• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    maddelu skrev 2011-03-24 09:01:52 följande:
    Inte gurka, äpple, paprika, lök, ägg. Ej rökt mat. Undvika fet mat, hellre kokt än stekt... mm mm
    Vad jag har förstått så är det induviduellt vad man reagerar på och inte. Men ovanstående är klassiska grejjer som gör att man kan få ett gallstensanfall....
    gurka och paprika har jag inte hört förr. jag fick anfall av hallon... hoppas att det håller sig lugnt nu tills bebben är ute. Det är bland det värsta som finns... jag tog bort min blåsa 2007. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy
    maddelu skrev 2011-03-24 09:01:52 följande:
    Inte gurka, äpple, paprika, lök, ägg. Ej rökt mat. Undvika fet mat, hellre kokt än stekt... mm mm
    Vad jag har förstått så är det induviduellt vad man reagerar på och inte. Men ovanstående är klassiska grejjer som gör att man kan få ett gallstensanfall....
    Jag har tidigare haft problem med vad jag tror var gallsten när jag varit gravid och ammat. Jag äter inte äpple nu men jag skalar gurka och äter massor av lök....och peppar peppar jag har inte haft något besvär i denna graviditet. Kanske det var äpplen som var boven för mig. Fet mat äter jag också. Eller så är det olika i olika graviditeter. Det beror ju ofta på grav.hormonerna tydligtvis.
  • maddelu
    jakeline skrev 2011-03-24 09:05:42 följande:
    gurka och paprika har jag inte hört förr. jag fick anfall av hallon... hoppas att det håller sig lugnt nu tills bebben är ute. Det är bland det värsta som finns... jag tog bort min blåsa 2007. 
    Jo jag hoppas det jag oxå, blir ju att ta bort blåsan sen. Så det känns skönt att bli av med den iallafall. Kan du äta vad som helst nu efteråt? Jag har hört att man kan fortfarande ha problem fast blåsan e borta?!
    Fridayyy skrev 2011-03-24 09:07:21 följande:
    Jag har tidigare haft problem med vad jag tror var gallsten när jag varit gravid och ammat. Jag äter inte äpple nu men jag skalar gurka och äter massor av lök....och peppar peppar jag har inte haft något besvär i denna graviditet. Kanske det var äpplen som var boven för mig. Fet mat äter jag också. Eller så är det olika i olika graviditeter. Det beror ju ofta på grav.hormonerna tydligtvis.
    Hoppas du slipper mer problem då Glad Äpple är ju tydligen en klassiker. Jag hade oxå ätit äpple den dagen jag åkte in....
  • TheLove
    Fridayyy skrev 2011-03-24 07:12:32 följande:
    Då kanske såg En unge i minuten?? Hon som födde i v. 27.

Jag drömde i natt att jag födde en flicka till men sen var det inte jag och min man i drömmen längre utan ett annat par. Vet inte hur jag ska tolka det..=)
    Jo jag såg ju det, men på vattengympan igår så diskuterade vi det med barnmorskan som håller i det och på vårt sjukhus lämnar aldrig barnmorskan som förlöst mamman. Utan det är andra som tar hand om bebben. Mamman ska aldrig bli lämnad ensam... Och trots det drömde jag så... Efter jag somnade om drömde jag att svägerkans hund åt upp en råtta :P
    maddelu skrev 2011-03-24 07:58:32 följande:
    hej alla!!!
    Jag är dålig på uppdatera, men jag är in och läser titt som tätt Glad
    Jag mår toppen, har dock legat inne på sjukhus för gallsten. Ingen hit. Nu "diet", för att hålla stenarna i chack. När bebben kommit ut och så blir det operation för att ta bort gallbllåsan. I övrigt mår jag jätte bra.
    Idag är min första lediga dag med havandeskapspenning Skrattande Känns härligt Glad

Sköt om er!!!
    Usch för gallsten... har aldrig haft det och är väldigt glad för det, har hört att det gör skitont! Hoppas det lugnar sig och allt går bra!
  • jakeline
    maddelu skrev 2011-03-24 09:11:28 följande:
    Jo jag hoppas det jag oxå, blir ju att ta bort blåsan sen. Så det känns skönt att bli av med den iallafall. Kan du äta vad som helst nu efteråt? Jag har hört att man kan fortfarande ha problem fast blåsan e borta?!
    Fridayyy skrev 2011-03-24 09:07:21 följande:
    Hoppas du slipper mer problem då Glad Äpple är ju tydligen en klassiker. Jag hade oxå ätit äpple den dagen jag åkte in....
    Jag har inte känt något så där som jag kan påminna mig... Kanske något första året, men sen har det varit lugnt. jag hade ju ettsmärre grustag i min galla... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2011-03-24 09:11:35 följande:
    Jo jag såg ju det, men på vattengympan igår så diskuterade vi det med barnmorskan som håller i det och på vårt sjukhus lämnar aldrig barnmorskan som förlöst mamman. Utan det är andra som tar hand om bebben. Mamman ska aldrig bli lämnad ensam... Och trots det drömde jag så... Efter jag somnade om drömde jag att svägerkans hund åt upp en råtta :P
    maddelu skrev 2011-03-24 07:58:32 följande:
    hej alla!!!
    Jag är dålig på uppdatera, men jag är in och läser titt som tätt Glad
    Jag mår toppen, har dock legat inne på sjukhus för gallsten. Ingen hit. Nu "diet", för att hålla stenarna i chack. När bebben kommit ut och så blir det operation för att ta bort gallbllåsan. I övrigt mår jag jätte bra.
    Idag är min första lediga dag med havandeskapspenning Skrattande Känns härligt Glad

Sköt om er!!!
    Usch för gallsten... har aldrig haft det och är väldigt glad för det, har hört att det gör skitont! Hoppas det lugnar sig och allt går bra!
    Ja hon i programmet såg ju så ensam ut...usch. Vad hemskt att föda ett barn och så försvinner en sån liten bebis. Tur att det går bra i de flesta fallen, man är ändå glad när man går över v. 30 och allra helst v. 34.
  • TheLove
    Fridayyy skrev 2011-03-24 11:08:51 följande:
    Ja hon i programmet såg ju så ensam ut...usch. Vad hemskt att föda ett barn och så försvinner en sån liten bebis. Tur att det går bra i de flesta fallen, man är ändå glad när man går över v. 30 och allra helst v. 34.
    Ja precis. V.32 nu, håller han sig i två veckor till så är jag nöjd!
  • Sommarnatt2010

Kom att tänka på det nu när ni pratade mat o diet...Är ni andra så där super nyttiga o tänker på vad ni äter hela tiden???

Har lite ångest över att jag inte alls äter så där bra som man borde :S  Sen att tänka på nu jag vet...har bara så svårt att vara super nyttig. är en riktig gottegris som äter lite förlite av frukter o grönt.. =( 

• TheLove

Nej jag tänker inte alls på vad jag äter. Har ju ett hum om vad man inte får äta och vad man bör äta men följer det inte så bra. Åt parmaskinka härom dagen osv...

Annars äter jag helst frukt men är farligt sugen på daim hela tiden... Är nog egentligen nyttigare som gravid än annars men det är för jag mår illa av att tänka på många sorters mat...

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-03-28 18:56:11 följande:
    Nej jag tänker inte alls på vad jag äter. Har ju ett hum om vad man inte får äta och vad man bör äta men följer det inte så bra. Åt parmaskinka härom dagen osv...

Annars äter jag helst frukt men är farligt sugen på daim hela tiden... Är nog egentligen nyttigare som gravid än annars men det är för jag mår illa av att tänka på många sorters mat...
    vad man får o inte får äta har  jag nog ganska bra koll på, men som sagt lite orolig för det här med frukt o grön :S  Är nog precis lika onyttig nu som innan...allt för mycket godis o liknande slinker ner :( Men skönt att höra att man inte är ensam...

Har ni andra mycket sammandragningar o förverkar?? får alla det...Jag har inte haft minsta natydan till något av det... 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~