• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-10-23 18:09:16 följande:
    Underbart!!!!! Hjärta Smitta oss med TUUUUUUR Skrattande
    tack igen tjejen!! :D ska försöka!!
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-10-23 18:12:25 följande:
    tack igen tjejen!! :D ska försöka!!
    Så lite så, är lika glad för din skull som jag skulle bli om jag själv fick plus =D
    En bebis är alltid ett litet mirakel!!! Oskyldig

Bra, smitta på bara!!! hehe
  • kattis123

Sweetgirl89 grattis!!! Hur kommer det sig att du testade så tidigt? Har du haft några symptom? Jag har BIM om en vecka

• helena29
    sweetgirl89 skrev 2010-10-23 18:07:46 följande:
    jag fick + idag på BIM-4 så 1a enkelkuren lyckades!! :)
    fick även GRAVID 1-2 på digitala i eftermiddags.. är så glad!

lycka till ni andra goa tjejer!!!Solig
    GRATTIS!!!! Hoppas vi andra har lika stor tur. Har du ätit pergo innan nån gång?
    Hade du egen ÄL?
  • kattis123

Hej!

I dag är det ÄL+7 och BIM -7 (tror jag, pga oregelbunden mens)......MEN iallafall....jag blev inspirerad av att göra ett grav test som såklart visade "Inte gravid"...

Blir så beskiven trots att jag inte trodde att det skulle stå gravid....USCH....skulle aldrig testat....Rynkar på näsan

Någon som testat plus såpass många dagar innan BIM?

• sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-10-23 23:34:37 följande:
    Sweetgirl89 grattis!!! Hur kommer det sig att du testade så tidigt? Har du haft några symptom? Jag har BIM om en vecka
    tack!!! sambon fick mig att börja testa redan på ÄL+4 för han tyckte jag betedde mig konstigt så det har blivit ett test varje morgon sens dess. annars hade jag nog testat på ÄL+7 som tidigast då jag gillar att testa ;)

har många symptom nu men dom flesta kom på ÄL+8

dom värsta är väll halsbränna, trötthet och molvärk i livmodern + kisseriet hela tiden!!
    helena29 skrev 2010-10-24 11:20:24 följande:
    GRATTIS!!!! Hoppas vi andra har lika stor tur. Har du ätit pergo innan nån gång?
    Hade du egen ÄL?
    tack! :) ja, jag åt 1 kur pergo 09 å blev gravid med dottern, då hade vi försökt i 2 år på egen hand så tror inte jag hade egen ÄL.
  • sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-10-24 15:17:57 följande:

Hej!

I dag är det ÄL+7 och BIM -7 (tror jag, pga oregelbunden mens)......MEN iallafall....jag blev inspirerad av att göra ett grav test som såklart visade "Inte gravid"...

Blir så beskiven trots att jag inte trodde att det skulle stå gravid....USCH....skulle aldrig testat....Rynkar på näsan

Någon som testat plus såpass många dagar innan BIM?

håller tummarna!! jag fick "inte gravid" på det digitala på BIM-5 (ÄL+9) å sen fick "gravid 1-2" dagen efter på BIM-4 (ÄL+10) så inget är omöjligt!!
  • Japan87

Är på ÄL+4 idag (OM det nu var en Äl jag hade i torsdags) ...

Iaf så testa jag ändå att ta ett ÄL-test idag för att se om det antigen är ljusare än det jag tog i torsdags (som närtintill var pos) ...eller om det var mörkare ...

det jag tog idag var ljusare än ljusast ... så börjar kanske (haha) bli mer säker på att jag fick min stegring onsdagskvällen innan torsdags 21okt ....

BLIR TOOOKIG =D jag vill ha BIM-dagen här nu (vilken dag det nu blir, vet ju inte med min oregelbundna meeeens) så jag kan få testa testa testa =D Åååååh, måtte det vara ett litet plus, behöver inte vara så stort, bara det finns där =P

• kattis123

Hej på er!

Tog ett till grav test i dag för att kolla ÄL+8 ...men de va så mycket Minus de bara kunde bli ...Gråter
    Usch hatar detta.....!

Hoppas såååå att jag kommer att mensen inte kommer och jag får ett fint Plus!!!

Är det vanligt att testa minus och sen plus efter BIM?

Hoppet är verkligen de sista som sviker en....men just nu känns det inte som jag orkar väntan och hela proceduren med pergo, ÄL, BIM....arghhhh

beställde RFSU testa tidigt som jag säkert får imorgon....får hoppas på något där!

Svar på tråden Pergo start imorgon...