• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • ana86

Min svärmor gjorde det på mig och min sambo...man kan ju göra det på killen med :)
    Hon sa att dom hade gjort det på henne i grekland innan hon fick barn...och det stämde båda gångerna...
    Nu sa hont ill mig och min sambo att vi ska få pojke denna gången och flicka nästa..:)
    redan innan hon sa det så har jag drömt att ja får en pojke och har haft en stark magkänsla...

gjorde det idag igen hemma...och det visade samma igen :) Pojke...vi får se :)

• ana86

tillägger att vi då gjort det över handflatan....nu testade jag på mig själv över magen och det visade superstarkt en pojke :)

• Emynem

För mig stämde det inte. Testet sa flicka men UL sa pojke.
    Men det stämde för min vännina, ringen sa pojke och ut kom en pojke! :) 

• Quiet thoughts

För mig stämde det även denna gång, enligt UL kommer en flicka Solig

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • miss Y

pendlade superstarkt när jag körde över magen runt v.20 men enligt Köns-UL (v.27) väntar vi en flicka, så här verkar det inte stämma alls.

när jag har kört tidigare, ej gravid, över handflatan har det visat en pendel och en cirkel och sen slutat och så har det varit varenda gång.

• dae

jag gjorde ringen över handen och där visade det att ja skulle få 4 barn..
    första barnet skulle vara  flicka visade den.-abort
    andra barnet skulle bli pojke o pojk kom ut
    tredje barnet skulle bli flicka oo tös kom ut..
    o nu fjärde barnet skulle bli pojk,,får se om de blir en pojk som tittar ut...

än så länge stämmer allt..

och nu gjorde ja ringen över magen o de pendlade... pojk alltså   ja vi får se är i v 35

• MammaErika16

Är gravid i v36 i morgon, visade att det skulle bli en pojke och
    har alltid kännt på mig att det kommer en pojke ut också : )

Alla gånger vi gjort det där hemma i familjen för skojskull hade det alltid visat pojke först sen flicka :)
    får väl se vad det blir för nå =D 

• ana86
    patti87 skrev 2010-11-25 19:31:40 följande:
    hur gör man? ;)
    det går hur bra som helst med ett vanligt halsband (kedja med smycke) andra har använt ett hårstrå och trätt en ring i...sytråd..det spelar nog ingen stor roll...
    håll i kedjan med smycket hängande över handlfatan (så gör jag iaf :) ) smycket kommer då börja röra sig antingen i cirklar eller fram och tillbaka (pendlande)
    Pendlande = kille
    cirklar = tjej

Jag vet att många säger det är tvärtom, men som någon skrivit i tråden kan man helt enkelt fråga kedjan först..vad som är kille i ditt fall ...sen håller du kedjan igen ovanpå handen och låter den svara :)

För att se hur många barn + kön så håller du kvar kedjan när den rört sig färdigt....den kommer då att stanna till för att sen börja röra sig igen...där kommer ditt andra barns kön osv

Håller du kedjan över magen så visar den endast vad du har i magen just nu :)

Över handen kan du även testa på din sambo, eller på vem som helst :) se hur många barn och vilket kön..

Svårt att förklara via datan såhär men hoppas du förstod min  förklaring någolunda.
  • Sommarnatt2010
    ana86 skrev 2010-11-25 21:19:12 följande:
    det går hur bra som helst med ett vanligt halsband (kedja med smycke) andra har använt ett hårstrå och trätt en ring i...sytråd..det spelar nog ingen stor roll...
    håll i kedjan med smycket hängande över handlfatan (så gör jag iaf :) ) smycket kommer då börja röra sig antingen i cirklar eller fram och tillbaka (pendlande)
    Pendlande = kille
    cirklar = tjej

Jag vet att många säger det är tvärtom, men som någon skrivit i tråden kan man helt enkelt fråga kedjan först..vad som är kille i ditt fall ...sen håller du kedjan igen ovanpå handen och låter den svara :)

För att se hur många barn + kön så håller du kvar kedjan när den rört sig färdigt....den kommer då att stanna till för att sen börja röra sig igen...där kommer ditt andra barns kön osv

Håller du kedjan över magen så visar den endast vad du har i magen just nu :)

Över handen kan du även testa på din sambo, eller på vem som helst :) se hur många barn och vilket kön..

Svårt att förklara via datan såhär men hoppas du förstod min  förklaring någolunda.
    fast på mig gör den samma sak som över handleden o det är inte tre så i min mage tack o lov =)
Svar på tråden Spå könet med ring