• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-11-01 15:20:52 följande:
    när ska du testa dig?? :D
    testa mig för en stund sen, efter mkt kissande idag, men miiiiiiiiiiiiiiiiiiiinus ...

kanske är för tidigt för test, eller så är jag helt enkelt inte gravid denn gången ...

ÄL+11 idag, har i vanliga fall lång cykel ...
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-11-01 15:27:29 följande:
    testa mig för en stund sen, efter mkt kissande idag, men miiiiiiiiiiiiiiiiiiiinus ...

kanske är för tidigt för test, eller så är jag helt enkelt inte gravid denn gången ...

ÄL+11 idag, har i vanliga fall lång cykel ...
    men du ska ju ta morgonurin!! :D

jag tog ett test hos en kompis på kvällen å det blev negativt trots det va positivt på morgonen :) så testa igen imorn på morgonen tycker jag :D
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • kattis123

Hej tjejer!

På fredag börjar jag med dubbelkur pergo! Hoppas på resultat denna gång!! Ägglossning fick jag ju men ett ägg till vore inte helt fel

Ha de gott!

• Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-11-01 15:46:17 följande:
    men du ska ju ta morgonurin!! :D

jag tog ett test hos en kompis på kvällen å det blev negativt trots det va positivt på morgonen :) så testa igen imorn på morgonen tycker jag :D
    Mm, vet men det blev så ändååå =)

IALLAFALL så fick jag sms av min gyn förut, svar progesteronprovet! Det var för låga värden = ingen ägglossning .... ursäkta, men FAN =/

Jaja, blir till ett nytt försök ... men min gyn vill att jag kör 1,5tablett om dagen med pergo ... hmm
    vill egentligen köra dubbelkur ... =/ känns inte som en halv tablett om dagen ska hjälpa mig ....

just för tillfället hatar jag att vara pco-tjej .............. Rynkar på näsan
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-11-01 19:34:22 följande:
    Mm, vet men det blev så ändååå =)

IALLAFALL så fick jag sms av min gyn förut, svar progesteronprovet! Det var för låga värden = ingen ägglossning .... ursäkta, men FAN =/

Jaja, blir till ett nytt försök ... men min gyn vill att jag kör 1,5tablett om dagen med pergo ... hmm
    vill egentligen köra dubbelkur ... =/ känns inte som en halv tablett om dagen ska hjälpa mig ....

just för tillfället hatar jag att vara pco-tjej .............. Rynkar på näsan
    vad låg värdet på?

det va ju tråkigt :( jag som hoppades på sällskap med dig i juli tråden :(
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • AmaBlue

Hej igen,

Kattis123: Clomid=Pergotime, jag bor utomlands och har läst alla Pergo trådar eftersom jag vet att det är samma sak, men fick hjärnsläpp när jag skulle skriva mitt eget inlägg...*hoppas gravidsymptom Lycka till med din nya kur!

Vimsan74: Hej! Lycka till med denna kur. Beskriv dina "känningar" från äggstockarna - hugg? molvärk? "håll"? Har du barn sedan tidigare?

Lillahjärtat87: Jag känner igen mig i att det är mycket som snurrar och på något sätt är de tidiga grav-symptomen samma som PMS...man blir galen! Fråga: Är progesteronprovet definitivt? Blödning på dag 8 efter ägglossning låter ju väldigt mkt som en nidblödning?

Jag läste i en annan tråd om någon som kände sig lycklig efter Pergokuren, det tyckte jag stämde också, svårt dock att veta om det är kemikalierna eller känslan av hopp?

Kram på er!

• Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-11-01 20:46:06 följande:
    vad låg värdet på?

det va ju tråkigt :( jag som hoppades på sällskap med dig i juli tråden :(
    Det skrev hon aldrig i smset ...

Hon skrev " Hej. Blodprovet visade lågt värde vilket talar emot att du haft ägglossning denna månad. häls. blabla."

=/ jaaaa, jag hade mer än gääärna gjort dig sällskap ... blev så ledsen av smset.
  • helena29
    Japan87 skrev 2010-11-02 09:51:24 följande:
    Det skrev hon aldrig i smset ...

Hon skrev " Hej. Blodprovet visade lågt värde vilket talar emot att du haft ägglossning denna månad. häls. blabla."

=/ jaaaa, jag hade mer än gääärna gjort dig sällskap ... blev så ledsen av smset.
    Fy vad tråkigt... Jobbigt! Nu har jag kanske inte hängt med så bra, men var det första kuren och enkeldos?
    Vad blir nästa steg för dig nu då?
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-11-02 10:00:48 följande:
    Fy vad tråkigt... Jobbigt! Nu har jag kanske inte hängt med så bra, men var det första kuren och enkeldos?
    Vad blir nästa steg för dig nu då?
    Ja, det känns skittråkigt ... =/

Ja, det är första kuren, enkeldos, så jag ska ju inte direkt tappa hoppet än =P

Nästa steg tror jag blir 1,5 tablett pergo i 5 dagar ... men känns som att varför skulle 2,5 tabletter till på dessa 5 dagar hjälpa ... lika bra att jag få dubbel, men gyn va rädd att jag skulle bli överstimmulerad ...

får se ... bara vänta in mensen ... tycker den kan komma NU!

känner du något då? läste att du tat din andra pergokur + spruta .. håller tummarna för dig =)
  • Japan87
    AmaBlue skrev 2010-11-01 20:56:36 följande:
    Hej igen,

Kattis123: Clomid=Pergotime, jag bor utomlands och har läst alla Pergo trådar eftersom jag vet att det är samma sak, men fick hjärnsläpp när jag skulle skriva mitt eget inlägg...*hoppas gravidsymptom Lycka till med din nya kur!

Vimsan74: Hej! Lycka till med denna kur. Beskriv dina "känningar" från äggstockarna - hugg? molvärk? "håll"? Har du barn sedan tidigare?

Lillahjärtat87: Jag känner igen mig i att det är mycket som snurrar och på något sätt är de tidiga grav-symptomen samma som PMS...man blir galen! Fråga: Är progesteronprovet definitivt? Blödning på dag 8 efter ägglossning låter ju väldigt mkt som en nidblödning?

Jag läste i en annan tråd om någon som kände sig lycklig efter Pergokuren, det tyckte jag stämde också, svårt dock att veta om det är kemikalierna eller känslan av hopp?

Kram på er!
    Ja, man känner efter alldeles för mkt hela tiden, hela dagarna ... det är påfrestande ... =/
    Ja, det är nog defenitivt, var låga värden som min gyn skrev ... så får väl lita på det ....

mm, tyckte med det kunde vart en nidblödning, men antagligen var det en vanlig mellanblödning ... höll på i 3 dagar ... lite varje dag.
Svar på tråden Pergo start imorgon...