• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • ana86

Vanligast är att det är cirkel för flicka och pendel för pojke men i vissa fall är det tvärtom...det är alltså bäst att fråga innan :) Så visar den.
    Du kan göra det på dig själv...antingen över handleden eller över handflatan, eller över magen.
    Jag tror man kan använda sig av vad som helst..jag har tagit mitt halsband (kedja med ett hjärtsmycke)  och det funkar precis lika bra. Du kan ta ett hårstrå och trä en ring i...

• alexander2011
    ana86 skrev 2010-12-18 15:21:35 följande:
    Vanligast är att det är cirkel för flicka och pendel för pojke men i vissa fall är det tvärtom...det är alltså bäst att fråga innan :) Så visar den.
    Du kan göra det på dig själv...antingen över handleden eller över handflatan, eller över magen.
    Jag tror man kan använda sig av vad som helst..jag har tagit mitt halsband (kedja med ett hjärtsmycke)  och det funkar precis lika bra. Du kan ta ett hårstrå och trä en ring i...
    jag ska pröva detta sen och se vad det bli, spännande
  • ana86
    alexander2011 skrev 2010-12-18 15:25:06 följande:
    jag ska pröva detta sen och se vad det bli, spännande
    Berätta sen vad den visar :D
  • alexander2011

Jaha? tog över handleden och magen och den rörde sig rejält, först cirkel sen stannade den och sen gick den i sidled så om jag har fattat rätt först flicka sen pojk??

• MatildaAn

Testet funka på oss:) Ringen visade tydligt flicka och javisst blev det en tös :)

• alexander2011

Då får jag hoppas på att det blir en tös iof så spelar det inte nån störra roll. vill helst ha en tjej först men en pojk kan ju bli den beskyddande storebrodern längre framSolig
    Ska bli spännande och se vad det blir iof långggttt kvar

• jennyc

gjorde ju testet för bra längsen...pojke visar de och den 14 januari får vi antagligen veta...2 ul nu men korsade ben båda ggr :S

• Sally Bally

Har ju spått mej några gånger o alla gånger har de blivet flicka 2 gånger även nu över magen har den ju visat flicka o idag var vi på RUL och hon va ganska säker på att det var en liten flicka =) Får se om de stämmer. Vet inte om jag ska beställa tid till emmakliniken för att se könet riktigt =)

• Bebbelycka

Jag har 2 pojkar, enligt pendeln har jag nu en flicka i magen.. på torsdag är det dags för RUL, så spännande!!

Svar på tråden Spå könet med ring