är rädd för att lägga mig på rygg)  Vet ni hur det är med det?? Ska kolla med BM ska dit på onsdag. 

Annars mår jag som innan, väldigt bra. Promenaderna med hunden går aningen långsammare och jag blir väldigt andfådd men annars är det fin fint...

Fortfarande inga sparkar av liten, bara buff o bök..samtidigt som det oroar mig lite så har jag helt klart börjat vänja mig =) 

Fia82:e: Grattis o lycka till hoppas bebis vill stanna denna gången. 
    jag har inte heller hört något om att det skulle vara farligt? Jag ligger ytterst sällan på rygg, om jag inte måste... Typ vid vissa aktiviteter i sängen... :P Jag får ont i ryggen och kan knappt andas ordentligt. Tror du kan sova lugnt!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • tove83
    TheLove skrev 2011-03-20 13:08:44 följande:
    Tack!!

Angående att ligga på rygg har jag aldrig hört att det skulle vara farligt utan snarare att det kan vara svårt att andas och att det trycker mot organ. Tror inte det är det minsta farligt!
    du kan bli yr och illa mående då det trycker mot stora kroppspulsådern,men oftast vaknar du och byter position i sängen,helst så ska man inte i slutet av graviditeten (v30-) ligga på rygg utan det är sidan som gäller.

sover på sidan men vaknar på rygg...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~