helena29 skrev 2010-11-12 12:04:14 följande:
Jag är på cykeldag 14 idag! Tyckte mig skymta lite Äl-sekret men är inte säker. Räknas 14-15 mm som en "mogen" äggblåsa? Slemhinnan var ju ok tycker jag oxå eftersom jag bara hade 6 mm en annan gång och nu 9 mm, men som jag skrev innan så kunde man inte se tydligt att den var treskiktad, vet du nåt om den MÅSTE vara det om allt är bra? Verkar som om den var det när man var vid ägglossning. Nej, jag blir inte klok på vad han menade ang. 22 mm cystan. Han tyckte väl inte riktigt att storleken hängde ihop med tjockleken på slemhinnan... Kanske var det ngn som hängt kvar sen förra månaden som inte släppt. Då sa han, jag tror mer på den som är 14-15 mm, det stämmer mer med slemhinnan.
Jag tycker det är så svårt med ÄL-stickor....hittar aldrig nåt utslag. ska man testa morgo o kväll?
Hur ofta bör man ha samlag? Varannandag är det bästa eller?
Ok! Ja men om du är på dag 14, och äggblåsan är 14-15mm så är det nog på G snart tror jag =)
Flytningarna har jag hört att man inte ska stirra sig blind på =) (Även om jag själv kan göra det ibland). För att även om du kikar på sekretet och det inte är sådär trådigt, så kan det vara det inne i slidan, om man säger så.
Ja, 9 mm är bra! Det där med treskiktig slemhinna, vet inte om den beehöver vara det, vet att det är bra om den är det, men vet inte om det är tvunget att den ska vara det!
Ja, men om han inte vet så mkt om den här ÄB på 22mm, så tycker inte jag du ska tänka på den mer =P håll tummarna för den som är 14-15 mm istället! =) Tror att den är ett säkert kort =)
Ja, det där med äl-stickor är alltid knepigt! Men jag köper äl-stickor från
www.billigatester.se, rätt bra priser, 28st brukar jag köpa, då har man ett tag, och då kan man faktiskt känna att man "kan slösa lite", ta ett test morgon och ett på em-kväll ... för att hitta "sin tid på dygnet" ... jag har 3 gånger fått positivt äl-test, det var runt 12.30 på dagen ... då var min stegring ... medans en annan kvinna kanske får sitt fulla utslag på morgonen ... så jag tycker du kan testa dig fram lite ... eftersom det är nära äl för din del, så skulle jag nog, om jag var i ditt läge just nu kört 3 st tester om dagen, ett på morgonen, ett på dagen och ett på em-kvällen ... sen självklart kör på med sexet nu =P hehe