• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • kattis123

Jag bor i Halmstad!

Ska bli roligt att höra från dej hur du känner imorgon!

Lycka till

• irre85

Hejar på er..hoppas att få börja på provera kul den 27 okt. =) har fått min första dotter med hjälp av provera och pergotime så fråga om de är någe ni undrar över..!!

• kattis123

Åh va härligt att höra att du fick barn av pego! Hade du några biverkningar när du åt dem? Jag är orolig att de inte kommer fungera åå mig... Men den känslan är kanske vanlig!

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-07 11:08:41 följande:
    Jag bor i Halmstad!

Ska bli roligt att höra från dej hur du känner imorgon!

Lycka till
    ok =) Där har ja en tjejkompis som bor =) fin stad!

Hm, ja, nu har ja tat första tabletten, känner inget ;) haha
    men det är nog lite förtidigt att säga än .... får nog gå några timmar eller mer =)
    Känner du dig fortfarande som vanligt?
  • Japan87
    irre85 skrev 2010-10-07 23:54:02 följande:
    Hejar på er..hoppas att få börja på provera kul den 27 okt. =) har fått min första dotter med hjälp av provera och pergotime så fråga om de är någe ni undrar över..!!
    Tack =)
    Då får vi börja hejja på dig snart också!! =P

Va härligt att det fungerade för er ! Vilken kur tog det sig på ?

Kram
  • irre85

Jag hade mest biverkningar av proveran. Mådde illa och så. Pergon kände jag knappt av. Det tog sig på kur två. Har man PCO så brukar det inte vara några problem med att få ägglossning med pergon men oron finns ju alltid där..=)

• Japan87
    irre85 skrev 2010-10-09 15:34:28 följande:
    Jag hade mest biverkningar av proveran. Mådde illa och så. Pergon kände jag knappt av. Det tog sig på kur två. Har man PCO så brukar det inte vara några problem med att få ägglossning med pergon men oron finns ju alltid där..=)
    Ja, samma här ... fick illamåendeattaker av proveran, riktigt läskigt ... men som du oxå säger, så känner ja inget av pergon faktiskt =P känns skönt ... tat min 4e tablett idag =) Imorn sista! wihoo!

Åh va fort det gick för er =) härligt! Hoppas de går lika fort för mig o "kattis123" oxå!!

På onsdag är det VUL som gäller, nervöööös =P
  • kattis123

Hej!

Det går bra för mig Tog sista tabletten igår. skönt!

Har inte kännt så mkt biverkningar men på dag 1 så började de sticka lite i min ena hand och sedan har det gått upp lite i armen. Under armbågen och ner i handen sticker det och jag lixom "fryser" lite om handen. Undra om det kan vara ne biverkning.
    Blev först rädd att de va en blodpropp men det tor jag inte. hoppas de går över snart!

Jag har börjat ÄL testa  idag, visade svagt svagt streck....undra om de betyger att äl är på väg?

Spännande i alla fall....

Hur mår ni andra?

KRAM

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-11 13:09:29 följande:
    Hej!

Det går bra för mig Tog sista tabletten igår. skönt!

Har inte kännt så mkt biverkningar men på dag 1 så började de sticka lite i min ena hand och sedan har det gått upp lite i armen. Under armbågen och ner i handen sticker det och jag lixom "fryser" lite om handen. Undra om det kan vara ne biverkning.
    Blev först rädd att de va en blodpropp men det tor jag inte. hoppas de går över snart!

Jag har börjat ÄL testa  idag, visade svagt svagt streck....undra om de betyger att äl är på väg?

Spännande i alla fall....

Hur mår ni andra?

KRAM
    Ok, späännande =P imorn tar jag  min sista!! wihoo

men du, det där har jag oxå kännt =S gud va skumt! har vart i högerhanden på mig, bara i handen inte gått upp i armen ... va konstigt att båda kännt samma :P men nej, blodpropp får vi inte tro , uschusch!

jasså du börjar redan med dom ... har du vart på vul än ?
    har du testat äl-tester förut ??
    För de har ja gjort iaf, å ja får alltid 2 streck ... men vid 3 tillfällen så har teststrecket vart starkare än kontrollstrecket = äl inom 24-48 tim ... men tydligen har inte mina ägg släppt ... för ja var varken gravid och mensen dök inte upp förens jättesent ...

men ja hoppas på att det blir stegring för din del!!

Annars mår ja fint ... inte kännt av pergon så mkt som sagt ... förutom högerhanden där då ...
    Jag är mest rastlös bara ... känns som tiden gååår sååå sakta just nu ...
    man vill ju bara at de ska bli äl så man "får göra sitt" ... och invänta ett plus ... eller mens *usch* .... veckorna mellan äl o mens(förhoppningsvis plus) kommer vara såååå långa!!! =/
Svar på tråden Pergo start imorgon...