• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • hoppfull 2010

Go kväll på er!

Jag har inte varit så aktiv här i veckan..dels har vi varit utan internet ett par dagar..men sen har jag i allafall läst och hängt med i tråden.

vad skönt för er som sett att era små därinne mår bra.

Själv känner jag mig inte alls gravid just nu..Jag mår bra, inget illamående, de enda jag känner e lite öm i brösten, nästan så man undrar om man e gravid eller inte..men man får lita på att allt är bra. Man kanske ska vara glad att man mår bra.:)

Ha en bra vecka allihopa!!

// Sandra

• jakeline
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-10 21:29:46 följande:
    Go kväll på er!

Jag har inte varit så aktiv här i veckan..dels har vi varit utan internet ett par dagar..men sen har jag i allafall läst och hängt med i tråden.

Själv känner jag mig inte alls gravid just nu..Jag mår bra, inget illamående, de enda jag känner e lite öm i brösten, nästan så man undrar om man e gravid eller inte..men man får lita på att allt är bra. Man kanske ska vara glad att man mår bra.:)

// Sandra
    ja det tycker jag! :) njut så länge det varar. :P har också kommit in i en period då jag mår super och hoppas innerligt att den håller i sig. vågar till och med mig på lite träning igen. :)
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • talare
    Fridayyy skrev 2010-10-10 15:41:51 följande:
    Jag har fött i både mars och maj och jag har inte haft nån speciell jacka. Dels blir man ju väldigt varm som gravid och mina jackor har inte varit så tajta innan. Men förhoppningsvis blir det VÅR tidigt. Det var värre med skor när jag svullnade på första barnet. Har för mig jag hade sandaler på mig och vinterjacka...=)
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-10 12:34:16 följande:
    Ja o vi kommer ju inte vara höggravida i vinter heller...så om vintern inte blir allt för lång borde man ju klara sig ganska bra...Hoppas jag =)
    hehe hoppas också på en tidig vår! den dröjde så detta året...! jag hade min vinterjacka ända fram till slutet av april! men så fryser jag nästan i en bastu haha
  • TheLove

Jag fryser också konstant... Någon som varit ute idag? Svinkallt och fick stå o skrapa rutorna 15 minuter... Härligt... Nej inte direkt... 08 när sonen föddes i april kunde man gå i tunn tröja, får hoppas på en sån vår nu med och att vintern blir mild. Jag hittade förresten en lite större jacka jag hade glömt. Fick den av svägerskan förra vintern och den kommer ja nog kunna ha. Den är dock inte super varm... :s

• snöstjärna

Här berättade vi för mina föräldrar och bror med svägerska. Hade tryckt upp en tröja åt Jordan. Å det blev så bra. Bror å svägerska kom först å det tog sin lilla stund innan de såg trycket ;) hihi men de blev glada!! Sen kom mor å far ... Å det tog en stund för dem med .. Även fast Jordan sa "håll i hakan" om å om igen ;) De förstod inte varför förrän de såg tröjan ordentligt .. Hihi så nu vet de :) Glada å massor av frågor :) Nu ska maken berätta för sina föräldrar innan vi går ut med det officiellt.

Jag fryser oxå tokmycket inne som ute :((

• jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-11 08:18:02 följande:
    Här berättade vi för mina föräldrar och bror med svägerska. Hade tryckt upp en tröja åt Jordan. Å det blev så bra. Bror å svägerska kom först å det tog sin lilla stund innan de såg trycket ;) hihi men de blev glada!! Sen kom mor å far ... Å det tog en stund för dem med .. Även fast Jordan sa "håll i hakan" om å om igen ;) De förstod inte varför förrän de såg tröjan ordentligt .. Hihi så nu vet de :) Glada å massor av frågor :) Nu ska maken berätta för sina föräldrar innan vi går ut med det officiellt.

Vad kul att det gick bra! jag är också frusen. Har fleecejacka under vanliga jackan nu...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-11 08:18:02 följande:

Vad härligt att det gick så bra :)

Lustigt att vi alla är så kalla när man ska bli jättevarm som gravid...

• Åsasåsa

Hej alla blivande maj-mammor! Jag har BF 13 maj. Har också funderat på vinterkläder men som tur är har jag en flera år gammal jacka som jag tänkt slänga för den är alldeles för stor, men lade undan på vinden ist. Läge att ta fram den detta år kan jag tro!

Man är ju inte så sugen på att köpa kläder överhuvudtaget just nu när man att man bara kommer att bli större och större.

Jag bor rätt långt ifrån mina föräldrar och hade tänkt att vänta med att berätta den goda nyheten tills vi ses men det kommer dröja ända till v.49. Så idag har jag skrivit ett vykort där jag skickar en liten hösthälsning om längtan efter vinter och vår. Längst ner skrev jag "för i December kommer tomten och i Maj kommer storken!" (Lånade idén från en tråd här på FL). Ska bli kul att se hur länge det dröjer innan de ringer! Det är deras första barnbarn och jag vet hur mycket de längtar.

Några andra som berättat ännu?

kram {#emotions_dlg.flower}

• maddelu
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-10 21:29:46 följande:
    Go kväll på er!

// Sandra
    alltså jag känner mig inte gravid alls heller!!!! inge roligt, jag har ju fantiserat ihop att "den " har dött där inne.... Jag vill jätte gärna göra UL eller vUL, men det får man inte i min kommun "bara för att" , utan man måste ha nån anledning, blödningar mm. Om det skulle vara ett MA, skulle ett gravtest visa plus iallafall??!
    Nästan så att jag gänra hade mått dåligt eller nått, bara för att slippa oroa sig att nått är "fel". Men som du säger kanske man ska vara glad att man mår så bra som man gör...
  • jakeline
    Åsasåsa skrev 2010-10-11 11:11:40 följande:
    Hej alla blivande maj-mammor! Jag har BF 13 maj. Har också funderat på vinterkläder men som tur är har jag en flera år gammal jacka som jag tänkt slänga för den är alldeles för stor, men lade undan på vinden ist. Läge att ta fram den detta år kan jag tro!

Man är ju inte så sugen på att köpa kläder överhuvudtaget just nu när man att man bara kommer att bli större och större.

Jag bor rätt långt ifrån mina föräldrar och hade tänkt att vänta med att berätta den goda nyheten tills vi ses men det kommer dröja ända till v.49. Så idag har jag skrivit ett vykort där jag skickar en liten hösthälsning om längtan efter vinter och vår. Längst ner skrev jag "för i December kommer tomten och i Maj kommer storken!" (Lånade idén från en tråd här på FL). Ska bli kul att se hur länge det dröjer innan de ringer! Det är deras första barnbarn och jag vet hur mycket de längtar.

Några andra som berättat ännu?

kram {#emotions_dlg.flower}
    vilken kul hälsning! vi har berättat för våra familjer coh nära vänner, men inte helt officiellt ännu. Det är ju andra barnet så det är inte lika hysch hysch som med första.
    TheLove skrev 2010-10-11 10:48:27 följande:

Vad härligt att det gick så bra :)

Lustigt att vi alla är så kalla när man ska bli jättevarm som gravid...

tror man gör det i början för att sedan svettas. Så var det för mig förra gången.

och till er som mår "för" bra: NJUT!!! Det tänker ialla fall jag göra! bebben mår säkert jättebra och gottar sig istället för att göra er illamående och trötta. Solig
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~