• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • Aubergine
    Kyanita skrev 2010-10-06 23:11:57 följande:
    Först cirklade den och sedan snurrade den. Gjorde så varenda gång faktiskt.
    Jag väntar tvillingar. Har dock inte varit på RUL ännu så jag har ingen aning om könen. Jag gjorde ringtestet nyss och varje gång jag höll upp ringen så både cirklade och pendlade den. Ska jag tolka det som att det är en av varje kön??
  • Sally Bally
    Aubergine skrev 2010-12-21 09:47:39 följande:
    Jag väntar tvillingar. Har dock inte varit på RUL ännu så jag har ingen aning om könen. Jag gjorde ringtestet nyss och varje gång jag höll upp ringen så både cirklade och pendlade den. Ska jag tolka det som att det är en av varje kön??
    japp, då är det en liten flicka o en liten pojke i magen =)
  • Rosa socka

Jo just det, jag gjorde ju testet på mig och skulle göra på min sambo sen och han fick samma resultat!
    Alltså pojke, flicka, pojke, flicka. Ganska häftigt.
    Alldeles snart får vi se om det är en flicka som bor i magen Glad

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • inkka

Både min man och jag har blivit spådda med ring i hårstrå över handlederna. Vi har två flickor nu. På oss båda visade det flicka, flicka, pojke, flicka. Om allt går vägen ska vi ha vår tredje i sommar. Blir spännande se om det stämmer att det blir en kille :)

• Miamorebambino

Jag gjorde testet mycket innan jag blev gravid!! År innan ,och den visade tvillingar andra gången en flicka och tredje gången så stanna den till ,fick mina tvillingar med lite hjälp .Är gravid så vi får se om det blir en flicka

• kattis1986

detta har jag aldrig hört talas om.. hur går det till att spå med ring?någon som har lust att förklara?

• Miamorebambino
    Aubergine skrev 2010-12-21 09:47:39 följande:
    så va det på mig,vad jag vet så betyder det att du ska få tvillingar men det går ej att se könet! Jag fick två killar
  • HannaZan

Fan va sjukt!! Jag testade då detta precis. Jag väntar min fjärde. Gjorde över handleden först. fick cirkelrörelser 3 gånger med uppehåll. Sedan fick jag pendel. Gjorde över magen sedan, där pendlar den. :P Det var lite roligt. Jag är skeptisk och ändå inställd på en pojke till, men nu blir det ju spännande att se fjärde resultatet=)

• Aubergine
    Miamorebambino skrev 2010-12-21 18:15:40 följande:
    så va det på mig,vad jag vet så betyder det att du ska få tvillingar men det går ej att se könet! Jag fick två killar
    Jag försökte fråga ringen först vad som innebar pojke och sen vad som betydde flicka. Och då gjorde ringen faktiskt liknande det som det sen blev över magen - både pendlade och cirklade. Så det kanske som sagt betyder att det är två pojkar. Jag tyckte att det var svårtolkat...
  • Rosa socka

I onsdags så kom våran bebis och det var en liten flicka, precis som ringtestet sa för både mig och sambon!
    God jul Tomte

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
Svar på tråden Spå könet med ring