• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • ana86
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-25 21:22:20 följande:
    fast på mig gör den samma sak som över handleden o det är inte tre så i min mage tack o lov =)
    Jag har inte testat över handleden ännu men kan tänka mig att det är samma sak :)  man blir nästan lite beroende så nu har jag bestämt mig att inte göra det mer...blir lite läskigt :S haha

har det stämt på dig ?
  • Vix

Var tvungen och testa på mig själv.
    Fick cirkel, cirkel och sen pendel. Så för mig är det kanske tvärtom??? Har två pojkar och är gravid med bf i maj. Skulle vara roligt med en lillasyster till mina söner. Den som vänter få se

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • ana86
    Vix skrev 2010-11-25 21:43:16 följande:

Fick cirkel, cirkel och sen pendel. Så för mig är det kanske tvärtom??? Har två pojkar och är gravid med bf i maj. Skulle vara roligt med en lillasyster till mina söner. Den som vänter få se

Kan hända att det är så ja :) Har du testat att fråga vad som är kille? eller vad som är tjej och se vad som händer?
    Men hoppas såklart att det är en liten flicka nu då :)
  • Vix
    ana86 skrev 2010-11-25 21:45:11 följande:
    Kan hända att det är så ja :) Har du testat att fråga vad som är kille? eller vad som är tjej och se vad som händer?
    Men hoppas såklart att det är en liten flicka nu då :)

Den gör cirklar för kille

• ana86

Åh :) då är det kanske en tjej i magen :) återstår o se!

• Vix

Japp bara vänta och se

• Äppelkompott

Min känsla hade rätt och ringen hade fel. Vi väntar en liten kille!

Går det inte som det ska, så får det bli som det blir!
  • Jempajenny
    Vix skrev 2010-11-25 21:43:16 följande:

För mig är det också så...
    Pendel = flicka
    Cirkel = pojke

Över handen så pendlar ringen först, för att sedan göra cirklar. Och jag har en flicka sedan tidigare och väntar nu en bebis som vi inte vet kön på. Om jag håller ringen över magen gör ringen cirklar.
    ♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
  • Rosa socka

Haha! Nu har jag också gjort det - igen.
    Jag gjorde när min son låg i magen och då visade det cirkel, pendel, cirkel, pendel och då hade jag ju läst att det var flicka som var cirekl och pendel pojke. Nu var det första gången jag läste att man kunde FRÅGA pendeln vad som var pojke men nu behövdes ju inte det då jag har en pojke först och har aldrig varit gravid tidigare.
    Så enligt pendeln är det en flicka i magen vilket var det vi fick veta på RUL men efter ett könsultraljud blev det obestämt då det såg ut som en snopp och pung men den envisa rackaren låg fel med rumpan och satte hälen över könet

30 dagar till BF idag så vi får se om det stämmer, jag är däremot överlycklig över att pendeln visade fyra barn då det är det jag vill ha. Ska testa på min sambo innan han åker på jobbet också!

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • Sommarnatt2010
    ana86 skrev 2010-11-25 21:26:18 följande:
    Jag har inte testat över handleden ännu men kan tänka mig att det är samma sak :)  man blir nästan lite beroende så nu har jag bestämt mig att inte göra det mer...blir lite läskigt :S haha

har det stämt på dig ?
    Jag har inte vågat testa sen den gången den inte rörde sig alls...Trodde ju bärgis att liten där inne inte fanns kvar...Men nu har vi sett att det sparkar o lever, men vet inte om jag vågar testa igen.

Jag har ingen aning, väntar mitt första barn nu. Men den har pendlat cirklat o pendlat när jag gjort innan...Känslan säger att det ligger en liten tös i magen...Så isf skulle det ju var tvärt om för min del oxå

Har testat att fråga men har inte fått något svar...Är kanske inte tillräckligt koncentrerad när jag gjort det... 
Svar på tråden Spå könet med ring