• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • kattis123

Hej tjejer Idag tog jag ännu ett RFSU testa tidigt test men de va minus! Jag har en app på min iphone där man kan klicka i varje gång man får mens och då räknar den ner åt en varje gång. Nu enligt appen är det 5 dagar till BIM. Jag undrar om de e många som inte blir gravida av pergo trots att de får bra ägglossning? Eller hur många gånger de brukar ta!! Kramis

• AmaBlue

Hej,

här är min story.

29 år, sambo, har försökt sedan okt-08 och detta är tredje omgången med Clomid. Fick de första två i slutet på 2009, sedan bestämde vi oss för att ta en paus, det blev för påfrestande att räkna dagar och ha sex på beställning. Efter sommaren har vi bestämt oss för att försöka igen. Jag ägglossar av mig själv, men har oregelbundna cykler 28-40 dagar och enligt gyn en för kort luteal fas. Min man har något nedsatt spermieproduktion.

Fick Clomid igen som jag började med 11 okt, ÄL kom den 19e.

Sedan ÄL+5 har jag haft rikliga flytningar och hugg i nedre delen av magen, jag som aldrig känner något. Så är försiktigt hoppfull. BIM 8 nov.

Tack Kattis 123 för att du startade tråden, lycka till till er alla.

• AmaBlue

Sorry, ÄL kom den 23e ska det vara.

• kattis123

Hej "AmaBlue" vad är Clomid för något?

Idag fick jag min mens tror jag, kom lite brun/rött när jag torkade mig i morse. Fast jag hade väntat mig detta så blev jag ändå så ledsen....usch va detta e jobbigt!

Jaja tur att jag har två paket pergo hemm som jag ska börja med om några dagar då! Ska ta två tabletter om dagen nu.

"Lillahjärtat87" hur går det för dig?? Spännande, nu e de väl snart BIM?

Kram 

• Skrutt74

Hej!

Jag hoppar in med er här om det går bra. Jag är inne på hlstens 2:a pergokur och tog även pregnylspruta i onsdags i förra veckan. Har haft mycket känningar från äggstockarna och känner fortfarande av dem. BIM borde bli kring 14 nov. Spännande att få följas åt!

• Skrutt74

Höstens 2:a pergokur.... skulle det naturligtvis stå!Glad

• helena29
    Skrutt74 skrev 2010-11-01 08:13:24 följande:
    Hej!

Jag hoppar in med er här om det går bra. Jag är inne på hlstens 2:a pergokur och tog även pregnylspruta i onsdags i förra veckan. Har haft mycket känningar från äggstockarna och känner fortfarande av dem. BIM borde bli kring 14 nov. Spännande att få följas åt!
    Varför har du fått pergo? Fick du inte Äl av första kuren?
  • Skrutt74
    helena29 skrev 2010-11-01 09:36:07 följande:
    Varför har du fått pergo? Fick du inte Äl av första kuren?
    Jag har pco och väldigt oregelbundna cyklar därför har jag fått pergo. Har även blivit gravid på egen hand men 2/3 slutade i missfall. Jag får ÄL av pergo, men för att ge ägget en sista skjuts så har jag tagit pregnyl.
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-01 08:05:23 följande:
    Hej "AmaBlue" vad är Clomid för något?

Idag fick jag min mens tror jag, kom lite brun/rött när jag torkade mig i morse. Fast jag hade väntat mig detta så blev jag ändå så ledsen....usch va detta e jobbigt!

Jaja tur att jag har två paket pergo hemm som jag ska börja med om några dagar då! Ska ta två tabletter om dagen nu.

"Lillahjärtat87" hur går det för dig?? Spännande, nu e de väl snart BIM?

Kram 
    Tror jag har BIM på fredag ... inte helt lätt att veta då jga har oregelbunden mens.
    Fick ju som sagt en pytteblödning ÄL+8 ... även lite ljusrosa ÄL+9 och ÄL+10, när ja torkade mig, fast bara vid ett tillfälle om dagen, dom dagarna .... Molvärken kommer o går, nu har det vart mindre ett par dagar ... inatt när ja skulle pussa sambon gonatt så vände jag mig om mot han, då högg det till nått fruktansvärt i tjejmagen, sen gick det över, men det gjorde svinont! ....

PÅ nått sätt så känns det inte som jag kommer få plus på stickan, för att gyn skulle missa en äggblåsa vid kontroll, känns konstigt ... men man vet ju aldrig ...

men o andra sidan såg hon äl-sekret o tjockslemhinna ... vätska i äggstocket ... jag har kanske fått en nidis ... ja en del grejjer kanske skulle stämma in på att man får ett plus på stickan, att chansen finns ... men det är så mkt i huvudet som snurrar ... ble

Kattis123: Skönt att mensen kom då, så du slapp vänta länge på den ... hellre mens med en gång om man fått minus på stickan, men nu håller vi verkligen tummarna att pergon finns på apoteket !!!!!!
    Lycka till nu =)

ALLA!
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-11-01 10:45:07 följande:
    Tror jag har BIM på fredag ... inte helt lätt att veta då jga har oregelbunden mens.
    Fick ju som sagt en pytteblödning ÄL+8 ... även lite ljusrosa ÄL+9 och ÄL+10, när ja torkade mig, fast bara vid ett tillfälle om dagen, dom dagarna .... Molvärken kommer o går, nu har det vart mindre ett par dagar ... inatt när ja skulle pussa sambon gonatt så vände jag mig om mot han, då högg det till nått fruktansvärt i tjejmagen, sen gick det över, men det gjorde svinont! ....

PÅ nått sätt så känns det inte som jag kommer få plus på stickan, för att gyn skulle missa en äggblåsa vid kontroll, känns konstigt ... men man vet ju aldrig ...

men o andra sidan såg hon äl-sekret o tjockslemhinna ... vätska i äggstocket ... jag har kanske fått en nidis ... ja en del grejjer kanske skulle stämma in på att man får ett plus på stickan, att chansen finns ... men det är så mkt i huvudet som snurrar ... ble

Kattis123: Skönt att mensen kom då, så du slapp vänta länge på den ... hellre mens med en gång om man fått minus på stickan, men nu håller vi verkligen tummarna att pergon finns på apoteket !!!!!!
    Lycka till nu =)

ALLA!
    när ska du testa dig?? :D
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
Svar på tråden Pergo start imorgon...