• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • VeronicaNyberg

Är det någon här som får högre utslag på äl test medan ni käkar pergotime? I vanliga fall har jag endast positivt ca 3 dagar...nu fanns där ett sträck hela tiden under dagarna jag käkade pergo..? :P Hade jag jättetidig äl eller bara högre hormonhalt? ;S

• kattis123

Vad menar du med högre utslag? Har du utslag på äl rest under tiden du äter pergo? Jag får positivt test ca 6-7 dagar efter pergo! Har du pco? Tydligen ska äl test vara osäkra då!

• VeronicaNyberg

Fick positivt  dagen jag tog sista tabletten (dvs dag 10 i cykeln )...sedan minskade strecket på testerna...?
    Nej har inte pco! Får man högre utslag av hormonerna under dagarna man käkar dem undrar jag? ;S

• kattis123

Hmm knepigt... Jag vet inte om man har mer hormoner i kroppen under pergo! Jag tar tabletterna dag 5-9 så sista tabletten käkade du väl dag 9? Hoppas ngn annan kan hjälpa dig. Jag har läst om vissa som får sin äl tidigare av pergo... Google de vet jag!

• Japan87

Mensen kommer aldrig =( va ska jag göööra!!? =/ dag 36 idag ...

Hade jag vetat att jag hade haft Äl, så hade jag vart överlycklig över att mensen vart borta/sen ... men nu är ju inte läget så ... vill bara att mensen ska komma, så jag får börja med pergon igen !!!!!!!!!

• kattis123

Åhh nej va jobbigt.... Stackarn!! Vet hur hemskt det är när mensen bara dröjjer o dröjjer! Har du pratat med din gyn? Själv äter jag sista tabletterna imorgon ..... Känner inget ännu men jag har för mig att de tog några dagar innan jag kände något sist! Men dag 10 är de dags för äl test igen! Jag hoppas verkligen din mens kommer så du kan börja igen!! Kram till dig

• sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-11-08 14:01:54 följande:
    Mensen kommer aldrig =( va ska jag göööra!!? =/ dag 36 idag ...

Hade jag vetat att jag hade haft Äl, så hade jag vart överlycklig över att mensen vart borta/sen ... men nu är ju inte läget så ... vill bara att mensen ska komma, så jag får börja med pergon igen !!!!!!!!!
    vad jobbigt :( du kan inte få provera utskrivet för att sätta igång mensen?? kramar
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-11-08 16:57:11 följande:
    vad jobbigt :( du kan inte få provera utskrivet för att sätta igång mensen?? kramar
    Ja, skitjobbigt ...

Jag har provera hemma.
    Men trodde kanske jag skulle få mens på "naturlig väg" denna månaden ... men den verkar väääldigt seg.

Så jag tog faktiskt en provera-tablett förut.
    Tänker att om mensen är näära på att komma snart, så kanske några provera-piller hjälper till lite.
    Hoppas den kommer snart.
    Kanske bara behövs några piller provera för att den ska komma, kanske 3-4st eller nått =P får se.

Nu till pergotime =
    Vet inte om det är en liten ofarlig biverkning av pergon, men har fått mkt mer rikligare flytningar :S ...
    Har aaaldrig annars mkt flytningar .... Konstigt tycker jag.
    Någon annan som upplevt att kroppen ändrat sig lite med pergon ?
    Tex: Mer flytningar då =P, eller kanske ni som aldrig annar har ömma bröst, fått det ?
    Konstig molvärk/mensvärk ...

dela gärna med er! =P
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-08 16:53:12 följande:
    Åhh nej va jobbigt.... Stackarn!! Vet hur hemskt det är när mensen bara dröjjer o dröjjer! Har du pratat med din gyn? Själv äter jag sista tabletterna imorgon ..... Känner inget ännu men jag har för mig att de tog några dagar innan jag kände något sist! Men dag 10 är de dags för äl test igen! Jag hoppas verkligen din mens kommer så du kan börja igen!! Kram till dig
    Ja det är skiiiiitjobbigt!!!! =/

Skrev ovanför till sweetgirl89 att jag tog en provera-tablett idag, så får se om det kickar igång mensen!

Gud va skönt att vara så långt fram =) Hade gärna vart i din sits nu!
    Hoppas det går bra nu =) Och att du får staarkt poisitvt på äl-testet! kram
  • Japan87

Wohoo, mensvärk känns av här ... hoppas den kommer inatt!!!! =P

Håll tummarna nu tjejer =P här ska blodet flööööda! =D

Svar på tråden Pergo start imorgon...