• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-28 19:02:25 följande:
    vad man får o inte får äta har  jag nog ganska bra koll på, men som sagt lite orolig för det här med frukt o grön :S  Är nog precis lika onyttig nu som innan...allt för mycket godis o liknande slinker ner :( Men skönt att höra att man inte är ensam...

Har ni andra mycket sammandragningar o förverkar?? får alla det...Jag har inte haft minsta natydan till något av det... 
    Jag har ändel förvärkar men inte alls som när jag väntade sonen. Ibland har jag mycket och ibland inte alls.. Med Elliot hade jag sammandragningar från V.16 så detta är inget i gämförelse. Tror att alla har sammandragningar men att man inte märker av det så mycket. Det behöver inte kännas mer än att magen blir hårdare och ändrar lite form...

Mina gör tidsvis ganska ont men förvärkar ska inte göra det :S
  • Sommarnatt2010

Fast jag har inte märkt av att magen blir hård eller ändrar form heller...

• masw
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-28 19:02:25 följande:
    vad man får o inte får äta har  jag nog ganska bra koll på, men som sagt lite orolig för det här med frukt o grön :S  Är nog precis lika onyttig nu som innan...allt för mycket godis o liknande slinker ner :( Men skönt att höra att man inte är ensam...

Har ni andra mycket sammandragningar o förverkar?? får alla det...Jag har inte haft minsta natydan till något av det... 
    Jag hade inte förvärkar eller nåt vidare sammandragningar när jag väntade första barnet, men så gick jag också över och fick bli igångsatt och kännde inte mycket ens då förrän jag fått dropp i ganska många timmar. Denna gången har jag haft mer sammandragningar och lite lite förvärkar, men väldigt lite så jag antar att det är som med allt annat när man är gravid. Det är olika för alla och allt är normalt.
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-28 18:47:57 följande:
    Kom att tänka på det nu när ni pratade mat o diet...Är ni andra så där super nyttiga o tänker på vad ni äter hela tiden???

Har lite ångest över att jag inte alls äter så där bra som man borde :S  Sen att tänka på nu jag vet...har bara så svårt att vara super nyttig. är en riktig gottegris som äter lite förlite av frukter o grönt.. =( 
    *asg* eh nä... :P jag äter ungefär som förut, men undantag för sådant man inte bör äta som gravid. Fast jag fuskar ibland... typ äter lufttorkad skinka och så... 

Åh vet ni, på lördag är det dags för modellfotografering. Vi ska förevigas magen och jag. :P ja och maken och sonen förstås också. Det ska bli sååå kul! :) hoppas bara att man inte ser ut som en gorg... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy

Jag har fått högt blodtryck och risk för havandeskapsförgiftning. Ska tillbaka på torsdag till BM. Jag sjukskrev mig själv idag, ska försöka vila fram till torsdag och se hur blodtrycket är då.

• masw
    Fridayyy skrev 2011-03-29 12:49:46 följande:
    Jag har fått högt blodtryck och risk för havandeskapsförgiftning. Ska tillbaka på torsdag till BM. Jag sjukskrev mig själv idag, ska försöka vila fram till torsdag och se hur blodtrycket är då.
    Hoppas att det ser bättre ut på torsdag. Havandeskapsförgiftning är ju inget man vill ha och även om det går att behandla vill man ju inte ligga på sjukhus eller föda väldigt tidigt om man kan slippa.
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-28 19:29:19 följande:
    Fast jag har inte märkt av att magen blir hård eller ändrar form heller...
    jag känner inte heller av det, förutom att det drar lite mer när man känner att bebisen ligger utåt. vet inte ens vad som är vilken del när jag känner på magen. ska be BM förklara lite mer för mig nästa gång, för jag vet inte om det är rumpan eller huvudet som jag kan känna o så.. man vill ju veta när den ligger neråt o så.

var på föräldragrupp idag och jag kände inte alls igen mig när de andra prata om förvärkar/sammandragningar.. man kanske är onormal eller nåt... :S
  • jakeline
    masw skrev 2011-03-28 21:10:14 följande:
    Jag hade inte förvärkar eller nåt vidare sammandragningar när jag väntade första barnet, men så gick jag också över och fick bli igångsatt och kännde inte mycket ens då förrän jag fått dropp i ganska många timmar. Denna gången har jag haft mer sammandragningar och lite lite förvärkar, men väldigt lite så jag antar att det är som med allt annat när man är gravid. Det är olika för alla och allt är normalt.
    har hört att det är vanligare med SD och förvärkar med andra barnet iom att kroppen redan vet vad som komma skall. Jag har haft lite till och från jag med. Men som sagt hur lätt är det att säga om det är sd eller förvärkar eller bara lite magknip? 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy
    masw skrev 2011-03-29 18:55:52 följande:
    Hoppas att det ser bättre ut på torsdag. Havandeskapsförgiftning är ju inget man vill ha och även om det går att behandla vill man ju inte ligga på sjukhus eller föda väldigt tidigt om man kan slippa.
    Nä jag hoppas det håller sig lungt ett par-3 veckor till så bebisens lungor hinner mogna ialla fall.
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-03-29 12:49:46 följande:
    håller tummarna... och försök ta det lugnt, hur lätt det nu är... :P 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~