Eerika skrev 2010-10-14 13:33:26 följande:
Samma här: Jag kan knappt gå snabbt utan att flåsa...hua hemskt!!
Jag har legat deckad i influensa i några dagar, sonens daigsbaciller har angripit mig =(
Fy så mkt sämre jag har vart nu när jag är gravid. Blåsor i munnen!! Aldrig haft innan....
Hoppas det går över snart. Sådär kul att va hemma 2 veckan man precis har börjat jobba.....
Härligt med influensa! Är inte avundsjuk direkt.
talare skrev 2010-10-14 15:28:44 följande:
hehe idag invigde jag toalettstolen. kom verkligen helt spontant (stod och borstade tänderna)!
Blä för att spy! Hoppas jag slipper det... Förra graviditeten spydde jag massor vid den här tiden...
snöstjärna skrev 2010-10-14 20:22:36 följande:
Så här blev tröjan sonen hade då vi berättade för min familj i söndags.
Jättefin tröja!
Elliot fattar inte att jag har en bebis och att man inte får klättra på magen. Där emot vet han att det ligger en bebis i fasters mage och att moster fick en bebis som legat i magen förut. Vi har läst lite om bebisar och syskon och Elliot vet att bebisar inte äter utan dricker välling från snöret som sitter i naveln och att bebisen dricker från mammas tutte när den kommer ut och då finns inte navelsträngen kvar längre... :P Det är det som han tycker är mest intressant och att bebisen kan ligga upp och ned inne i magen :P
Jag försöker få honom att förstå vad som händer i magen genom att vi läster böcker och kollar på bilder. Till Elliot pratar vi om att det är en bebis i magen, inte lillasyster eller lillebror, det tar vi när vi vet könet, tror det kan bli lustigt annars. Som min systerson "här är min lillesyster-lillebror höll väl i sig en månad eller två :)
Idag gick jag in i V.10 :):)
Visst är det V.13+0 som man räknar att mf risken försvinner jättemycket?