• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • sweetgirl89
    helena29 skrev 2010-10-20 13:02:25 följande:
    Ok....ska fråga gyn nästa gång. Använder du pergo nu? 
    Någon mer som uppfattat det såhär eller på annat vis?
    ja, jag har ätit en kur pergo nu denna månad, dag 5-9 och va på VUL 2 ggr och hade ÄL förra ondagen. så nu har jag BIM om 1 vecka.
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Lyckans långa väg

idag var det dags för BIM- dagen men som klockan på dörren så vad anlände på morgonen med buller och brak! J-vla skit!

Nu dags för att hålla tummarna ännu en gång att pergo fungerar och att jag får fram några ägg!! Och som sedan lyckas bli befruktade och fästa! Rena lotteriet detta ju! Med ändlös spänning och väntan!

• Japan87

Snaaaaaaaart måste det väl vara positivt ??? Det skiljer inte jättemkt i färg ...

Hoppas hoppas hoppas ÄL på G!!! VUL om ca 1 timma =)
  • kattis123

Jaaa de ser verkligen ut som att ÄL är på G. Vilken dag är du på isåfall?

Berätta om hur de gick på VUL, spännande =)

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-21 09:46:08 följande:
    Jaaa de ser verkligen ut som att ÄL är på G. Vilken dag är du på isåfall?

Berätta om hur de gick på VUL, spännande =)
    ja visst gör det!!! jag MÅSTE haft min LH-stegring inatt (alltså om jag tat test inatt så kanske det borde vart positivt)

FÖR ... har skiiiitont i höger sida av tjejmagen ... höger äggstock! Svårt att gå ...
    Berätta det för gyn när jag var där ... hon såg inga stora ägg alls ... men sen när hon kika lite åt sidan uppåt i höger äggstocke (där jag har ont!) såg hon att där fanns vätska .. så hon trodde att jag ägglossat nyss, inatt eller så ... och att hon isf måste missat det ägget som låg konstigt uppåt i äggstocket (konstigt nooog =/) ...

men hon sa att jag hade äl-flytningar o slemhinnan var 10mm !!! Så hon trodde verkligen jag precis äl ...
    Allt annat stämde lix ...

Nu ligger min karl o sover för han har jobbat natt =/ ... så får se om han kan tänkas vakna lite tidigare idag !!! Typ vid 14.00 eller nått, så vi får sexa på ... borde väl gå ikväll oxå?? =P

jag är så uppspelt nu och jag tävlar mot tiden ... ägget är ju inte befruktningsbart så länge isf ... =/ 12-48tim ... sen är det kört ... fasen att hon missa det ägget ...

Nästa tors ska jag ta blodprov ... får se vad värdena ligger på sen ... nervöst!

Hur går det för dig nu då ?? =) Väntar du på BIM ???
  • Lyckans långa väg

hej allesammans!
    Hoppas det går bra med er väntan och håller tummarna!

Tyvärr blir det inget försök denna månad med pergotime eftersom det är slut överallt fram till iaf 7/11 ! SKIT! Bara så ni vet med, kan vara bra att förbereda sig mentalt!

• Japan87
    Lyckans långa väg skrev 2010-10-23 17:39:52 följande:
    hej allesammans!
    Hoppas det går bra med er väntan och håller tummarna!

Tyvärr blir det inget försök denna månad med pergotime eftersom det är slut överallt fram till iaf 7/11 ! SKIT! Bara så ni vet med, kan vara bra att förbereda sig mentalt!
    Hej!

Nej, va tråkigt =/ Hade du behövt käka pergo nu snart alltså? =/

Jag hoppas att ja slipper vänta på pergon ... precis haft en eventuell ÄL ... väntar på plus eller mens ...
    Men tror jag ska hinna få mensen lagom tills pergon kommer tillbaka på apoteken ... fan alltså, kan dom inte bara producera massvis pergo =P så det alltid finns tillgängligt!!!

Iaf så får du passa på att koppla av o ta hand om dig under tiden du väntar på pergon !
    Och sexa på ändå, kaaaaaaan ju vara så att du blir på smällen under pergofri månad ;) hihi

kram på dig!!
  • sweetgirl89

jag fick + idag på BIM-4 så 1a enkelkuren lyckades!! :)
    fick även GRAVID 1-2 på digitala i eftermiddags.. är så glad!

lycka till ni andra goa tjejer!!!Solig

♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-10-23 18:07:46 följande:
    jag fick + idag på BIM-4 så 1a enkelkuren lyckades!! :)
    fick även GRAVID 1-2 på digitala i eftermiddags.. är så glad!

lycka till ni andra goa tjejer!!!Solig
    Underbart!!!!! Hjärta Smitta oss med TUUUUUUR Skrattande
Svar på tråden Pergo start imorgon...