• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • maddelu

nu är jag säker!!!!! min intuition säger att jag inte är gravid längre... jag bara vet det!!  jag har ju inte kvar några symtom alls..... Ligger nu i sängen  å gråter, jag måste få göra ett Vul idag, står itne ut en dag till att fundera på det här.... det är jobbigt nu!!

• snöstjärna
    maddelu skrev 2010-10-12 06:55:28 följande:
    nu är jag säker!!!!! min intuition säger att jag inte är gravid längre... jag bara vet det!!  jag har ju inte kvar några symtom alls..... Ligger nu i sängen  å gråter, jag måste få göra ett Vul idag, står itne ut en dag till att fundera på det här.... det är jobbigt nu!!
    Men ring å prata med dem? Har du fått tid?
    Det är inte bra med den oron ... jättejobbigt!
    KRAM
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • maddelu
    snöstjärna skrev 2010-10-12 07:12:24 följande:
    Men ring å prata med dem? Har du fått tid?
    Det är inte bra med den oron ... jättejobbigt!
    KRAM
    tillochmed ömmandet i brösten har förvunnit...... Telefontiden har itne öppnat än, ska ringa när dom öppnar. Undra om det är lättast att få igenom ett VUL hos bm( som redan har sagt nej för några veckor sen) elelr ringa direkt till gynkliniken på mitt sjukhus?
  • snöstjärna
    maddelu skrev 2010-10-12 07:16:32 följande:
    tillochmed ömmandet i brösten har förvunnit...... Telefontiden har itne öppnat än, ska ringa när dom öppnar. Undra om det är lättast att få igenom ett VUL hos bm( som redan har sagt nej för några veckor sen) elelr ringa direkt till gynkliniken på mitt sjukhus?
    Du kan ju testa med BM först, jag har fått igenom det via dem ... men sen fått åka till gynmottagningen iofs, eftersom de inte kan göra VUL själva här.

Nekar de kan du ju ringa gyn själv? Å ljug lite .. säg att du har lite ont å att du blött lite?
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline

Hoppas att ni som oroar er snart får se ett litet knytte där inne. Själv njuter jag av att vara symptomfri, endast litet illamående direkt på morgonen. Önskar att jag kunde projicera min optimism på er! Jag var i er sits många gånger förra graviditeten då jag mådde superbra i princip hela tiden. Var säker på att det bara var en luftbubbla i magen, trots att jag börjat känna småbuffar (kunde ju vara gaser bara) innan ULet. Men sen fick vi se en liten krabat där inne och det var så underbart.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • maddelu
    jakeline skrev 2010-10-12 09:31:35 följande:
    Hoppas att ni som oroar er snart får se ett litet knytte där inne. Själv njuter jag av att vara symptomfri, endast litet illamående direkt på morgonen. Önskar att jag kunde projicera min optimism på er! Jag var i er sits många gånger förra graviditeten då jag mådde superbra i princip hela tiden. Var säker på att det bara var en luftbubbla i magen, trots att jag börjat känna småbuffar (kunde ju vara gaser bara) innan ULet. Men sen fick vi se en liten krabat där inne och det var så underbart.
    tack!!! tyvärr funkar din projicering dåligt Tungan ute
    jag har ringt till gyn nu, dit fick jag inte komma för att jag inte har haft blödningar. Hon hänvisade till BM, där hon tyckte att jag skulle ta Hcg prov. Om det skulle visa på nått avvikande kunde jag få komma till gyn och dom skulle göra ett Vul.. men känns ju jätte gormigt.

Nåväl, jag är liiite lugnare nu än tidigare i morse.,,,Jag hoppas bara allt går bra och att det är en liten där inne!!!
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-10-12 09:36:33 följande:
    jag har ringt till gyn nu, dit fick jag inte komma för att jag inte har haft blödningar. Hon hänvisade till BM, där hon tyckte att jag skulle ta Hcg prov. Om det skulle visa på nått avvikande kunde jag få komma till gyn och dom skulle göra ett Vul.. men känns ju jätte gormigt.

Nåväl, jag är liiite lugnare nu än tidigare i morse.,,,Jag hoppas bara allt går bra och att det är en liten där inne!!!
    attans... Det var värt ett försök i alla fall. Det är klart att allt är bra i maggen!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove
    maddelu skrev 2010-10-12 09:36:33 följande:

Men gumman! Ring till en privat mottagning... Brukar väl kosta mellan 5-900:- för ett ul/vul men det är det ju värt om du får veta hur det ligger till! Håller alla tummar!
  • Gummsan85

hej alla, känner att jag måste meddela att jag är kvar här inne :) har mått något fruktansvärt dåligt den sista veckan å har inte jobbat alls :( inte orkat något över huvud taget mer än ligga på soffan. mår fortfarande väldigt illa men inte lika mycket :) kommer mest i perioder nu å inte hela tiden. så fort jag tar det lugnt mår jag helt ok men anstränger jag mig så mår jag inte alls bra :(  lever även som i någon sorts bubbla så ingenting känns verkligt, längtar tills den 22 så jag får gå på inskrivning och förhoppningsvis får göra ett vul å få se lilla knodden :)

hoppas ni andra mår bättre än jag!

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • maddelu
    TheLove skrev 2010-10-12 13:35:17 följande:
    Men gumman! Ring till en privat mottagning... Brukar väl kosta mellan 5-900:- för ett ul/vul men det är det ju värt om du får veta hur det ligger till! Håller alla tummar!
    Jag har provat med privat, finns 2 st i grannstaden, men ingen av dom tar emot för VUL eller Ul. Men........
    wihooo!! tjatade till mig en kontroll hos Bm IDAG, vägrade vänta nån fler dag...trodde att jag skulle få göra nå slags kontroller eller blodprov- hcg. Men jag fick göra ett VUL!!! Skrattande Det var BM och en läkare som var med, båda 2 såg ett tickande hjärta, en kropp och ett huvud...
    "Liten" lever och mår bra alltså...!!
    Jag bröjade störtlipa när dom sa att dom såg ett tickade hjärta...Fi fan vad skönt!!!!

men helt otroligt hur man kan må så här bra i en graviditet, jag känner mig helt vanlig!!! men det för inget för nu vet jag ju att man kan må så här men att allt är OK ändå...

Tack för alla peppande ord, det gick vägen!!!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~