• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • Japan87

Kattis123:

Hur lång tid tog det innan du fick svar på progesteron-provet föresten ??? =P

Jag ska ju som sagt gör det imorn, men vill få reda på det sååå snaart som bara går, så man slipper vara orolig länge .....

• kattis123

Jag tog testet i fredags och fick svar idag, så några dagar tog det! Imorgon ska jag testa igen..... Spännande jag hör av mig!!

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-27 19:54:49 följande:
    Jag tog testet i fredags och fick svar idag, så några dagar tog det! Imorgon ska jag testa igen..... Spännande jag hör av mig!!
    ah ok, segt att vänta =/

Testa imorgon igen ? Med gravtest menar du ?? =)
  • kattis123

Ja såklart med grav test hihi

• sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-10-27 20:40:26 följande:
    Ja såklart med grav test hihi
    spännande!!!
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • kattis123

Hej

I morse tog jag RFSU testa tidigt test...men de va FAN minus på de oxå.
    Nu vill jag nästan bara ha mens så jag kan börja med 2 tabletter! Är chansen större att bli gravid då? Att få fler mogna äggblåsor?

Kram

• sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-10-28 11:06:09 följande:
    Hej

Nu vill jag nästan bara ha mens så jag kan börja med 2 tabletter! Är chansen större att bli gravid då? Att få fler mogna äggblåsor?

Kram
    är ju inte kört än!! :) vänta nån dag till!! tror nog att chansen är större att nåt ägg blir befruktat om du släpper mer än 1!! .:)
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-28 11:06:09 följande:
    Hej

Kram
    Jag känner som du, kom nu mensen så kör viiii opå ytterligare en kur ... min gyn sa att jag bara skulle få 1,5 vid nästa kur ... 2,5 tabletter räcker på dom där dagarna ... gör det nån skillnad lix ? ... jag vill med ha 2 st ... men hon var rädd att jag skulle bli överstimmulerad ....
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-10-28 11:17:05 följande:
    är ju inte kört än!! :) vänta nån dag till!! tror nog att chansen är större att nåt ägg blir befruktat om du släpper mer än 1!! .:)
    Hur går det sweetgirl89??

Mår bebben fint :P? känner du av mer symptom ?
  • sweetgirl89

kan lägga till att mitt progesteronprov låg på 77 ! :O blev lite förvånad där. normal värde för att haft ÄL ligger på 21-55

Svar på tråden Pergo start imorgon...