• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • kattis123

Yes 4-5 dagar! Så imorgon eller måndag...Har haft lite värl i äggstockarna men annars mår jag bra! Vill bara lägga mej så jag kan vakna imorgon o testa igen jag har köpt clearblues äl test nu, dom känns mest tillföröitliga! Har även köpt clearblues grav test hoppas jag får möjlighet att testa Det är säkert ingen fara med dina flytningar kanske äl på G!

• sweetgirl89

Följer gärna er:)

Har pco och har precis ätit min första enkelkur pergo. va på VUL dag 12 oc hade en ÄB på 13mm och en på 16 mm (slemhinnan va 7-8mm)

Va på VUL nr2 på dag 16 och då va lilla ÄB 18mm och stora 22.5mm slemhinnan va ca 10-12 mm
    Fick positivt ÄL test dag 17 (i onsdags) fick även ont i äggstockarna så ägget borde släppt då.
    Är på dag 20 idag och känner ingenting.
    Inga särkilda biverkningar heller :) BIM runt 27/10

lycka till alla!!

♥Elina 22/1-2010♥
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-10-16 22:44:22 följande:
    Följer gärna er:)

Har pco och har precis ätit min första enkelkur pergo. va på VUL dag 12 oc hade en ÄB på 13mm och en på 16 mm (slemhinnan va 7-8mm)

Va på VUL nr2 på dag 16 och då va lilla ÄB 18mm och stora 22.5mm slemhinnan va ca 10-12 mm
    Fick positivt ÄL test dag 17 (i onsdags) fick även ont i äggstockarna så ägget borde släppt då.
    Är på dag 20 idag och känner ingenting.
    Inga särkilda biverkningar heller :) BIM runt 27/10

lycka till alla!!
    Hej sweetgitl89!

Ja men du hänger ju i "Proveramens + pergostart" Också =)
    Välkommen välkommen =P

Ja, känns som du fått in det riktigt bra där =) Bra slemhinna o stort ägg! =) Hoppas det tar sig ...
    men va långt att vänta till 27e =/ Iof kommer jag få vänta ännu längre tills jag kan testa ELLER konstatera mens =/ =P Vi får seeeee!

Idag är jag på dag 14 ... Imorn blir det VUL ... Har kännt mkt molande inatt + så hade jag knepiga flytningar igår ... (som jag skrev längre upp) ....  Äl-testa mig nu imorses, men det va negativt!
    Jag ska testa runt 12.30 nästa gång ist ... för 2 av 3 ggr jag fått pos äl-test så har det varit runt 12.30 =P
    Kanske är mitt gyllene klockslag, vem vet, hehe!
    Jag hoppas så imorn att ägget växt till sig !!! Jag är riktigt nervös o har ont i magen =/

Hoppas du får lite känningar snart weetgirl89! Samma med dig oxå kattis123, förstås =)
  • Japan87

Finns en del 1 o en del 2 i föreläsningen ! Skulle bara tillägga det =P

• Japan87

Nu när jag kollat på denna föreläsningen så är jag nästan glad över att jag har pco =P

• sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-10-17 09:31:43 följande:
    Hej sweetgitl89!

Ja men du hänger ju i "Proveramens + pergostart" Också =)
    Välkommen välkommen =P

Ja, känns som du fått in det riktigt bra där =) Bra slemhinna o stort ägg! =) Hoppas det tar sig ...
    men va långt att vänta till 27e =/ Iof kommer jag få vänta ännu längre tills jag kan testa ELLER konstatera mens =/ =P Vi får seeeee!

Idag är jag på dag 14 ... Imorn blir det VUL ... Har kännt mkt molande inatt + så hade jag knepiga flytningar igår ... (som jag skrev längre upp) ....  Äl-testa mig nu imorses, men det va negativt!
    Jag ska testa runt 12.30 nästa gång ist ... för 2 av 3 ggr jag fått pos äl-test så har det varit runt 12.30 =P
    Kanske är mitt gyllene klockslag, vem vet, hehe!
    Jag hoppas så imorn att ägget växt till sig !!! Jag är riktigt nervös o har ont i magen =/

Hoppas du får lite känningar snart weetgirl89! Samma med dig oxå kattis123, förstås =)
    Japp, det stämmer ;) roligt att träffa på dig här oxå!! :D

Lycka till på VUL!! jag hade lite molvärk några dagar innan positivt ÄL test å trodde ÄL va då men När ÄL va på riktigt då kändes det ordenligt,, kunde knapp stå upp ens.

Tack!! hoppas på positivt resultat snart :) 7de försöket kan väll va vårt lyckotal? kommer bryta ihop om det tar 25 månader igen :/ BIM-10 idag
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • kattis123

I dag har jag haft riktigt ont vid äggstockarna så jag bestämde mnig för att göra ett ÄL test nu precis och mycket riktigt visar de en glad gubbe   betyder de att jag har äl nu eller är de 24-48 timmar?

• sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-10-17 15:40:18 följande:
    I dag har jag haft riktigt ont vid äggstockarna så jag bestämde mnig för att göra ett ÄL test nu precis och mycket riktigt visar de en glad gubbe   betyder de att jag har äl nu eller är de 24-48 timmar?
    12-48 timmar efter positivt ÄL-test brakar man säga att ägget släpper. värken är ju att äggstocken förbereder sig på att släppa ägget :P
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Lyckans långa väg

Hej!

Hoppar gärna med i denna tråden om jag får ? :)  Känns så bra att läsa om andra i samma situation, har inga vänner som har haft problem med att skaffa barn än så länge så de förstår inte all oro, snack och frågor som poppar upp! Skönt med några i samma sits!

Tog pergo för första gången 26- 30 sept, var på VUL på dag 14 då de hittade ett ägg på 19 mm så då "sköt" de iväg det så det blev till att sexa de dagarna!  Beräknad BIM nu på onsdag eller torsdag 20/21 okt! Så nervös inför resultatet, har inte känt något annorlunda dessa dagar men man vill ju alltid hoppas på att det funkat! Är ju så långt emellan försöken!

Svar på tråden Pergo start imorgon...