• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-17 15:40:18 följande:
    I dag har jag haft riktigt ont vid äggstockarna så jag bestämde mnig för att göra ett ÄL test nu precis och mycket riktigt visar de en glad gubbe   betyder de att jag har äl nu eller är de 24-48 timmar?
    wohoo :P va roligt! Bara o mysa på nu o hoppas på det bästa =)

Själv har jag gjort 2st äl-test idag, inget va positivt! =/
    Men ska testa imorn igen ! Och så får jag ju se vad gyn säger imorn =S nervööös! som alltid!
  • Japan87
    Lyckans långa väg skrev 2010-10-17 17:52:25 följande:

Hej!

Hoppar gärna med i denna tråden om jag får ? :)  Känns så bra att läsa om andra i samma situation, har inga vänner som har haft problem med att skaffa barn än så länge så de förstår inte all oro, snack och frågor som poppar upp! Skönt med några i samma sits!

Tog pergo för första gången 26- 30 sept, var på VUL på dag 14 då de hittade ett ägg på 19 mm så då "sköt" de iväg det så det blev till att sexa de dagarna!  Beräknad BIM nu på onsdag eller torsdag 20/21 okt! Så nervös inför resultatet, har inte känt något annorlunda dessa dagar men man vill ju alltid hoppas på att det funkat! Är ju så långt emellan försöken!

Klart du får hoppas in =D
    Ne, jag förstår hur du känner till viss del ! Har kompisar som inte alls är i min situation, men sen har jag haft turen o har en vän med pco ... som åt pergo, och det tog sig på andra kuren för henne =) NU föder hon vilken dag som helst! =)=)

Ojoj, då börjar det ju närma sig testdag för dig =P Spännande!!! =) Förstår att du är nervös , men försök lev som vanligt o koppla bara av =)
  • Coffy

Hej Hej. Får jag hoppa in här ? :)

Ska börja äta pergo första gången nu på ons, dag 5 pga PCOs. Känns lite nervöst och pirrigt...
    Imorgon blir det att boka tid får VUL dag 12.
    Har lite undringar till er som gort VUL, Hur stort ska ett ägg vara för att den ska vara redo för lossning?
     Och tjockleken på slemhinnan, vad gör det, och vilken tjocklek är bra?
    Och en till fråga (har huvudet fullt av frågor sorry) Ni som testar med ägglossnigsstickor, har ni PCO?
    Har för mej att jag läste någonstans att med PCO så visar stickorna plus lite hur som helst. Hur tolkar ni det då?

Tack för svaren om någon orkar ;),

• kattis123

Hej jag har inte pco så jag kan inte svara dig på dom frågorna men däremot tror jag att ett ägg ska vara minst 20 mm när de släpper! Mitt ägg var 15 mm på dag 12 och sedan dag 16 hade jag äl! Någon som vet hur många dagar äl testen visar glad gubbe? Imorse när jag testade va de inte längre glad gubbe men de är väl bäst att sexa på några dagar efter äl iså fall oxå?? Kram

• helena29

Hej! Hoppar gärna in här....:)
    Ska börja med provera på onsdag och på cd 3 pergotime. Vilken cykeldag börjar ni med pergo och vet ni varför en del börjar på cd5 och endel cd 3??
    När kan man vänta sig ÄL efter tagen kur? Tar ju då pergo cd 3-7, kan äL komma typ dag 10 eller cd 14 som en vanlig 28 dgr cykel?

Lycka till alla!!!

• Japan87

VUL idag ... Ägget hade bara vuxit 2mm på 5 dagar ... det var idag bara 12mm :(

Men slemhinnan hade vuxit till sig till 9,8mm ... enda positiva ...

Är leeeedsen =(=(

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-18 07:09:18 följande:
    Hej jag har inte pco så jag kan inte svara dig på dom frågorna men däremot tror jag att ett ägg ska vara minst 20 mm när de släpper! Mitt ägg var 15 mm på dag 12 och sedan dag 16 hade jag äl! Någon som vet hur många dagar äl testen visar glad gubbe? Imorse när jag testade va de inte längre glad gubbe men de är väl bäst att sexa på några dagar efter äl iså fall oxå?? Kram
    Det visar väl bara en dag va ?? =P När LH-stegringen är som högs blir det en liten glad gubbe ... antagligen hade du din stegring den dagen du testa glad gubbe ... o sen infaller Äl 12-48 timmar efter det ... =)
    Men jag har inte testat CB-äl-tester så vet egentligen inte hur dom funkar ... mer än att det blir glad gubbe 12-48 tim innan äl ...

Tror inte du behöver vara ledsen, bara ni sexat på under äl så ska det nog inte vara några problem =P
  • Lyckans långa väg
    Japan87 skrev 2010-10-18 15:41:16 följande:
    VUL idag ... Ägget hade bara vuxit 2mm på 5 dagar ... det var idag bara 12mm :(

Men slemhinnan hade vuxit till sig till 9,8mm ... enda positiva ...

Är leeeedsen =(=(
    Det är tufft, svårt att se det positiva men det känns som om du ändå håller modet uppe och kämpar! Jag håller tummarna för att det kommer lyckas! Även om inte denna gång så nästa, det har ju iaf skett något med tabletterna... Då vet man ju att de fungerar! Det är iaf så jag tänker nu efter min första pergotur och bara väntar, väntar och väntar! Även om man inte får ett positivt besked denna månaden så känns det ändå som om det finns hopp efter all denna långa väntan och alla försök!
  • Japan87
    Lyckans långa väg skrev 2010-10-18 18:07:23 följande:
    Det är tufft, svårt att se det positiva men det känns som om du ändå håller modet uppe och kämpar! Jag håller tummarna för att det kommer lyckas! Även om inte denna gång så nästa, det har ju iaf skett något med tabletterna... Då vet man ju att de fungerar! Det är iaf så jag tänker nu efter min första pergotur och bara väntar, väntar och väntar! Även om man inte får ett positivt besked denna månaden så känns det ändå som om det finns hopp efter all denna långa väntan och alla försök!
    Tack för lite peppord =)

Jag håller tummarna för din del oxå ! =)
  • kattis123

"lillahjärtat87" - hur går de för dig? Har du fått någon stegring på ÄL testen?

Nu börjar den långa väntan på BIM för mig....vet inte riktigt när jag har BIM för jag brukar ha så oregelbunden mens men någon gång i slutet av 43 eller under v 44 tror jag!

Om det inte skulle fungera denna gång så har jag två paket (hoppas jag) som ligger och väntar på mig på apoteket, tror jag ska få ta en dubbel kur då.

Ska ta blodprov på fredag morgon så de ska bli spännande att de vad värdet ligger på eftersom jag verkligen känner att jag haft ÄL.

Ha de bra

Svar på tråden Pergo start imorgon...