• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • Japan87
    Så såg ju äl-testet ut som jag gjorde i torsdags ....

Och såhär (som nedan) såg testet ut som jag gjorde idag .... mena ljust ....

Det är ju ändå skillnad på dom .... fasen va jag tjatar, men hoppas ju på att det var ÄL i torsdags ...

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-25 14:55:53 följande:
    Hej på er!

Tog ett till grav test i dag för att kolla ÄL+8 ...men de va så mycket Minus de bara kunde bli ...Gråter
    Usch hatar detta.....!

Hoppas såååå att jag kommer att mensen inte kommer och jag får ett fint Plus!!!

Är det vanligt att testa minus och sen plus efter BIM?

Hoppet är verkligen de sista som sviker en....men just nu känns det inte som jag orkar väntan och hela proceduren med pergo, ÄL, BIM....arghhhh

beställde RFSU testa tidigt som jag säkert får imorgon....får hoppas på något där!
    Gumman då =/

det finns fortfarande hopp för dig ! Ditt ägg kanske inte ens har fäst sig än ... kan ju ta mellan 5-10 dagar ... och flyter ägget fortfarande runt o letar efter livmoder så kan det ju inte ge ett plus, elr hur ? =)

jag håller mina tummar för dig, det vet du!

jag har hört o läst om många här på FL som fått sitt plus först på BIM-dagen, eller efter ... vissa får ju vänta mer för att HCG-halten segt går uppåt ...

håll uuut =)
  • kattis123

Men de e verkligen joooobigt att hålla ut! Usch jaja inte mkt mer att göra

Jag tycker att jag sedan några dagar tillbaka har kännt lite värk i äggstockarna ...kan de va nått tecken...sen har jag nog lite flytningar för de e lite URSÄKTA vitt i mina trosor och de har jag ALDRIG annars....

hmpf??

• Miranda79

Hej tjejer!!!

Jag startade andra kuren pergo igår, och ska till min gyn nästa tis, för UL, MEN då har han höstlov!!! Vaffan liksom!!!! Han ger ju mig äl-spruta för att jag ska komma igång, VAD GÖR JAG NU??????

Får ni oxå äl-sprutor, eller kör ni bara själva o hoppas på det bästa???

Behöver hjääääälp...

• kattis123
    Miranda79 skrev 2010-10-25 17:31:25 följande:
    Hej tjejer!!!

Jag startade andra kuren pergo igår, och ska till min gyn nästa tis, för UL, MEN då har han höstlov!!! Vaffan liksom!!!! Han ger ju mig äl-spruta för att jag ska komma igång, VAD GÖR JAG NU??????

Får ni oxå äl-sprutor, eller kör ni bara själva o hoppas på det bästa???

Behöver hjääääälp...
    Hej!

Fick du ingen ÄL av din första pergokur? Jag har aldrig tetsat sprutor, har tagit en kur pergo och fick ÄL på dag 16. Nu sitter jag här o väntar på BIM

varför får du sprutor, räcker inte de med bara Pergo?

Kram
  • Japan87

När har du BIM Katti123 ?? =)

Känner du något än ?

Jag har sjuukt mkt molvärk nu ... inatt hade jag svårt att sova, för det molde i hela tjejmagen, i ländryggen o ut i låren o vaden =S ...

• kattis123
    Japan87 skrev 2010-10-26 16:47:59 följande:
    När har du BIM Katti123 ?? =)

Känner du något än ?

Jag har sjuukt mkt molvärk nu ... inatt hade jag svårt att sova, för det molde i hela tjejmagen, i ländryggen o ut i låren o vaden =S ...

Hej!

Jag vet inte riktigt när jag har BIM för mensen är så oregelbunden men på fredag är det dag 28. Jag känner faktiskt inget alls så hoppet e väl typ ute .....har haft lite molvärk i äggstockarna innan...och även lite flytningar....Men inte längre....

Hur går de för dej?

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-27 16:05:54 följande:

Hej!

Jag vet inte riktigt när jag har BIM för mensen är så oregelbunden men på fredag är det dag 28. Jag känner faktiskt inget alls så hoppet e väl typ ute .....har haft lite molvärk i äggstockarna innan...och även lite flytningar....Men inte längre....

Hur går de för dej?

Ok, samma här , oregelbunden mens ... så svårt det där med BIM =/

Ok, ja, men det finns ju många många som är symptomfria fast gravida =)
    Min kompis hade ju som en vanlig mens, men hon testa ändå, o inatt kom bebisen ut =D=D fick ett sött sms när jag vakna =) Riktig lycka känner jag, men ack så avis på guldklimpen ;) =D

Jag har ooooootrolig molvärk/mensvärk på kvällarna, men inget på dagen =S konstigt ... på kvällarna så är den så kraftig att jag har svårt att sova .. vet lixom inte hur jag ska ligga ... vet inte om det är någe på G ... kan lika gärna vara mens på G, som plus på stickan ... fast har dock inte kännt såpass stark molvärk nån gång ... kanske är biverkning av pergon ? vem vet .... klurigt det där ... =/ Kroppen kan ju faktiskt reagera annorlunda med pergon ... har lie vita flytningar med , men inte mkt ...
  • kattis123
    Japan87 skrev 2010-10-27 16:31:12 följande:
    Ok, samma här , oregelbunden mens ... så svårt det där med BIM =/

Ok, ja, men det finns ju många många som är symptomfria fast gravida =)
    Min kompis hade ju som en vanlig mens, men hon testa ändå, o inatt kom bebisen ut =D=D fick ett sött sms när jag vakna =) Riktig lycka känner jag, men ack så avis på guldklimpen ;) =D

Jag har ooooootrolig molvärk/mensvärk på kvällarna, men inget på dagen =S konstigt ... på kvällarna så är den så kraftig att jag har svårt att sova .. vet lixom inte hur jag ska ligga ... vet inte om det är någe på G ... kan lika gärna vara mens på G, som plus på stickan ... fast har dock inte kännt såpass stark molvärk nån gång ... kanske är biverkning av pergon ? vem vet .... klurigt det där ... =/ Kroppen kan ju faktiskt reagera annorlunda med pergon ... har lie vita flytningar med , men inte mkt ...
    Åhh men de låter lovande med så mycket molvärk ändå Min gyn ringde mig innan och berättade att jag ägglossat väldigt bra denna månad. Innan pergon hade jag ett progesteronvärde på 2 , 4 och nu hade jag ett på 40!!!! För att det ska vara en bra ägglossning bör värdet ligga över 30!

Men om de nu inte tar sig denna gång ska jag få två tabletter nästa gång, hon sa att det är större chans då att få två fina äggblåsor. Jag hade ju bara en denna gång eller inte så bara sa gyn ...hihi

Så nu e jag glad igen=)))

Gjorde även ett cellprov sist jag va hos gyn eftersom jag haft förändringar och behövt göra en konisering men även de testet va bra! Så lycklig!!!
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-27 17:26:45 följande:
    Åhh men de låter lovande med så mycket molvärk ändå Min gyn ringde mig innan och berättade att jag ägglossat väldigt bra denna månad. Innan pergon hade jag ett progesteronvärde på 2 , 4 och nu hade jag ett på 40!!!! För att det ska vara en bra ägglossning bör värdet ligga över 30!

Men om de nu inte tar sig denna gång ska jag få två tabletter nästa gång, hon sa att det är större chans då att få två fina äggblåsor. Jag hade ju bara en denna gång eller inte så bara sa gyn ...hihi

Så nu e jag glad igen=)))

Gjorde även ett cellprov sist jag va hos gyn eftersom jag haft förändringar och behövt göra en konisering men även de testet va bra! Så lycklig!!!
    Ja vi får seee =)

Nemen va gött =D Då vet du ju att pergo funkar för dig =) och tar det sig inte denna gången så är det bara att hoppas på nästa gång =) jag ska ta blodprov imorn ... får se hur det går ... vet inte alls vad jag ska tro ...

Ja, jag gjorde cellprov för inte så längesen heller, var oxå bra =) sånt blir man nöjd o glad över =)
Svar på tråden Pergo start imorgon...