• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • helena29
    Japan87 skrev 2010-11-02 13:26:33 följande:
    Ja, det känns skittråkigt ... =/

Ja, det är första kuren, enkeldos, så jag ska ju inte direkt tappa hoppet än =P

Nästa steg tror jag blir 1,5 tablett pergo i 5 dagar ... men känns som att varför skulle 2,5 tabletter till på dessa 5 dagar hjälpa ... lika bra att jag få dubbel, men gyn va rädd att jag skulle bli överstimmulerad ...

får se ... bara vänta in mensen ... tycker den kan komma NU!

känner du något då? läste att du tat din andra pergokur + spruta .. håller tummarna för dig =)
    Nej, du ska verkligen inte tappa hoppet! Även om det är lätt hänt....
    Nej du har nog blandta ihop det....Jag tar första enkeldosen och har tagit andra pergo-tabletten. Cykeldag 4 idag!
  • kattis123

Lillahjärtat: va tråkigt att det inte blev ngn ägglossning! Jag tycker du ska fråga vad värdet låg på? Känns konstigt att du ska äts 1,5 tablett varför inte två lixom? Jag börjar med dubbel kur på fredag..... Hoppas så!!!!! När ska du ha din mens? Min kom på dag 31. Någon i tråden som blivit gravid av dubbelkur pergo, trots äl på enkel kur?? Kramis

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-02 21:03:22 följande:
    Lillahjärtat: va tråkigt att det inte blev ngn ägglossning! Jag tycker du ska fråga vad värdet låg på? Känns konstigt att du ska äts 1,5 tablett varför inte två lixom? Jag börjar med dubbel kur på fredag..... Hoppas så!!!!! När ska du ha din mens? Min kom på dag 31. Någon i tråden som blivit gravid av dubbelkur pergo, trots äl på enkel kur?? Kramis
    Mm, känns inge kul alls! Varför ska jag fråga det ? =P
    Jo, jag vill med ha dubbel ... men vi får väl se vad hon säger när jag träffar henne nästa gång, elr pratar med henne! kanske kan tjata till mig en dubbel ;) aldrig hört nån som käkat 1,5 tablett ... å eftersom ja inte fick nån äl alls, + små ägg ... varför ska jag då bara få öka med en halv tablett om dagen ???? .... fattar inte

Ja, men du fick ju äl av enkel elr ? varför ska du ha dubbel nu? =S konstigt ...

jag är på dag 30 idag ... känner av lätt mensvärk, känns som att det är lika bra mensen kommer Nu!
    Så man kan börja se framåt igen ... blev så ledsen när jag fick smset av gyn ....
    Får för mig att jag är "ett svårt fall" .... eller vad man ska säga ... min sambo tycker jag är knäpp när jag säger så, men vill så gärna ha bebis nu, helst igår ....
    börjar gråta av tanken ibland, att det ska ta lång tid, eller kanske aldrig ...

När brukar du få mens ?
  • kattis123
    Japan87 skrev 2010-11-02 23:46:19 följande:
    Mm, känns inge kul alls! Varför ska jag fråga det ? =P
    Jo, jag vill med ha dubbel ... men vi får väl se vad hon säger när jag träffar henne nästa gång, elr pratar med henne! kanske kan tjata till mig en dubbel ;) aldrig hört nån som käkat 1,5 tablett ... å eftersom ja inte fick nån äl alls, + små ägg ... varför ska jag då bara få öka med en halv tablett om dagen ???? .... fattar inte

Ja, men du fick ju äl av enkel elr ? varför ska du ha dubbel nu? =S konstigt ...

jag är på dag 30 idag ... känner av lätt mensvärk, känns som att det är lika bra mensen kommer Nu!
    Så man kan börja se framåt igen ... blev så ledsen när jag fick smset av gyn ....
    Får för mig att jag är "ett svårt fall" .... eller vad man ska säga ... min sambo tycker jag är knäpp när jag säger så, men vill så gärna ha bebis nu, helst igår ....
    börjar gråta av tanken ibland, att det ska ta lång tid, eller kanske aldrig ...

När brukar du få mens ?
    Jag tycker det är bra att veta om ägglossningen var lite svag eller mycket svag. Värdet ska vara på 30 för att det ska vara en bra ägglossning har jag hört. Kan ju vara kul o veta om du ligger i närheten...

Jag fick ÄL av enkel kur men endast ett ägg växte till sig, så min gyn tyckte att chansen är större att bli gravid av dubbel kur och att två ägg växer till sig fint!
    Fredag is the day!!! Återkommer med biverkningar och andra hemskheter som jag hoppas att jag slipper såklart!

Kram till dig!
  • kattis123

Jag får mens mellan dag 39-40. Oftast kommer den ca 30, 31 eller 32.....men jag vet aldrig.

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-03 09:23:57 följande:
    Jag tycker det är bra att veta om ägglossningen var lite svag eller mycket svag. Värdet ska vara på 30 för att det ska vara en bra ägglossning har jag hört. Kan ju vara kul o veta om du ligger i närheten...

Jag fick ÄL av enkel kur men endast ett ägg växte till sig, så min gyn tyckte att chansen är större att bli gravid av dubbel kur och att två ägg växer till sig fint!
    Fredag is the day!!! Återkommer med biverkningar och andra hemskheter som jag hoppas att jag slipper såklart!

Kram till dig!
    Ja, det har du rätt i! Jag ska fråga henne det sen när jag o hon hörs av!

Ok, förstår. Då kanske du har större chans för tvillingar också ;) =) Vill ni ha tvillingar ? =)

Woho! Ja gör det =P Jag bara längtar tills jag kan börja med pergo igen !
    Jag o gubben min myste lite igår, för tänkte att mensen kanske ville komma då, men icke ... dag 31 idag ... får se när den vågar komma!

Kram på dig med!!
  • kattis123

Tvillingar vore mysigt, men de innebär ju större risker vid graviditet och förlossning! Åhh vivfårxse Idag tog jag min första dubbelkur, har ännu inte kännt något spec, hoppas de blir lindriga biverkningar om de nu måste bli ngra! Hur går de för dig lillahjärtat87? Har du fått mensen ännu? Hoppas så att du kan hämta ut nya pergo tabletter! Å hoppas de finns på apoteken igen! Kram

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-05 16:56:26 följande:
    Tvillingar vore mysigt, men de innebär ju större risker vid graviditet och förlossning! Åhh vivfårxse Idag tog jag min första dubbelkur, har ännu inte kännt något spec, hoppas de blir lindriga biverkningar om de nu måste bli ngra! Hur går de för dig lillahjärtat87? Har du fått mensen ännu? Hoppas så att du kan hämta ut nya pergo tabletter! Å hoppas de finns på apoteken igen! Kram
    Jo, håller med dig, klart det vore mysigt, men fler risker, och mer jobb framförallt =P
    Kanske blir jobbigt om det är första barnet/barnen ... bättre med 1 då kan jag tycka =P

Spääännande =P=P vill oxå börja NU! =P
    Ne, mensen den är seg =/ kommer inte .... jobbigt att vänta o just nu har ja inga känningar alls på att den ska komma heller, dag 33 idag ... segt segt som sagt!

Ja, får verkligen hoppas att pergon finns på apoteken när jag ska hämta ut dom ... undra om man ska ringa gyn på måndag så hon kan skicka över ett e-recept redan, så dom inte hinner ta slut ...

Kram på dig o lycka till med eventuella biverkningar =P vilket vi inte hoppas du får!!!
  • Skrutt74

Jag vill bara gråta! Min kropp gör mig galen. Jag har fått mina spottings och är bara på ÄL +8. Vad har jag för fel?? Mensen ska ju inte komma än på en vecka??? Har spänningarna i låren som jag också brukar ha för jag får mens, så det är väl bara att bita ihop.

Pratade med gyn om att göra insemination före julen, men vi har inte råd just nu. Dessutom har svärfar just fått veta att han har cancer och blivit op. i veckan så livet känns ganska turbulent just nu!

Svar på tråden Pergo start imorgon...