• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • kattis123

Gud va konstigt att du oxå kännt så i handen! Kan du inte uppdatera mig hur du känner angående de...!
    Jag känner mej nämligen lite orolig över de :(

Men jag ska nog fråga gyn när jag ska till henne på onsdag!

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-11 15:41:09 följande:
    Gud va konstigt att du oxå kännt så i handen! Kan du inte uppdatera mig hur du känner angående de...!
    Jag känner mej nämligen lite orolig över de :(

Men jag ska nog fråga gyn när jag ska till henne på onsdag!
    Mm, riktigt konstigt, men tror inte det ska vara någon större fara, men fråga du iallafall, kan alltid vara skönt med en expert att fråga =)

Ätit min sista tablett idag och nu när ja va på toa så va det ljusrosa flytningar på pappret .... tyckte de va konstigt ... har du med fått det ?? =S
  • Japan87

Nervös för imorgon föresten ?? =P

jag ska ju oxå till gyn imorn för VUL ... är rätt nervös ja =P
    haha, på nått sätt är jag mest rädd för att lägga en brakare när man ligger i gynstolen =D
    kanske bara ja är så dum som oroar mig över sånt =D hahaha skulle ju vara sååå pinsamt!!!

• kattis123

Usch ja nervös som tusan!

Jag känner även att jag blivit mer känslig de senaste dagarna....kan börja gråta närsom osv...lite orolig nervös....FY!

Nån som känner igen sig i känsligheten....???

Jag hoppas innerligt att detta ska gå vägen första gången... Vi myste lite igår och ska göra de hela veckan utom onsdag då M är i Sthlm.

Lika bar att köra på alla dagar istället för varannan eller var tredje....! Tänk om man missar!

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-12 11:35:06 följande:
    Usch ja nervös som tusan!

Jag känner även att jag blivit mer känslig de senaste dagarna....kan börja gråta närsom osv...lite orolig nervös....FY!

Nån som känner igen sig i känsligheten....???

Jag hoppas innerligt att detta ska gå vägen första gången... Vi myste lite igår och ska göra de hela veckan utom onsdag då M är i Sthlm.

Lika bar att köra på alla dagar istället för varannan eller var tredje....! Tänk om man missar!
    Mm, samma här, känns nervigt =P

Nja, är nog inte mer känslig än vanligt direkt ... jobbigt för dig =/ men då kan vi hoppas det är ett bra tecken :P att pergon gör sitt!

ja känner lite molande i höger äggstocke å stick då o då ...

Mm, förstår att du vill att de ska ta sig på första försöket! Känner samma här =)
    Räknat ut att om de blir plus nu på första försöket, så är det nog rätt lagom att berätta för föräldrarna på julafton =D hoppas hoppas ... vilken fin julklapp till dom isf!

Goood, bara o köra på så mkt ni orkar! Inget att förlora =P

tycker de e så svårt att veta nu när äl kommer hmmm ...
  • kattis123
    Japan87 skrev 2010-10-12 11:54:45 följande:
    Mm, samma här, känns nervigt =P

Nja, är nog inte mer känslig än vanligt direkt ... jobbigt för dig =/ men då kan vi hoppas det är ett bra tecken :P att pergon gör sitt!

ja känner lite molande i höger äggstocke å stick då o då ...

Mm, förstår att du vill att de ska ta sig på första försöket! Känner samma här =)
    Räknat ut att om de blir plus nu på första försöket, så är det nog rätt lagom att berätta för föräldrarna på julafton =D hoppas hoppas ... vilken fin julklapp till dom isf!

Goood, bara o köra på så mkt ni orkar! Inget att förlora =P

tycker de e så svårt att veta nu när äl kommer hmmm ...
    "lillahjärtat87"   Vilken tid ska du vara på VUL i dag? Jag ska dit kl 16...vänta en heeeel dag på de! Jaja tur att jag ahr mkt att göra på jobbet så tiden går fort.

Har du haft någon ÄL känning ännu?
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-13 08:13:47 följande:
    "lillahjärtat87"   Vilken tid ska du vara på VUL i dag? Jag ska dit kl 16...vänta en heeeel dag på de! Jaja tur att jag ahr mkt att göra på jobbet så tiden går fort.

Har du haft någon ÄL känning ännu?
    hej =)

Jag ska dit nu snart, 14.40 =S nervööööös + att jag är gasig i magen :( tänk om ja pruttar framför näsan på gyn =/ ... haha

förstår att det känns segt att vänta , men snart ska du med dit :P inte så långt kvar nu!!

Ja, igår hade ja mkt känningar, molade o molade i äggstockarna, hoppas inte äl redan vart nu (känns iof tidigt för äl) ... idag känner ja lite ... kunde inte sexa igårkväll då T jobbade natt =/
  • kattis123
    Japan87 skrev 2010-10-13 14:14:28 följande:
    hej =) Jag ska dit nu snart, 14.40 =S nervööööös + att jag är gasig i magen :( tänk om ja pruttar framför näsan på gyn =/ ... haha förstår att det känns segt att vänta , men snart ska du med dit :P inte så långt kvar nu!! Ja, igår hade ja mkt känningar, molade o molade i äggstockarna, hoppas inte äl redan vart nu (känns iof tidigt för äl) ... idag känner ja lite ... kunde inte sexa igårkväll då T jobbade natt =/

Hej! Hur gick det idag på vul? Jag har precis kommit hem därifrån, hade en äggblåsa på 15 mm och en på 10 mm hon trodde att den större skulle släppa om 4-5 dagar )) hoppas så!
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-13 17:25:07 följande:
    Hej! Hur gick det idag på vul? Jag har precis kommit hem därifrån, hade en äggblåsa på 15 mm och en på 10 mm hon trodde att den större skulle släppa om 4-5 dagar )) hoppas så!
    hej! Åh va roligt att höra =) Vilken dag var du på idag ???

jag är på dag 10 idag ... och hade inga stora ägg =/ hon hitta 2st på 8mm och en på 10mm ... nu ska hon på semester och kommer hem söndag natt ... så för min skulle så boka vi en tid på måndag, så skulle hon komma in på sin lediga dag o kika om äggen växt till sig =)=) ja hoppas så jag med ... blev något besviken idag må jag säga =/ men som sagt, dag 10 är jag bara på ... så jag kanske inte ska lägga ner hoppet för det!
    Men är rätt glad över slemmhinnan som var 6mm ... om den ligger på 7mm så är det bra =) så jag hoppas den med växer nån millimeter till =P så ägget kan fästa gött där sen!!

Hoppas ditt 15mm-ägg släpper nu snart då =) Nån av oss ska ju få till det tycker man ju iaf =P=P

Det roligaste vore ju om båda fick lyckoträff =)

Käkar du det där glandin-25 ?? =) Det gör jag iaf ... sägs ju att slemmhinnan blir tjockare av det!

Kram på dig!
  • kattis123

Hoppas dom växer till sig i dagarna! Jag var på dag 12 idag så hon sa att dom växer ca 2 mm om dagen! Nästa fredag ska jag ta ett progesteron test! Har du fått någon tid för det? Lycka till!!!

Svar på tråden Pergo start imorgon...